حال و روز لژیونر جوان ایرانی در لیگ پرتغال : هافبک ایرانی بیرامار پرتغال گفت: ...


هافبک ایرانی بیرامار پرتغال گفت: ۵ بازی برای بیرامار کرده‌ام اما کسی را ندارم به او بگویم من هم مانند مسعود شجاعی در لیگ دسته اول بازی می‌کنم. خبرگزاری فارس: هافبک ایرانی بیرامار پرتغال گفت: ۵ بازی برای بیرامار کرده‌ام اما کسی را ندارم به او بگویم من هم مانند مسعود شجاعی در لیگ دسته اول بازی می‌کنم.

 افشین اسماعیل‌زاده، بازیکن 21 ساله‌ای که در مسیر جهانی شدن پرسپولیس از این تیم به صورت قرضی به بیرامار پرتغال پیوست این روزها در این تیم اوضاع خوبی دارد و در بازی‌های اخیر تیمش هم به صورت فیکس به میدان رفته است.

با کاپیتان سابق تیم ملی جوانان و هافبک سابق پرسپولیس و این روزهای بیرامار همکلام شدیم که متن این گفت و گو در زیر آمده است:  

 از آخرین وضعیتت در بیرامار بگو؟

خداراشکر خیلی در تیم جا افتاده‌‌ام و در یک‌ماه‌ونیم اخیر 5 بار برای تیم اصلی بیرامار در لیگ دسته اول پرتغال به میدان رفته‌ام. در جام حذفی هم که به تازگی برگزار شد عملکرد قابل قبولی داشتم و توانستم پس از دروازه‌بان بیرامار، بهترین بازیکن زمین انتخاب شوم.

 شرایط تیم چطور است؟

شرایط خوبی داریم. بیرامار از بازیکنان جوان‌ تشکیل شده و علاوه بر من، چند بازیکن خارجی دیگر از کشورهای روسیه، برزیل و لبنان در تیم بازی می‌کنند.

در حال حاضر هم در لیگ 22 تیمی لیگ دسته اول پرتغال در حالی که 10 هفته تا نیم فصل باقی مانده است، در رده سیزدهم جدول قرار داریم. البته باید عنوان کنم که تیم‌های دوم تیم‌های مطرح پرتغال از جمله پورتو، اسپورتینگ لیسبون و بنفیکا در لیگ دسته اول بازی می‌کنند که این تیم‌ها در حال حاضر صدرنشین هستند. این تیم‌ها فقط به منظور سرمایه‌گذاری تشکیل شده‌اند و هیچگاه به لیگ برتر پرتغال صعود نخواهند کرد که با این وضعیت و در صورت صدرنشینی این تیم‌ها، تیم‌های رده چهارم به بعد جدول شانس صعود به لیگ برتر را خواهند داشت.

 هنوز گل نزده‌ای؟

خیر، اما در بازی اول توانستم یک پاس گل بدهم.

 از وضعیت حسین کنعانی، هم‌بازی‌ات چه خبر؟

حسین در حال بازگشت است چون کارت او برای نیم ‌فصل آماده می‌شد و امکان بازی کردن تا نیم فصل را نداشت در حال تدارک سفر به ایران است.

چقدر شانس صعود دارید؟

همانطور که گفتم تیم جوانی داریم. با این حال امیدمان برای صعود کم نیست. بیشتر بازیکنان ما 20-21 ساله هستند. در اروپا کشور پرتغال به بازیکن‌سازی معروف است، به همین دلیل تیم‌ها از بازیکنان جوان بیشماری بهره می‌برند.

نویسندگان جوان ایرانی , جوان ایرانی نگرانی , خواستگاری جوان ایرانی از بازیگر نقش فریحا

 در چه پستی بازی می‌کنی؟

پشت مهاجم و هافبک نفوذی بازی می‌کنم و از جایگاه خوبی در تیم برخوردار هستم. در بیرامار در همان پستی بازی می‌کنم که قبلا در تیم ملی جوانان بازی می‌کردم و مربی تیم از من خیلی راضی است. هم‌پستی‌های من هم بازیکنان خوبی هستند و یکی از آنها در فصل گذشته در پورتو و دیگری در براگا بازی می‌کرد.

 از شرایط زندگی‌ات هم می‌گویی، چون شایعه شده بود شرایط خوبی در پرتغال نداری؟

از لحاظ خانه و زندگی امکانات بسیار خوبی در اختیارم است. فقط 3-4 روز هم مدیرعامل بیرامار نبود و هم مشیری، مسئول روابط بین الملل پرسپولیس به خاطر کارهای این تیم در خارج از کشور بود که این موضوع ما را کمی نگران کرده بود که پس از آن مشیری تماس گرفت و به مشکلات ما رسیدگی کردند. خداراشکر در حال حاضر هیچ مشکلی ندارم.

 از لحاظ قرارداد چطور؟

قراردادم با پرسپولیس است و پولم را از تیم می‌گیرم که البته هنوز این اتفاق نیفتاده است. سردار رویانیان قول داده پول من را بدهد که امیدوارم سرش خلوت شد، یک مقدار به وضعیت من هم رسیدگی کند.

در پرتغال خیلی زحمت می‌کشم چون فوتبال اروپا بسیار حرفه‌ای و در سطح بالا دنبال می‌شود و باید در طی روز چندین بار تمرینات پرفشاری را دنبال می‌کنیم.

 آرزو و هدفت از بازی در اروپا چیست؟

دوست دارم سال آینده در لیگ حرفه‌ای پرتغال بازی کنم، البته هدف اولم این است که به تیم ملی دعوت شوم، چون دیروز متوجه شدم که گویا کی‌روش نیم‌نگاهی به من هم دارد و فکر کنم من را می‌شناسد و بازی‌هایم را دنبال می‌کند.

روز به روز تلاش می‌کنم و آرزو دارم به تیم ملی دعوت شوم تا خودم را نشان دهم در اروپا هم یکی از هدفگذاری‌هایم حضور در لالیگای اسپانیاست چون عاشق این لیگ هستم.

1500 جوان ایرانی از پیوستن به داعش انصراف دادند , لاتاری محبوب جوان ایرانی , ایوت لوهام، زن جوان ایرانی آمریکایی

پس سال آینده باید منتظر حضورت در لیگ حرفه‌ای پرتغال باشیم؟

با توجه به عملکردم یکی دو تیم برای سال آینده با من صحبت کرده‌اند.

 فکر می‌کنی بتوانی به جام جهانی بروی؟

تمام سعی و تلاشم همین است و امیدارم خدا در این راه پشتیبان و یاورم باشد.

من از ابتدای مسیر فوتبالی‌ام هیچکس را نداشته‌ام و پدرم هم راننده تاکسی بوده است. سختی زیادی را کشیده‌ام. الان 5 بازی برای بیرامار کرده‌ام اما کسی را ندارم به او بگویم که من هم مانند مسعود شجاعی در لیگ دسته اول بازی می‌کنم. او در اسپانیا و من در پرتغال. این دو لیگ هیچ تفاوتی با هم ندارد و بازی در آنها بسیار سخت است اما من توانسته‌ام جایگاه خوبی به دست بیاورم.

من در حالی همیشه در لیست 18 نفره تیم هستم که یکی از هم‌بازی‌هایم که فیکس تیم ملی لبنان است نمی‌تواند در این لیست قرار بگیرد.

 دلت برای پرسپولیس تنک شده است؟

به اندازه‌ای دلم برای تهران، محرم و پرسپولیس تنگ شده که خدا می‌داند.

 چه زمانی به ایران برمی‌گردی؟

حدود 5 ماه دیگر و پس از پایان لیگ به ایران می‌آیم.


ویدیو : حال و روز لژیونر جوان ایرانی در لیگ پرتغال