برند محبوب در بازار مسکن : خوش آب و هوا باشد، فاصله اش از تهران زیاد نشود. ...


خوش آب و هوا باشد، فاصله اش از تهران زیاد نشود. دسترسی مناسبی داشته باشد و قیمت زمین و خانه در آن سر به فلک نگذارد. اینها جمع ویژگی های مثبتی است که ممکن است دست و پای خریداران و سرمایه گذاران مسکن را شل کند.



روزنامه هفت صبح - پدرام پاشائیان: خوش آب و هوا باشد، فاصله اش از تهران زیاد نشود. دسترسی مناسبی داشته باشد و قیمت زمین و خانه در آن سر به فلک نگذارد. اینها جمع ویژگی های مثبتی است که ممکن است دست و پای خریداران و سرمایه گذاران مسکن را شل کند. اگرچه ساخت و ساز در تهران دیگر رونق گذشته را ندارد و به تبع آن بازار مسکن دچار رکود شده اما ممکن نیست خریداران دست روی دست بگذارند.

چه جایی بهتر از شهرهای نزدیک تهران؟ شهرهای  جدیدی که کم کم گوش شهروندان تهرانی به شنیدن نام شان عادت کرده و شاید در آینده ای نزدیک زندگی در آنها را به تهران ترجیح دهند. پردیس، پرند، هشتگرد و... تنها تعدادی از این جایگزین های تهران هستند که جمیعت سرریز پایتخت را در خود جای خواهندداد و البته نتیجه آن بالارفتن ارزش املاک در آنها و آبادی های اطراف شان خواهدشد.

اگر  شما می خواهید با سرمایه اندکی که دارید صاحب خانه ای در یک منطقه خوش آب و هوا نزدیک تهران شوید و برای فرار از دود و دم تهران هرازچندگاهی به ییلاق تان بروید عجله کنید. سرمایه گذاران مسکن چنین فرصت هایی را برای به جیب زدن سودهای هنگفت هرگز به راحتی از دست نخواهند داد و اگر دیر بجنبید باید این خانه ها را به چند برابر قیمت کنونی از دلالان یا بساز بفروش ها بخرید. اتفاقی که مدتی است برای یکی از شهرهای اقماری تهران یعنی پردیس، افتاده و شهرهای کوچک و روستاهای اطراف آن با استقبال مواجه شده اند. از لواسان معروف گرفته، تا نیکنام ده و لواسان بزرگ.

بازار مسکن , برند محبوب , جشنواره برند محبوب

لواسان، لواسان کوچک، لواسان بزرگ، نیکنام ده


نام لواسان در ابتدا منطقه ای اعیان نشین در شمال شرقی تهران را به ذهن می آورد که بسیاری از چهره های سرشناس کشور برای دوری از شلوغی پایتخت اوقات فراغت خود را در آن می گذرانند. از جمله علی کریمی، امین حیایی و حتی مسئولان و مقامات کشور. نام لواسان با علی پروین هم گره خورده است که همیشه در مصاحبه هایش از آن یاد می کند. جالب است بدانید این منطقه معروف که همه آن را می شناسند در نزد اهالی به لواسان کوچک معروف است و حالا هم البته به شهر تبدیل شده است.

برای رسیدن به لواسان تقریبا فقط یک راه دسترسی وجود دارد. چه از اتوبان ارتش و جاده لشگرک حرکت کنید و چه از اتوبان بابایی و جاده استخر، در نهایت به سربالایی پرپیچ و خم لواسان می رسید. بعد از 20 الی 30 دقیقه رانندگی در این جاده، لواسان از دور مشخص می شود. شهری کوچک که در میان کوه ها و در کنار دریاچه سدلتیان قرار دارد و دو رودخانه از میانش می گذرد که البته در این وقت سال هنو هم کم آب هستند.

فرار از تهران بزرگ به حومه


لواسان یک خیابان و میدان اصلی دارد و بیشتر از هر شغل دیگری در آن مشاور املاک دیده می شود. ویژگی مهم جغرافیایی لواسان یعنی کوهپایه ای بودن سبب شده که همه خیابان های آن شیب تندی داشته باشد. همین شیب تند و قرار گرفتن بین کوه و رودخانه همیشه لواسان را در معرض سیلاب قرار داده که آخرین مورد آن همین روزها با بارندگی های شدید اتفاق افتاده است.
لواسان نزدیک ترین شهر به تهران است با فاصله 20 تا 30 دقیقه رانندگی .

این نکته به علاوه آب و هوای متفاوت با تهران و بافت ساکنین از طبقه متوسط رو به بالا هستند، دلایل اقبال قشر مرفه تهرانی ها به این شهر است. با توجه به این حجم تقاضا و محصورشدن لواسان در میان عوارض طبیعی که اجازه پیشرفت افقی شهر را نمی دهد، تنها گزینه موجود فروش تراکم برای انبوه سازی است. هرچند ساختمان های بلندمرتبه در سطح شهر دیده می شود اما طبق قانون نباید در لواسان مجوز ساخت بالای سه طبقه داده شود. برآیند همه این ویژگی ها سبب شده که قیمت املاک در لواسان هم رده شهر تهران باشد.

از زمین های وقفی تا عسلک


کارشناسان املاک در لواسان برای شروع زمین هایی را به مشتری پیشنهاد می دهند که قیمت شان از هر مترمربع سه، چهار میلیون تومان شروع می شود و تا 15 میلیون تومان بالا می رود.

با کمی جست و جو اگر مستقیم با فروشنده رو به رو شوید می توانید خانه هایی با قیمت دو یا سه میلیون تومان برای هر مترمربع هم پیدا کنید، البته در محله های پایین تر و کوچه های تنگ که ورود با خودرو به آنها غیرممکن است.

متراژها در لواسان بالا هستند و همین سبب می شود که برای خریدکردن به پول های نقد میلیاردی نیاز باشد. آخرین خبر در این مورد مربوط به خانه ای 1500 مترمربعی با 7000 مترمربع زمین بود که طبق اخبار رسمی 120 میلیارد تومان و طبقه گفته مشاورین املاک لواسان 200 میلیارد تومان به فروش رسید. مانند همه شهرها لواسان هم بالاشهر و پایین شهر دارد. گران ترین محله لواسان در حال حاضر با نام عسلک در ورودی شهر است اما ساکنان می گویند بالای تپه «سرخه» ساخت و سازهایی شروع شده و در صورت به نتیجه رسیدن، این محل از نظر کیفیت بالاتر از عسلک خواهدبود.

قسمت بزرگی از لواسان را باغ ها پوشانده اند، از گیلاس و آلبالو تا سیب و انگور. تمایل برای فروش زمین یا مشارکت در ساخت بین مالکان لواسان خیلی به چشم نمی خورد. در شهری که همه برای فرارکردن از تهران به آن پناه برده اند بیشتر خریدار پیدا می شود تا مشتری و واضح است که با چنین قیمت هایی فقط افراد خاص و متمول شانس خرید پیدا می کنند. برای مثال تعداد بازاری های تهران در لواسان زیاد است. آنها هر روز به تهران رفت و آمد می کنند.

برند محبوب 95 , بازار مسکن 95 , اخبار بازار مسکن

زمین خواری و پرونده های متعدد در لواسان


توجه های ویژه به لواسان سبب شده که پرونده های تصرف غیرقانونی و نفوذ به حریم منابع طبیعی به تعداد زیادی در این منطقه جاری باشد. منطقه های حفاظت شده ای که چسبیده به شهر قرار دارند از جاذبه های مهم لواسان محسوب می شوند. اگر به شمالی ترین خیابان لواسان بروید می توانید از پشت حصار شاهد گونه های متفاوتی از حیات وحش منطقه حفاظت شده «ورجین» باشید. گفته می شود در این منطقه پلنگ هم وجود دارد. در مواجهه با کمبود زمین اما هجوم خانه ها به سمت این منطقه حافظت شده افزایش یافته و در قسمت هایی حتی خانه ها وارد مرزهای ورجین شده اند.

شهرهای اقماری خودشان هم جمعیت سرریز دارند


در اطراف لواسان روستاهای متفاوتی وجود دارد که از آن جمله می توان به «افجه»، «کَند»، «نیکنام ده» و «لواسان بزرگ» اشاره کرد. مشاوران املاک می گویند این روزها که بازار مستغلات در تهران به رکود خورده قیمت ها در این روستاها تا دوبرابر افزایش یافته است. راه لواسان بزرگ و نیکنام ده از طرف جاده سد لتیان است و حدود 30 کیلومتر از جاده دماوند فاصله دارد.

با پیشرفت و توسعه شهر پردیس، که قرار است تا 600 هزار نفر جمعیت داشته باشد، عده زیادی معتقدند که جمعیت سرریز این شهر به روستاهای لواسان بزرگ و نیکنام ده خواهند رفت. هرچند این روستاها هنوز بافت سنتی و روستایی خود را حفظ کرده اند و کشاورزی و دامداری در آنها رایج است اما دور نیست روزی که خانه های بومی و قدیمی جای خود را به ویلاها و آپارتمان ها بدهند و استراحتگاه ساکنان شهر پردیس و بقیه تهرانی ها باشند. علاوه بر جاده، امکانات رفاهی مانند گاز شهری هم در حال رسیدن به این مناطق است.

باز هم پای مترو در میان است


دلیل افزایش اقبال در این روزها به روستاهای لواسان بزرگ و نیکنام ده خبر عبور مترو از نزدیکی آن هاست. مترویی که قرار است تهران را به پردیس وصل کند و در ادامه سیاست هدایت جمعیت به سمت شهرهای اقماری در تهران اجرا می شود. شهرهایی مانند پرند، ورامین و هشتگرد و... که قرار است مانند کرج جمعیت تهران را به سمت خود بکشند.

راحتی دسترسی به این شهرها مهم ترین شرط استقبال مردم از سکونت در آن هاست و در چنین شرایطی خبر مهمی مانند احداث مترو از چشمان تیزبین دلالان زمین و بساز و بفروش ها پنهان نمی ماند. جالب است بدانید که نقشه متروی شهر تهران تا سال 1409 پیش بینی شده است و براساس این نقشه چندین شهر در حومه تهران صاحب خطوط اختصاصی و تندروی مترو خواهندشد.

تنوع قیمتی شگفت انگیز

در این روستاها قیمت براساس نزدیکی به ورودی و البته کاربرد زمین تعیین می شود. زمین های به اصطلاح «برخط» از مترمربع سه میلیون تومان شروع می شوند و هرچه به عمق روستاها بروید قیمت ها پایین می آید و حتی تا 100 هزار تومان می رسد.

به طور متوسط زمین هایی که هم دسترسی مناسبی داشته باشند و هم قیمت مناسبی به طور معمول 700 هزار تا یک میلیون تومان برای هر مترمربع قیمت دارند. قیمت ویلاها و آپارتمان های ساخته شده هم از مترمربعی پنج تا شش میلیون تومان شروع می شود و تا 10 و 11 میلیون تومان بالا می رود. البته همه مشاوران املاک متفق القول هستند که در صورت ورود پول نقد در معامله، قیمت های قابلیت افت زیادی دارند و حتی تا دو، سه میلیون هم می رسند.


ویدیو : برند محبوب در بازار مسکن