مشکل "سران حلقه" با بذرپاش چه بود؟ :   عصرایران - حذف مهرداد بذرپاش ، با ناباوری ...



مشکل , مشکل تایپ فارسی در فتوشاپ cs6 , مشکل زیرنویس فارسی در kmplayer

 

عصرایران - حذف مهرداد بذرپاش ، با ناباوری و تعجب بسیاری همراه بود چه آن كه بذرپاش بی تردید از عناصر اصلی حلقه اول دكتر احمدی نژاد بود و كیست كه میزان اعتماد و باور این دو به یكدیگر را نداند؟

 

خروج بذرپاش از حلقه یاران رئیس جمهور اتفاق ساده ای نیست كه بتوان با تحلیل های شكسته بسته آن را تفسیر نمود یا به استناد خبرهای درگوشی به راحتی از كنار آن گذشت‏. آیا باید این مساله را به تلاش های عده ای خاص برای كسب قدرت حداكثری مرتبط دانست یا همان طور كه مشایی گفته بذرپاش خودش بی هیچ دلیلی خواسته برود و به قول معاون دیگر رئیس جمهور می خواهد درس بخواند؟!

سكوت احمدی نژاد و بذرپاش البته تحلیل این واقعه را مشكل تر نموده و بنابراین شاید گذشت زمان قفل زبان بذرپاش را بگشاید و ناگفته های وی از مسائل میان او و احمدی نژاد و از نقش بی نظیر عده ای در پروژه "تنهاسازی رئیس جمهور" پرده بردارد و ما را به تحلیل های به سامان تری برساند.

فارغ از این مسائل، بی مناسبت نیست به چند نمونه از اختلافات بذرپاش با سران حلقه اول یاران احمدی نژاد اشاره شود .

بذرپاش ، هنگامی که ریاست سازمان ملی جوانان را عهده دار شد ، اولویت اصلی اش ، ارتقاء جایگاه این سازمان بود و در این باره به توافقاتی با دولت هم رسیده بود و با بهره‌گیری از اعتماد و رابطه نزدیك با رییس‌جمهور رسیدن به این تمهیدات را هموار می‌دید.

با این حال ، همان جریانی که احمدی نژاد را احاطه کرده ، به عنوان "اراده‌ بلامنازع در دولت"‌‌، این همواری را ناهموار كرد تا جایی‌كه دیگر راه به بن‌بست كشانده شد.

با رجوع به تحلیل‌های درون‌سازمانی سازمان ملی جوانان برخی اختلافات بذرپاش با سران حلقه می توان برشمرد:

1. بودجه تحقق یافته 9 ماهه سال 89 سازمان علی‌رغم افزایش بودجه و اعتبارات تمام دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی‌، نه تنها افزایش نیافت بلكه حدود 20درصد كاهش هم داشته است. رد پای سران حلقه ، در ایجاد این تضییقات کاملاً مشهود است.

2. ظاهراً با دولت توافق شده بود كه طبق سیاست تجمیع نهادها و ساختارهای مرتبط با امور جوانان ،برخی سازمانها مانند مشاوران جوان، صندوق مهر امام رضا(ع)‏، باشگاه دانش‌پژوهان جوان و ... طبق برنامه كارشناسی به سازمان ملحق شوند.

این موضوع برای سران حلقه خوشایند نبود ، مگر آن که یکی از میان خودشان در رأس سازمان باشد! از این رو پس از گذشت یك‌سال و نیم، هیچ‌یك از این موارد محقق نشد.

نکته جالب توجه این که نه تنها چیزی به سازمان افزوده نشد ، بلکه بال و پر آن نیز رفته رفته قیچی شد به گونه ای که سازماناز برخی شوراها و مجامع مانند شورای عالی هلال احمر حذف شد و صد البته قصه موازی کاری ها ، که پیشتر در ماجرای وزارت خارجه علنی شده بود ، در اینجا هم تکرار شد.

3. شورای عالی جوانان، مرجعی قانونی است كه در صورت احراز شان خود می‌توانست تاثیر قابل توجه در حوزه امور مرتبط با جوانان داشته باشد. بنابرگفته منابع نزدیك به سازمان‏، در دوره مسولیت بذرپاش به دلیل كارشكنی دفتر رئیس جمهور تنها یك جلسه شورای عالی جوانان تشكیل شده و از زمان برگزاری آن حدود 6 ماه می گذرد ومصوبات آن هنوز از طرف دفتر رئیس جمهور ابلاغ نشده است.

4. وعده ارتقای ادارات استانی سازمان نیز مانند وعده‌های دیگر محقق نشد و عدم دریافت بودجه‌های متمركز نیز عملا چند وقتی است كه  این ادارات را با مشكل جدی مواجه كرده است.

برخی صاحب‌نظران این موانع ایجاد شده را ناشی از اراده‌ای در دولت می‌دیدند كه تعطیلی یا بلاتكلیفی سازمان مهم و اثرگذاری چون سازمان ملی جوانان را بر ماندن بذرپاش ترجیح می‌داد.

این چند نمونه ، عرصه تقابل های بذرپاش با سران حلقه بود که البته طبق سنت متعارف دولت های نهم و دهم ، سران حلقه برنده منازعه شدند و بذرپاشی که خیلی ها او را "روح جوان احمدی نژاد" می نامیدند نیز حذف شد تا به بقیه دولتی ها پیام و عبرتی باشد مبنی بر این که با حذف بذرپاش ، بقیه حساب کار دست شان بیاید و با حلقه مذکور ، یکی به دو نکنند!

نکته قابل توجه اینجاست در حالی که رئیس دفتر رئیس جمهور ، برکناری بذرپاش را تکذیب می کند و مدعی است که او با میل خود از سازمان رفته ،   معاونت سیاسی دفتر وی با تهیه گزارشی ویژه علیه سازمان و رساندن آن به دست احمدی نژاد ، از مدت ها پیش ، تیشه خود را بر ریشه های حضور یکی از نزدیک ترین یاران احمدی نژاد را می زد و جالب اینجاست که برغم این همه مقدمه سازی ، برکناری در نهایت شتاب زدگی صورت گرفت به گونه ای که حتی فرصتی برای هماهنگی با گزینه جانشینی اش پیدا نشد و فرحناز ترکستانی ، در حالی مورد خطاب حکم احمدی نژاد قرار گرفت که آمادگی پذیرش آن را نداشت و اکنون چند روزی است که پذیرش یا عدم پذیرش حکم احمدی نژاد توسط ترکستانی ، نقل محافل شده است و به طنزی سیاسی بدل گشته است تا مشخص شود ، نه عزل ها از قاعده خاصی پیروی می کنند و نه نصب ها حساب و کتاب درست و حسابی دارند!../عصرایران


ویدیو : مشکل "سران حلقه" با بذرپاش چه بود؟