سال شرمساری ورزش هند با 23 دوپینگی! : فدراسیون بین‌المللی دوومیدانی (IAAF) ...


فدراسیون بین‌المللی دوومیدانی (IAAF) اعلام کرد که وجود موارد زیاد دوپینگ در بین ورزشکاران هندی توسط این فدراسیون بررسی می‌شود. ایسنا: فدراسیون بین‌المللی دوومیدانی (IAAF) اعلام کرد که وجود موارد زیاد دوپینگ در بین ورزشکاران هندی توسط این فدراسیون بررسی می‌شود.

این مساله بعد از انتقادهای شدید به زیر پا گذاشتن قوانین دوپینگ از طرف 500 ورزشکار هندی بین سال‌های 2009 تا 2013 مطرح شد.

سال 2013 توسط خبرنگاران هندی "سال شرمساری" برای ورزشکاران این کشور نامگذاری شد، زیرا 23 مورد آزمایش دوپینگ مثبت شناخته شدند.

ماه آگوست امسال، (IAAF) اعلام کرد که تعداد ورزشکاران تحریم شده هندی 43 نفر است که دومین رکورد را در دنیا بعد از روسیه دارد.

در لیست نتایج مثبت آزمایش‌های دوپینگ IAAF که هفته‌ گذشته اعلام شد از یازده نفر شش نفر هندی بودند که همه آنها به مدت دو سال تحریم شدند.

IAAF اعلام کرد که بیشتر این نمونه‌ها در بازیکنان هندی رده‌های پایین‌تر اتفاق می‌افتد و بازیکنان هندی در سطوح بالاتر بیشتر قوانین ضد دوپینگ را رعایت می‌کنند. بیشتر این بازیکنان در رده‌های پایین از قوانین دوپینگ اطلاع کافی ندارند. ورزشکاران غیر حرفه‌ای در هند آزمایش دوپینگ انجام می‌دهند، زیرا پلیس و دیگر ارگان‌های شهری از آنها می‌خواهد تا از کارمندان این تست گرفته شود.

IAAF همواره سعی کرده است تا سطح اطلاعات و آگاهی‌ها از دوپینگ را بالا ببرد، اما در کشورهای پرجمعیت این کار سخت‌تر می‌شود.

در بازی‌های 2011، سه نفر از چهار ورزشکار هندی که مدال طلای دوی امدادی 4 در 100 متر را آوردند، تست دوپینگ‌شان مثبت بود.

فدراسیون دوومیدانی هند درصدد است تا از زیر پا گذاشتن قوانین ضد دوپینگ در بازی‌های گلاسکو 2014 و بازی‌های آسیایی اینچئون جلوگیری کند.


ویدیو : سال شرمساری ورزش هند با 23 دوپینگی!