کشف محموله جدید قاچاق انسان : گمرک ایران از کشف پنجمین محموله قاچاق انسان در ...


گمرک ایران از کشف پنجمین محموله قاچاق انسان در گمرک بازرگان و همچنین کشف مقدیری بیسیم و مواد محترقه در گمرک بوشهر خبر داد. خبرگزاری مهر: گمرک ایران از كشف پنجمین محموله حاوی قاچاق انسان خبر داد. دو نفر تبعه پاكستانی در لابلای محموله بار یک تریلر مخفی شده بودند و قصد داشتند به‌ صورت غیرقانونی از مرز بازرگان به تركیه بروند.

مأموران گمرک بازرگان پس از مشكوک شدن به این محموله، تریلر مزبور را توسط دستگاه ایكس‌ری كامیونی كنترل و مورد بازرسی قرار داده و به دقت قسمت‌های مختلف آن را بررسی كردند و پس از اسكن دقیق محتوای كامیون به كمک ارزیاب مربوط، مشخص شد كه در لابلای بار موارد مشكوكی وجود دارد. بنابر این گزارش ارزیاب اجازه فک پلمپ تریلر را داد و در بررسی‌های انجام شده دو تبعه پاكستانی از داخل محموله كشف شدند.

به دنبال كشف این محموله قاچاق، پرونده قضایی تشكیل و جهت رسیدگی در اختیار مراجع قضایی قرار گرفت. همچنین در گزارش دیگری آمده است: دو محموله بزرگ قاچاق بیسیم و مواد محترقه توسط پرسنل حراست گمرک بوشهر كشف و ضبط شد.

مأموران حراست گمرک بوشهر یک محموله حاوی ۱۳۵۰ عدد بیسیم و ۲۰ هزار و ۶۸۲ عدد انواع مواد محترقه كه به طرز ماهرانه‌ای در یك كانتینر كه در جوف كالای لوازم خرازی اظهار شده بود كشف و ضبط نمودند. بنابر این گزارش، ارزش این محموله بالغ بر ۱۳ میلیارد و ۶۸۵ میلیون ریال اعلام شده است.

همچنین مأموران حراست گمرک بوشهر در اقدام دیگری بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار عدد انواع مواد محترقه كشف و ضبط كردند. در اجرای طرح ارتقای امنیت عمومی، مأموران حراست گمرک بوشهر یک محموله ترقه را كه به طرز ماهرانه‌ای در یک كانتینر جاسازی شده بود كشف و ضبط كردند.

در بازرسی از این كانتینر كه در اظهارنامه گمركی به‌عنوان كالای تزیینی و دكوری معرفی شده بود بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار عدد انواع مواد محترقه كشف شد كه ارزش این محموله بیش از ۵ میلیارد ریال برآورد می‌شود. این گزارش می‌افزاید افراد مرتبط با این محموله به مراجع قضایی معرفی شدند.


ویدیو : کشف محموله جدید قاچاق انسان