نکات جادویی خانه داری :         1. رفع لکه های شمع از فرش :اگر تکه شمع ...



 

 

نکات خانه داری , نکات خانه داری جالب , نکات جالب خانه داری

 

 

1. رفع لکه های شمع از فرش :
اگر تکه شمع داغی روی فرش افتاده ، یک برگ کاغذ خشک کن یا کاغذ قهوه ای بردارید و روی سطح سوخته یا شمع بگذارید . اتو را داغ کنید . و روی محل مورد نظر قرار دهید تا شمع جذب کاغذ شود .

 

 

2. شستشوی گل مصنوعی :
برای نظافت گلهای مصنوعی از آب نیمه گرم همراه با مخلوطی از مایع ظرفشویی استفاده کنید . و گلها را داخل این محلول درست شده قرار دهید و سپس با گذشت چند دقیقه ، با اب نیمه گرم ، شست و شوی دهید .

 

 

3. باران و شوره کفش :
اگر نشاسته ای از سفیدی یا شوره هایی روی کفش خود دیدید ، مخلوط آب و سرکه که یکی از نتیجه بخش ترین محلولهای شیمیایی دست ساز است را آماده کنید و روی کفش بمالید . خواهید دید که هیچ اثری از شوره باقی نخواهد ماند

 


4. نکته هایی بر تزئین منزل به سبک مدرن :
مدرنیسم سبکی است که بیشتر به شییوه تفکر ارتباط دارد تا منزل ارایی . اما سبکی نیز به نام مدرنیسم در طراحی منزل به وجود آمده که طراحی ساده را توصیه می کند . هر وسیله بنا به کاربرد خود در خانه قرار داده می شود و وسایل زائد در این سبک جایی ندارد .

 

 

5. دیوارها :
تا حد امکان باید گچکاریها را محو کرد . به همین منظور باید رنگ گچبری دیوار را به رنگ سفید درآوریم تا مشخص نباشد . از کاغذ دیواری نباید در سبک مدرن استفاده شود ، برای تنوع می توانید به یکی از دیوارها اینه نصب کنید .

 

 

6. پنجره ها :
برای داخل شدن حداکثر نور به داخل خانه ، پنجره ها حتی الامکان باید ساده باشند . و پرده ای که به آنها نصب می شود ، از جنس کتان ابریشمی یا حتی از کرکره های بسیار ظریف سفید رنگ باشد . در سبک مدرن ، نور نقش مهمی ایفا می کند ، به همین منظور با سفید کردن دیوارها و پرده ها خانه روشن تر به نظر می رسد .

 

 

7. کف :
کف خانه حتی الامکان باید یکپارچه و بدون درز باشد . می توانید یا فرش بزرگ پهن کنید . که کف را یکپارچه بپوشاند یا اینکه کف را سنگ کنید و یک قالیچه ساده روی آن پهن کنید .

 

 

8. اسباب خانه :
در سبک مدرن مسلماً باید از جنس چرم و چوب بباشند و نباید از مبلهای بزرگ راحتی در خانه استفاده کرد . تعداد گیاهانی که در خانه قرار داده می شوند ، نباید از یک یا دو عدد بیشتر شود . بلکه باید از گیاهان با طراوت استفاده شود . در سبک مدرن وسایل تزئینی بسیار کم در خانه به کار می روند و می توانند شامل نقاشیهای مدرن یا مجموعه های ظریف باشند .

 

 

9. طریقه تمیز کردن گلدان
برای تمیز کردن گلدانی که خاک آن را خالی کرده اید ، ولی هنوز جرم دارد، لازمست آن را ابتدا با آب سرد بشویید و سپس محلول غلیظی از سرکه ونمک را داخل گلدان بریزید و مدتی صبر کنید ، تا اینکه جرم ها از دیواره گلدان جدا شود.

 

 

10. طریقه تمیز کردن ظروف چینی
اگر می خواهید ظروف چینی شما تمیز و براق شود ، آنها را داخل دیگی که پر از آب سرد و پودر لباسشویی است ، قرار دهید و زیر دیگ را روشن کنید تا آب به جوش آید . و چند دقیقه ای به همان حالت بجوشد.

 

 

11. لکه های کهنه
لکه هایی را که از مدتها پیش بر روی رومیزی و یا لباس باقی مانده اند را با محلول زیر پاک کنید : دو تا قاشق غذا خوری پودر لباسشویی ، سه قاشق غذا خوری سرکه و یک لیتر آب گرم را با هم مخلوط کرده و لکه را با آن بشویید .

 

 

12. لکه قیر :
برای از بین لکه قیر روی پارچه ، از بنزین و کره می توان استفاده کرد .

 

 

13. لکه ناشی از زنگ زدگی :
اثر زنگ فلزات ، به خصوص رگه های فلزی بر روی لباس را می توان با لیمو ترش از بین برد . لیمو ترش را از وسط به دونیم کنید و آن را روی لکه مورد نظر فشار دهید ، و آب آن روی لک زدگی بریزد . سپس یک لایه نمک روی آن ریخته و لباس را در مقابل آفتاب آویزان کنید .

 

 

14. چرا مربا کپک می زند ؟
یکی از دلایل کپک زدن مربا آنست که کاملاً پخته نشده است . اگر مربای شما کپک زده یک لایه از روی آن را با قاشق بردارید . و بقیه مربارا دوباره بپزید . هنگام تهیه مربا ، از قاشق چوبی استفاده کنید .

 

 

15. یخچال را کجا بگذاریم؟
هرگز یخچال را در نزدیکی اجاق گاز یا آبگرمکن قرار ندهید ، زیرا حرارت ناشی از پخت و پز اجاق گاز ، باعث کاهش عمر دستگاه می شود . محل استقرار یخچال باید بین 15 تا 20 سانتی متر از دیوار فاصله داشته باشد .

 

 

16. راه مناسب برای باز کردن یخ مواد منجمد شده
برای آب کردن یخ خوراکی منجمد شده ، آنها را در یخچال بگذارید . این کار علاوه بر اینکه باعث می شود مواد غذایی با سرعت کمتری از حالت انجماد خارج شوند، در انرژی مصرفی توسط یخچال نیز صرفه جویی خواهد کرد.


ویدیو : نکات جادویی خانه داری