باغبانی با برترین‌ها: حسن یوسف : حسن یوسف، همان طور که از نامش پیدا است گیاه ...


حسن یوسف، همان طور که از نامش پیدا است گیاه بسیار زیبایی است. برگ‌های این گیاه در انواع رنگ ها در کنار پنجره در آپارتمان شما حسابی خودنمایی می کند. البته اگر نور و آب آن درست و به موقع باشد، می توانید از زیبایی آن لذت ببرید.      
پادشا:

•    نام علمی:  coleus

•    نام فارسی: حسن یوسف

حسن یوسف خانی برترین موذن کشور شد , برترین ها , سامی یوسف

حسن یوسف، همان طور که از نامش پیدا است گیاه بسیار زیبایی است. برگ‌های این گیاه در انواع رنگ ها در کنار پنجره در آپارتمان شما حسابی خودنمایی می کند. البته اگر نور و آب آن درست و به موقع باشد، می توانید از زیبایی آن لذت ببرید. در غیر این صورت، سریع پژمرده می شود و برگ‌های آن شروع به ریزش می کنند. 

این گیاه به شكل های مختلفی وجود دارد كه ممكن است از نگاه اول گیاهان متفاوتی به نظر آیند اما آنها دارای نام واحد و نیازمند شرایط یكسانی هستند.

حسن یوسف گیاه خانگی خوبی خواهد بود به شرطی که نور و غذای کافی دریافت کند. بهتر است گیاه‌تان را در مکانی روشن و در خاک دارای زه‌کشی سریع و خاک گلدان تجاری پرورش دهید. گلدان را هر روز در جایی که چندین ساعت نور روشن دریافت می‌کند (پنجره جنوبی) قرار دهید و برای اینکه برگ‌های آن رنگ خوبی داشته و پر پشت شوند، از نور مصنوعی استفاده کنید. حسن یوسف خودش را با دامنه وسیعی از دما‌ها تطبیق خواهد داد، این گیاه باید در دمای بالای 12. 7 درجه سانتی‌گراد نگهداری شود اما در دمای بین 21 تا 29 درجه بهترین رشد را خواهد داشت.

خاک گیاه را به طور یکنواخت مرطوب نگه دارید ولی آن را خیس نکنید. هر ماه گیاه‌تان را با کود مایع رقیق شده (مخلوط 50 در صدی) تغذیه کنید. برای جلوگیری از تخم‌ریزی گیاه شکوفه‌های گل باید کنده شوند (به هر حال سرگل‌ها اهمیتی ندارند). اگر به حسن یوسف اجازه تخم ریزی بدهید، عمرش تمام شده و پژمرده می‌شود.

برترین , یوسف صیادی , برترین خبر

برای جلوگیری از بلند شدن قد گیاه شاید لازم شود سر گیاه را بزنید. هر زمان که جوانه سر گیاه جدا شود، انرژی گیاه به سمت رشد افقی گیاه منحرف شده و گیاه‌تان پرپشت می‌شود.

حسن یوسف گیاه بادوامی است، بنابراین می‌توانید در صورت نیاز گیاه‌تان را حتی تا سطح خاک نیز هرس کنید.

نور


این گیاه روزانه چهار ساعت و بیشتر به نور مستقیم خورشید نیاز دارد و از لحاظ نور مصنوعی به میزان 800 شمع در مدت 12 ساعت در روز به نور نیاز دارد. لازم به ذكر است كه در صورت فراهم نبودن شرایط نوری این گیاه به حالت علفی یا سبز كامل در می آید كه در این صورت از جذابیت و زیبایی آن كاسته می شود .

فال روزانه برترین ها , حسن یوسف , یوسف تیموری

درجه حرارت

در روز 30-25 درجه سانتی‌گراد و در شب 25-20 درجه سانتی‌گراد

آبیاری


آبیاری بصورت دائمی و خاك باید همیشه مرطوب باشد .

نوع خاك


نصف پیمانه خاك رس و یك پیمانه خاك برگ و یك پیمانه ماسه شكسته

هرس

چون گیاه حسن یوسف رشد سریعی دارد جهت جلوگیری از رشد سریع و بی قواره شدن آن بایستی جوانه انتهای نوك ساقه را هر زمان كه لازم شد قیچی كنید .

سایت برترین ها , سوره یوسف , برترین پیشنهاد

روش تكثیر


 این گیاه را می توان در تمام فصول به روش قلمه‌زنی ساقه در محیط كنترل شده تكثیر کرد. در ضمن قلمه های این گیاه در بهار و تابستان به راحتی در آب ریشه دار می شوند .

پرورش


حسن یوسف پرورشی آسان و بی دردسر دارد. بسیاری از این گیاهان در برابر نور کامل خورشید دوام می‌آورند، اما در صورتی که در سایه پرورش داده شوند رنگ برگ‌ها تیره‌تر خواهد بود.با جدا کردن سرگل‌ها و چیدن شاخ و برگ‌های آن، این گیاه می‌تواند سال‌ها عمر کند.

شدت نوری که گیاه دریافت می‌کند می‌تواند تاثیر مستقیمی بر رنگ شاخ و برگ‌ها داشته باشد. برخی از گونه‌ها ممکن است در نور کم بهترین رنگ را ارائه دهند و برخی دیگر در نور زیاد.

برای پرپشت شدن گیاه وقتی ارتفاع گیاه به 10 تا 15 سانتی متر رسید، ساقه‌های مرکزی را بیرون بکشید و حتماً هنگام مشاهده جوانه گل‌ها، آن‌ها را بکنید. در صورت خشک شدن خاک، برگ‌های آن پژمرده خواهد شد، اما معمولا بعد از دادن آب به گیاه خیلی زود بهبود می‌یابد.

یوسف , یوسف پیامبر , برترین فیلم های 2016

آفت


شپشک‌های آردآلود (mealy bug)، شته، مگس سفید و حلزون‌

تکثیر


پرورش حسن یوسف از بذر واقعاً آسان و سریع است. بذرهای این گیاه ظرف تنها 2 هفته جوانه می زند. بذر آن را در هر موقع از سال می‌توانید در خانه بکارید. اگر می‌خواهید نهال آن را در باغچه بکارید، باید کشت آن را حداقل 10 روز قبل از اولین یخبندان در خانه شروع کنید تا زمانی که می‌توانید آن در بیرون از خانه بکارید، به خوبی رشد کرده باشد.

بذر حسن یوسف بسیار کوچک است. آن‌ها را باید در لایه‌ای از خاک گلدان مرطوب و استریل شده در سینی کم عمق بکارید و سپس با لایه نازکی از خاک لطیف روی آن را بپوشانید. بهتر است برای حفظ رطوبت تا زمان جوانه زدن بذر‌ها این سینی را با یک صفحه شیشه‌ای یا پلاستیکی بپوشانید.

گل حسن یوسف , یوسف مرادیان , باغبانی

سینی را در مکانی گرم (18 تا 24C) و روشن (نه نور کامل) قرار دهید. وقتی که نهال‌ها به اندازه کافی بزرگ شدند که بتوان به آسانی با آن‌ها کار کرد، باید آن‌ها را جدا کنید و در گلدان‌های مجزا بکارید.

قلمه زدن حسن یوسف

تکثیر حسن یوسف‌های تازه از طریق قلمه زدن، تقریبا به آسانی پرورش این گیاه از طریق بذر است. با قلمه زدن در هر زمانی از سال می‌توانید گونه یکسانی از حسن یوسف مورد علاقه‌تان را خلق کنید.


ویدیو : باغبانی با برترین‌ها: حسن یوسف