«صبح بخیر ایران» بر می گردد : احسان نیلی تهیه‌كننده جدید برنامه «پادشا ایران» ...


احسان نیلی تهیه‌كننده جدید برنامه «پادشا ایران» از تغییرات این برنامه كه بعد از حدود شش ماه دوباره روی آنتن می‌رود سخن گفت. روزنامه آرمان:  احسان نیلی تهیه‌كننده جدید برنامه «پادشا ایران» از تغییرات این برنامه كه بعد از حدود شش ماه دوباره روی آنتن می‌رود سخن گفت. احسان نیلی تهیه‌كننده سری جدید «پادشا ایران» درباره این برنامه كه قرار است از هفته آینده روی آنتن شبكه یك سیما برود، گفت: اگر مشكلی پیش نیاید سری جدید برنامه «پادشا ایران» از هفته آینده روی آنتن شبكه یك سیما می‌رود و ما در این سری از برنامه به فراگیر بودن مخاطب توجه بسیاری خواهیم داشت. وی درباره رویكردهایی كه در سری جدید برنامه در نظر گرفته شده است، اعلام كرد: ما در این سری از برنامه به نشاط صبحگاهی توجه داریم و امید را در برنامه لحاظ كردیم و توجه داشتیم كه برنامه‌ای ایران شمول داشته باشیم. ما نمی‌خواهیم برنامه‌ای مختص مخاطب تهران و در نهایت شهرهای بزرگ داشته باشیم بلكه به مخاطبان دوردست‌ترین روستاها هم اهمیت می‌دهیم.
البته نه اینكه این رویكرد در سری‌های قبل وجود نداشته باشد اما در این سری از برنامه در نظر داریم در آیتم‌های تولیدی هم به دورترین مناطق كشور برویم و آنها را در قاب تصویر داشته باشیم.
برنامه‌ای نوتر و شاداب‌تر
تهیه‌كننده برنامه «پادشا ایران» به مهر گفت: ممكن است این اتفاقات در گذشته هم رخ داده باشد و اقبال واحدی نیز پیش از این در شهرها و روستاهای مختلف حضور داشته است اما ما می‌خواهیم جا پای گذشتگان بگذاریم و در عین حال برنامه را نوتر، شاداب‌تر و به روزتر روی آنتن ببریم و از مجریان جوان بهره بگیریم. البته به تناوب از مجریان گذشته همچون اقبال واحدی نیز استفاده می‌كنیم. نیلی با اشاره به مجریان جدید این برنامه عنوان كرد: روح‌ا... كمانی یكی از مجریان اصلی برنامه ماست همچنین هومن ستوده و علیرضا آرام از مجریانی هستند كه اجرای آیتم‌های برنامه را بر عهده دارند.
ریتم را تند كردیم
وی درباره تفاوت‌های سری جدید برنامه «پادشا ایران» با سری قبلی آن اظهار كرد: ما سعی كردیم ریتم این برنامه تندتر باشد و برای این منظور زمان گفت‌وگوهای كارشناسی و آیتم‌ها را كم كرده‌ایم و این گفت‌وگوها حدود ۱۳ الی ۱۵ دقیقه است. همچنین آیتم‌ها و گزارش‌ها نیز بیشتر از ۶ دقیقه نخواهد بود. تهیه‌كننده سریال «برابر اصل» درباره آیتم‌های برنامه «پادشا ایران» نیز توضیح داد: «صبحانه» یكی از آیتم‌های ماست كه در آن با نام آوران صنف‌های مختلف اعم از بازیگر، هنرمند، ورزشكار و... صحبت می‌شود و در این فضا آنها از خوردن صبحانه سخن می‌گویند و به نوعی ترویج فرهنگ میل كردن صبحانه است. همچنین در كنار آن به گرمی خانه و اهمیت در كنار قرار گرفتن خانواده‌ها صحبت می‌كنیم و اینكه فضای مجازی باعث ایجاد فاصله شده است. نیلی با اشاره به آیتم‌های دیگر این برنامه یادآور شد: در آیتم «اینجا كجاست» هومن ستوده به بافت‌های روستایی می‌پردازد.
 این فضاهای روستایی ابتدا از طریق وبلاگ و سایت در برنامه معرفی می‌شود و بعد ستوده به آنجا می‌رود. اقبال واحدی نیز به شهرها و مكان‌های بزرگ‌تر می‌رود و ما از طریق او با مشاغل و مكان‌هایی كه كمتر به آنها پرداخته شده است آشنا می‌شویم. آیتمی هم با نام «دلنوشته» داریم كه هر روز دلنوشته‌ای از یك نفر راس ساعت ۸ صبح برای امام رضا (ع) قرائت می‌شود. وی در ادامه بیان كرد: آیتمی هم داریم كه در آن به معرفی كتاب می‌پردازیم. این آیتم‌ها و همچنین مباحث كارشناسی ما همه به صورت چند دقیقه‌ای در برنامه نمایش داده می‌شوند و به گونه‌ای طراحی شده‌اند كه هر كسی هر زمان خواست برنامه را ترك كند و به سراغ كار خود برود نكته‌ای را از دست نداده باشد و بحثی نیمه تمام نباشد. تهیه‌كننده «پادشا ایران» در پایان گفت: در این سری از برنامه «پادشا ایران» حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد از برنامه به صورت زنده روی آنتن شبكه یك می‌رود.


ویدیو : «صبح بخیر ایران» بر می گردد