طرز تهیه عدس پلو در مایکروویو : بسیاری از غذاها را می توان به راحتی با مایکروویو ...


بسیاری از غذاها را می توان به راحتی با مایکروویو تهیه کرد، که در این مطلب طرز تهیه عدس پلو در مایکروفر آموزش داده میشود. پخت برنج در مایکروفر بسیار ساده و سریع است که البته طعم غذا نیز از بین نمی رود. وب سایت آکا ایران: بسیاری از غذاها را می توان به راحتی با مایکروویو تهیه کرد، که در این مطلب طرز تهیه عدس پلو در مایکروفر آموزش داده میشود. پخت برنج در مایکروفر بسیار ساده و سریع است که البته طعم غذا نیز از بین نمی رود.

طرز تهیه رول های سوسیس کنجدی در مایکروویو , تهیه غذا , طرز تهیه حلوا

مواد لازم:


  • 300 گرم برنج
  • 100 گرم عدس
  • 4 قاشق غذاخوری کشمش
  • نصف قاشق چایخوری زعفران
  • به میزان لازم نمک
  • 2 قاشق غذاخوری شکر
طرز تهیه:

1. برنج و عدس را جداگانه از 2 ساعت قبل خیس می کنیم. عدس را به همراه 5/1ـ1 لیوان آب و 1 قاشق غذاخوری روغن در ظرف گودی قرار داده بطوریکه آب روی عدس را بگیرد. ظرف را با درپوش به مدت 12ـ10 دقیقه قدرت 100% در مایکروویو قرار می دهیم تا عدس پخته شود.

2. سپس برنج را به همراه 3ـ5/2 لیوان آب (بسته به نوع برنج) کمی نمک و 3 قاشق غذاخوری روغن مایع در ظرف گودی ریخته و به مدت 16ـ13 دقیقه قدرت 100% بدون درپوش زمان می دهیم تا آب برنج خشک شود سپس عدس را با برنج مخلوط کرده و ظرف را با درپوش به مدت 14ـ12 دقیقه قدرت 40% زمان می دهیم تا عدس پلو دم بکشد.

3.در صورت تمایل می توانیم کشمش را با 1 قاشق غذاخوری روغن و شکر و زعفران حل شده در آبجوش مخلوط کرده و به مدت 2ـ30/1 دقیقه قدرت 60% در مایکروویو قرار دهیم و بعد با عدس پلو مخلوط کنیم.

پخت پلو با مایکروفر

طرز تهیه قورمه سبزی , طرز تهیه فلافل , طرز تهیه خمیر پیتزا

مواد لازم:

  • 400 گرم برنج یا 3 پیمانه
  • روغن و نمک: به میزان کافی

طرز تهیه:


1.اول میشوریم بعد نمک و روغن میریزیم با اب (انگار کته می خوای بپزی) . بعد احتیاج به خیس کردن نداره و اینش خوبه

2. ابتدا با اخرین قدرت مایکروفر100 و زمان 18 تا 15 دقیقه اگر بعد از اتمام هنوز اب داشت بازم همینو تکرار کن با زمان کمتر تا اب برنج تمام بشه تو این مرحله هم بزننی برنج را بد نیست

3.مرحله بعد در ظرف را گذاشته با قدرت 40 (کمترین قدرت مایکروفر ) به مدت 13 تا 15 دقیقه. یکی از حسنای برنج مایکروفر اینه که ته دیگ هم نداره البته اگر دوست نداشته باشی این مسئله حسنه .


ویدیو : طرز تهیه عدس پلو در مایکروویو