شلیک به محیط بان دنا در روز محیط زیست : محیط بانی که اکنون با خطر نقص عضو دست ...


محیط بانی که اکنون با خطر نقص عضو دست و پنجه نرم می‌کند، در حالی که پیشتر برخی همکارانش در همین منطقه برای مقابله با شکارچیان بی رحم دست به سلاح برده بودند و به همین دلیل، دو تن از ایشان تا لمس طناب دار بر گردن خود هم پیش رفتند! تابناک: اگر در بسیاری از کشورهای جهان شلیک به حیات وحش تخلفی نابخشودنی‌ست که به ندرت رخ می‌دهد، اوضاع در کشورمان اینقدر متفاوت است که هر چند وقت یکبار شاهد تکرار خبر شلیک به محیط بانان نیز هستیم؛ اتفاقی که این بار در روز جهانی محیط زیست رخ داده است.

صبح دیروز به دنبال شنیده شدن صدای شلیک گلوله در منطقه حفاظت شده دنای شرقی، محیط بانان شهرستان بویراحمد عازم منطقه شدند. با این امید که در روز محیط زیست بتوانند مانع از ریختن خون حیوانات بی گناه شوند، غافل از آنکه با شکارچیان بی رحمی مواجه خواهند شد که از شلیک به محیط بانان نیز ابایی ندارند!

کامبیز حسین پور، رییس اداره محیط زیست شهرستان بویراحمد در این باره گفت: محیط بانان پس از چندین ساعت جست و جو و ردزنی، حوالی ساعت 16 شکارچی متخلف را در «چشمه بی‌ابرشیم»، منطقه گنجه‌ای کهنه مشاهده کرده و برای برخورد قانونی با وی وارد عمل شدند. هنگامی که ماموران قصد بازداشت متخلف را داشتند، وی از فاصله حدودا سه متری به سمت محیط بانان تیراندازی کرده و پس از مجروح کردن یکی از ماموران از محل متواری شد.

بر اثر این حادثه محیط بان علی آرامش فر که از ناحیه پا مورد اصابت گلوله اسلحه شکاری قرار گرفته بود به شدت زخمی می‌شود و با تلاش عوامل امداد و نجات اورژانس و همکارانش به بیمارستان شهید بهشتی یاسوج منتقل می‌شود تا تحت مراقبت های پزشکی قرار گیرد.

این در حالی است که به گفته محیط بانان، هویت ضارب شناسایی شده و با دستور مقام قضایی، بازداشت وی در دستور کار قرار گرفته است؛ به این صورت که ماموران انتظامی و نیروهای یگان محیط زیست به منزل وی مراجعه نموده‌ و دریافته اند که از زمان حادثه، متواری شده است.

بر اساس این گزارش، وی از شکارچیان متخلف و سابقه‌دار منطقه است که در گذشته نیز حین تخلف شکار توسط ماموران دستگیر و در مراجع قضایی نیز محکوم شده است. اتفاقی که این بار با توجه به آتش گشودن وی بر مامورانی که قصد جلبش را داشتند، احتمالا متفاوت خواهد بود و امید می‌رود که به محکومیت سنگین این فرد منجر شود.

این در حالی است که بر اساس پرونده پزشکی «علی آرامش‌فر»، محیط بان مجروح دنا، متاسفانه تعداد زیادی ساچمه اسلحه شکاری وارد پای وی شده و آسیب جدی به استخوان نازک نی و اعصاب پای او وارد کرده است. آنقدر که آرامش‌فر نیازمند انجام جراحی های تخصصی بوده و به این دلیل صبح امروز با آمبولانس به بیمارستانی در شیراز منتقل شده است.

در پایان گفتنی است که علی آرامش‌فر، سرپرست منطقه حفاظت شده دنای شرقی از محیط بان باسابقه، پرتلاش و خوشنام استان کهگیلویه و بویراحمد است؛ محیط بانی که اکنون با خطر نقص عضو دست و پنجه نرم می‌کند، در حالی که پیشتر برخی همکارانش در همین منطقه برای مقابله با شکارچیان بی رحم دست به سلاح برده بودند و به همین دلیل، دو تن از ایشان تا لمس طناب دار بر گردن خود هم پیش رفتند!

یادآوری هایی که با بلای وارد آمده بر محیط بان دنا، تلخ تر به نظر می‌رسند چراکه نمی‌توان تصور کرد اگر گلوله به قلب آرامش فر شلیک می‌شد و ضارب از متخلفان سرشناس و سابقه دار نبود، این پرونده به چه وضعیتی گره می‌خورد؟!

محیط زیست , سازمان محیط زیست , روز جهانی محیط زیست

مهندسی محیط زیست , رییس محیط زیست پاکدشت , معصومه ابتکار محیط زیست

کاریکاتور محیط زیست , نقاشی حفاظت از محیط زیست , نقاشی حفظ محیط زیست

حفظ و پاکیزگی محیط زیست , کاریکاتوری محیط زیست , هفته محیط زیست

روز محیط زیست 21 تیر , روش های مبارزه با الودگی محیط زیست , زندانی که یکی از مراکز دوستدار محیط زیست است


ویدیو : شلیک به محیط بان دنا در روز محیط زیست