خدا به ژوزه عزت می دهد یا دایی؟ : تعطیلات لیگ پس از گذشت دو هفته به پایان رسید ...


تعطیلات لیگ پس از گذشت دو هفته به پایان رسید و سرخپوشان تهرانی باید دوباره بازی های لیگ را از سر بگیرند. تیم ژوزه بعد از یک برد و یک تساوی در بازی های گذشته تا رتبه سیزدهم بالا آمد و کسب برد یا تساوی در این مسابقه می تواند این تیم را چند رتبه جابجا کند. تماشا: تعطیلات لیگ پس از گذشت دو هفته به پایان رسید و سرخپوشان تهرانی باید دوباره بازی های لیگ را از سر بگیرند. تیم ژوزه بعد از یک برد و یک تساوی در بازی های گذشته تا رتبه سیزدهم بالا آمد و کسب برد یا تساوی در این مسابقه می تواند این تیم را چند رتبه جابجا کند.

وضعیت

راه آهن لیگ دوازدهم را برخلاف لیگ یازدهم خوب آغاز کرده است. آنها تا الان با دو بازی کمتر، در رده هفتم جدول لیگ قرار دارند. تیم دایی از 5 بازی آخرش 4 برد و یک شکست کسب کرده و شرایطی متفاوت با پرسپولیس ژوزه دارد. سرخپوشان تهران در حال حاضر با بدترین خط حمله لیگ، پانزدهم هستند و در هفته های اخیر معمولا در منطقه سقوط قرار داشته اند.



سوژه

نام «علی دایی»، سال قبل بیشتر از هر بازیکن یا مربی دیگری روی سکوهای ورزشگاه آزادی شنیده شد. البته بعدها شعار علی دایی به عنوان یک نماد اعتراض به ورزشگاه ها و شهرها و حتی ورزش های دیگر هم سرایت کرد.

فصل گذشته وقتی راه آهن در آخرین هفته های لیگ، پرسپولیس را شکست داد و رتبه ای بالاتر از این تیم در جدول به دست آورد، دایی خوشحالی اش را پنهان نکرد. او جمله ای گفت که ماه ها دهان به دهان چرخید: «خدا عزت داد که بالاتر از پرسپولیس باشیم.»

پس از اختلاف های کریمی و ژوزه وموضع گیری های متناقض مدیرعامل باشگاه، علی کریمی هم به سوژه جدید سکوها تبدیل شده است. با توجه به شرایط پرسپولیس در جدول، بعید نیست در بازی امروز نام علی کریمی یا علی دایی بیشتر از نام پرسپولیس روی سکوهای آزادی شنیده شود.



دوئل

فرشید کریمی، تنها بازیکن پرسپولیسی هاست که دو بار قهرمانی لیگ برتر را با این تیم جشن گرفته است. او فصل گذشته در بازی برگشت مقابل تیم سابقش قرار گرفت و 3 گل خورد. امسال کریمی دروازه بان اول راه آهن شده و در بیشتر بازی ها در ترکیب اصلی تیم دایی قرار داشته است.

او این بار مقابل خط حمله ضعیفی قرار می گیرد که در 11 بازی گذشته فقط 6 گل زده و بدترین خط حمله لیگ بوده است. گل نخوردن فرشید کریمی در این مسابقه، می تواند صبر تماشاگران ناراضی را لبریز کند و راه بازگشت برادرش به جمع سرخپوشان را هموارتر کند.



غایب

حمیدرضا علی عسگر، تنها مصدوم پرسپولیسی ها برای بازی با راه آهن است. تعطیلات لیگ فرصت خوبی بود که مصدوم های پرسپولیس به مرز آمادگی برسند و امیرحسین فشنگچی، غلامرضا رضایی، محمد قاضی و میثم نقی زاده برای این دیدار آماده شده اند.

علی کریمی هم مثل سه بازی گذشته در لیست ژوزه حضور ندارد. به جز امید عالیشاه، مصدوم های راه آهن هم در تعطیلات لیگ آماده شده اند. مهدی زارعی که بازی قبل اخراج شد غایب اصلی راه آهن برای این مسابقه است. سید جلال حسینی و محسن بنگر، دو مدافع وسط پرسپولیس دو کارته هستند و در صورتی که مقابل راه آهن کارت زرد بگیرند بازی با مس در کرمان را از دست خواهند داد.



راه آهن پرسپولیسی


علی دایی سرمربی راه آهن، تنها پرسپولیسی راه آهن نیست. در حال حاضر 5 بازیکن پرسپولیس قطبی که قهرمان لیگ برتر شد در راه آهن حضور دارند. فرشید کریمی، حسین کعبی، فرزاد آشوبی، بهادر عبدی و محمدرضا مامانی پرسپولیسی های تیم دایی هستند.

جالب اینجاست تیم ژوزه به جز علی عسگر، هیچ بازیکنی از پرسپولیس لیگ هفتم ندارد. از جمع 5 بازیکن پرسپولیسی راه آهن، 3 نفر توسط علی دایی به این تیم آورده شدند. بهادر عبدی و فرشید کریمی، قبل از حضور دایی هم بازیکن راه آهن بودند.


ویدیو : خدا به ژوزه عزت می دهد یا دایی؟