نقاشی‌های بهمن محمدی در گالری هما :       مجموعه نقاشی‌های «بهمن محمدی» این ...



 

زنده‌ شدن نقاشی در یک گالری  , نرگس محمدی , نقاشی

 

 

مجموعه نقاشی‌های «بهمن محمدی» این روزها در گالری هما نمایش داده می‌شود. بهمن محمدی رخدادهایی را به ما نشان می‌دهد كه در جهان واقعی قابل اتفاق هستند و نیستند. او كاراكترهایی را می‌كشد كه در عین شباهت به انسان ، عروسك‌ها را تداعی می‌كنند. تن‌پوش نقاشی او هم امروزی‌اند و هم نیستند.


او با اشاره‌های نمادین حرف می‌زند،استعاراتی كه گاه به فانتزی شباهت دارند و ندارند و از دل این واقعیات و خیالات ، زبان نقاشانه بهمن محمدی پدید می‌آید.

 

«آیدین آغداشلو» در بخشی از مقدمه كاتالوگ نمایش اخیرش می‌نویسد: در كارهای تازه‌تر او، فضای رویاگونه همچنان باقی‌مانده و گسترش یافته است و كابوس اما ، در جای دورتر و مخفی مانده تری همچنان - و گیرم كم رنگ‌تر- حضور دارد و كمین كرده است.

 

رمزگشایی این جهان نشانه‌ای و كنایی كه با استادی زودرس او فراهم آمده، باید مشغله‌ی اصلی بیننده‌هایی باشد كه به چیزی بیشتر از اداگرایی و فرمالیسم و تكرار مكررات رایج این روزهای نقاشی ، دل بسته باشند.»

 

گفتنی است: نقاشی‌های بهمن محمدی‌ تا ششم بهمن ماه در گالری هما از ساعت ۱۶ تا ۲۰ به نشانی خیابان ولیعصر،بالاتر از نیایش، كوچه رحیمی، پلاك ۵۰ نمایش داده می‌شود.










 




ویدیو : نقاشی‌های بهمن محمدی در گالری هما