زندگی‌ نواده‌ امام‌ حسن‌ (ع) فیلم‌ میشود : زندگی «امیر عبدالقادر» معروف به ...


زندگی «امیر عبدالقادر» معروف به نماد مقاومت الجزایر در قرن ۱۹ و رهبر سیاسی و نظامی «ارتش آفریقا» در جنگ ۱۵ ساله مردم آفریقا با استعمار فرانسه، در یک فیلم سینمایی به تصویر کشیده می‌شود. خبرگزاری فارس: ساخت فیلم درباره زندگی نماد مقاومت الجزایر در قرن ۱۹ به تهیه‌کنندگی الیور استون

زندگی «امیر عبدالقادر» معروف به نماد مقاومت الجزایر در قرن ۱۹ و رهبر سیاسی و نظامی «ارتش آفریقا» در جنگ ۱۵ ساله مردم آفریقا با استعمار فرانسه، در یک فیلم سینمایی به تصویر کشیده می‌شود.

دولت الجزائر در پنجاهمین سالگرد پیروزی انقلاب این کشور تصمیم به ساخت فیلمی از یکی از رهبران مقاومت این کشور در قرن 19 علیه استعمارگران فرانسوی گرفت و کار نوشتن این فیلم در سال 2012(پنجاهمین سالگرد انقلاب الجزائر) آغاز شد.

سناریوی این فیلم توسط یک فرانسوی به نام «فیلیپ دیاز» و یک الجزائری به نام «زعیم خنشلاوی» نوشته شد و پس از هشت بار بازنویسی در روزهای اخیر کار پیش تولید آن آغاز شده است.

فیلم زندگی خصوصی , فیلم اژدها وارد میشود , دانلود فیلم حس خوب زندگی

فیلیپ دیاز تهیه‌کننده فیلم «امیر عبدالقادر» را برعهده دارد و «الیور استون» کارگردان برجسته آمریکایی نیز به عنوان تهیه‌کننده و مجری طرح به همراه شرکت تولیدی آمریکایی که فیلم مشهور «آرتیست» را تولید کرد، به این گروه پیوسته است.

دیاز گفته است که شرکت «استودیو سینما لیبر» و «مصطفی عریف» مدیر «آژانس گسترش فرهنگی الجزائر» به همراه «چارلز برونت» کارگردان این فیلم تعهد داده‌اند تا نیمه‌های فوریه 2014(بهمن 92) تصویربرداری این فیلم را به پایان رسانند.

این فیلم که برای بیننده جهانی و با هزینه سنگین تولید می‌شود 2.5 ساعت و به دو زبان عربی(با لهجه الجزائری) و فرانسوی ساخته خواهد شد و زندگی این مبارز الجزائری را از سوریه به صورت فلش‌بک آغاز خواهد کرد.

بنابر این گزارش، بودجه این فیلم باز عنوان شده و درباره بازیگران آن نیز هنوز خبری منتشر نشده اما روزنامه الجزائری الخبر نوشته است که بسیاری از بازیگران فرانسوی حاضر به بازی در این فیلم نیستند.

همچنین گفته شده فیلم در سه مرحله 18، 14 و 3 هفته‌ای تصویربرداری خواهد شد که سری اول در غرب الجزائر خواهد بود، سری دوم سکانس‌های مهم خواهد بود و سری سوم شامل جنگ‌های بزرگ این مبارز الجزائری علیه فرانسوی‌هاست و همچنین یک هفته از تصویربرداری فیلم در سوریه و لبنان خواهد بود که در صورت عدم تامین امنیت گروه در الجزائر تصویربرداری خواهد شد.

بنابر این گزارش، «محمد لمین»، رئیس «موسسه امیر عبدالقادر» گفته است که به سناریوی این فیلم انتقاد دارد اما به کار گروه آمریکایی امیدوار است.

برپایه این گزارش، «الیور استون» درباره علت مشارکت در ساخت فیلم زندگی «امیر عبدالقادر» گفته است که «تاریخ همیشه بدست فاتحان نگاشته می‌شود اما ما با نمایش این فیلم تاریخ خود را دوباره تکرار می‌کنیم به‌ویژه آنکه حوادث کنونی در خاورمیانه نتیجه مستقیم دخالت‌های کشورهای غربی در این منطقه است‌ چنان که در زمان عبدالقادر این چنین بود.

«امیر عبدالقادر ابن محی‌الدین» معروف بـه «امیر عبدالقادر الجزائری» متولد 6 سپتامبر 1808(15 رجب 1223) است که رهبر سیاسی و نظامی «ارتش آفریقا» در جنگ 15 ساله مردم آفریقا با استعمار فرانسه بود.

وی که نویسنده، شاعر، فیلسوف و صوفی‌مسلک بود موسس حکومت مدرن الجزائر بود و به نماد مقاومت الجزائر علیه استعمار فرانسه تبدیل شد.

نسب این رهبر بزرگ الجزائر به حسن مثنی فرزند امام حسن مجتبی(ع) برمی‌گردد و فرزند سوم شیخ بزرگ طریقت صوفی قادریه است.

وی پس از شکست از فرانسوی‌ها در سال 1856 به دمشق تبعید شد و تا سال 1883 که رحلت کرد به مدت 27 سال در این شهر گذراند و در کنار ابن عربی در «الصالحیه» دمشق به خاک سپرده شد اما در سال 1965 و پس از استقلال الجزائر جسد وی به قبرستان عالی این کشور که محل دفن روسای جمهور و انقلابیون بود منتقل شد.




ویدیو : زندگی‌ نواده‌ امام‌ حسن‌ (ع) فیلم‌ میشود