زاكانی: خاتمی،موسوی و حسن خمینی به دنبال ابطال انتخابات بودند : نماینده مردم ...



نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: تنها بصیرت داشتن كافی نیست، بلكه باید همت، غیرت و تبعیت از ولایت فقیه نیز باشد؛ چرا كه اگر اینها نباشد رهبری مسائل را بیان می‌كند، اما پاسخی چه از عوام و چه از خواص دریافت نمی‌كنیم.

 

به گزارش فارس به نقل از جهان، علیرضا زاكانی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در نشستی با عنوان "پشت پرده فتنه در عاشورای 88 "كه در دانشگاه امام صادق (ع) برگزار شد، با بیان اینكه آنچه كه باعث شد از فتنه سال گذشته پرافتخار بیرون بیاییم، كثرت اهل بصیرت بود، افزود: به گواهی تاریخ حق همواره بیشترین آسیب را از ناحیه درونی دیده است و انحرافات درونی مشكلات بسیاری به وجود آورده است.

وی افزود: تنها بصیرت داشتن كافی نیست، بلكه باید همت، غیرت و تبعیت از ولایت فقیه نیز باشد؛ چرا كه اگر اینها نباشد رهبری مسائل را بیان می‌كند، اما پاسخی چه از عوام و چه از خواص دریافت نمی‌كنیم.

نماینده مردم تهران همچنین گفت: فتنه سال گذشته هم جنبه درونی و هم بیرونی داشت و كفر و نفاق همه با هم به میدان آمده بودند، اما عواملی سبب شد كه از این گردباد خارج شویم و عموم مردم توانستند، حق را بیابند و از آن تبعیت كنند.

زاكانی در ادامه با بیان این‌كه مردم نسبت به خواص پیشتاز بودند، ادامه داد: در این فتنه عده‌ای قبول شدند، عده‌ای دچار تردید شدند و بعدها خود را به غافله رساندند و عده‌ای نیز رفوزه شدند.

عضو كمیسیون اصولگرایان مجلس، ادامه داد: اگر اعتقاد و اعتماد به رهبری نباشد، ركود و سستی خواهیم دید و دنیاطلبان هر چه می‌خواهند، انجام می‌دهند. یكی از ویژگی‌های جامعه ما اعتقاد به خدا و پذیرش ریسك حضور در صحنه است.

وی با بیان این‌كه در فتنه حق و باطل ممزوج می‌شوند، افزود: تغییرات تدریجی است و فی‌البداهه رخ نمی‌دهد و همین موضوع ضرورت تداوم امر به معروف و نهی از منكر را نشان می‌دهد.

نماینده مردم تهران در خانه ملت، ادامه داد: فتنه بزرگ‌تر آن است كه می‌بینیم و فتنه‌گران كسانی بودند كه دچار هوای نفس و خودپرستی شدند و در سناریوی بزرگ‌تری این كار را انجام دادند.

زاكانی خاطر نشان كرد: آسیب‌ها تنها در زمان ضعف رخ نمی‌دهد، بلكه در زمانی كه در اوج قدرت هستیم نیز ممكن است آسیب ببینیم، مانند رای 40 میلیونی كه می‌توانست مشكلات بسیاری را حل كند، اما برعكس هزینه‌های زیادی برای آن پرداخت شد.

این عضو كمیسیون اصل نود مجلس، ادامه داد: كسانی كه شرایط سال قبل را به وجود آوردند و نظام را به دروغ و جنایت متهم كردند و بویژه سردمداران در حادثه عاشورا دخیلند.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: موسوی در مناظرات تنها به دو نكته تاكید می‌كرد و می‌گفت "آمده‌ام جلوی دروغ‌گویی‌ها را بگیرم " و "به دنبال قانون‌گرایی هستم " و این سناریویی از قبل تعیین شده بود و می‌خواستند در صورت پیروزی حركت را به سمتی ببرند كه اتفاقی را كه در هشت سال اصلاحات نتوانستند، انجام دهند در این انتخابات رقم بزنند و اگر موفق نشدند ،بازی را بهم بزنند.

این عضو فراكسیون اصولگرایان مجلس، ادامه داد: آنها آمدند به قول خودشان جلوی یكه‌تازی‌ها، دروغ‌گویی‌ها و زیاده‌خواهی‌ها را بگیرند، اما خودشان صدها برابر گرفتار شدند و شرایطی به وجود آوردند كه جنایت بزرگ رقم خورد.

زاكانی با بیان این‌كه مقدمات عاشورای 88 كمتر از مقدمات عاشورای 61 هجری قمری نیست، گفت: كسانی كه در سال گذشته دچار مشكلاتی شدند دو گروهند. عموم آنها بعد از عاشورای 88 متنبه شدند و نهم دی به صحنه آمدند، ولی خواص نسبت به گذشته كمتر بازگشت در روش و منش خود داشتند.

نماینده مردم تهران در خانه ملت، افزود: خواص دو دسته‌اند. در گروه اول عده‌ای مانند كروبی و موسوی به حركات قبلی خود ادامه می‌دهند و عده‌ای نیز بدون این‌كه نسبت به گذشته ابراز پشیمانی كنند، در پی حركت جدیدی هستند و شنیده‌ایم افرادی چون عبدالله نوری و كرباسچی در پی بازگشت این‌چنینی‌اند.

وی ادامه داد: گروه دوم كسانی‌اند كه متنبه شدند و ما در مقابل آنها مسوولیم و باید با عدالت با آنها رفتار كنیم. آنها نیز باید از گذشته ابراز پشیمانی كرده و بر چارچوب‌ها پافشاری كنند.

این عضو فراكسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی، تاكید كرد: نظام نباید نسبت به اینها كوتاهی كند؛ چرا كه اینها در حق ملت ظلم كرده‌اند و حتما نظام درباره آنها اغماض نخواهد كرد.

زاكانی با انتقاد از كسانی كه قوه قضاییه را به اغماض در مورد فتنه‌گران متهم می‌كنند، گفت: حلقه تدبیری فراتر از قوه قضاییه در مورد عوامل فتنه تصمیم‌گیری می‌كند. این‌كه فعلا با عوامل فتنه برخورد نمی‌شود تدبیر این گروه است.

عضو كمیسیون اصل نود مجلس، در ادامه سخنانش گفت: كسانی كه به نظام تهمت تقلب در انتخابات را نسبت دادند و آبروی نظام را بردند، نتوانستند هیچ دلیلی بر ادعای خود بیاورند.

وی ادامه داد: در جلساتی كه بعد از انتخابات با موسوی داشتیم، او هیچ دلیلی برای تقلب در انتخابات ارائه نكرد و تنها می‌گفت "اگر من كوتاه بیایم آنها از من عبور می‌كنند ".

نماینده مردم تهران در خانه ملت، ادامه داد: ما 27 خرداد خدمت هاشمی رفسنجانی رسیدیم تا از او بخواهیم كه به صحنه بیاید و روشنگری كند. او از ما در مورد موسوی پرسید و گفت "موسوی تمام حرف‌هایش را صریح نگفته است. موسوی، خاتمی و سیدحسن خمینی بعد از انتخابات با من تماس گرفته‌اند تا ملاقاتی با من داشته باشند و ظهر شنبه (23 خرداد) آمدند. آنها دنبال ابطال انتخابات بودند و راه‌های قانونی را قبول نداشتند ".

زاكانی در پاسخ به سوال یكی از دانشجویان در مورد نحوه برخورد قوه قضاییه با عوامل فتنه و سخنان دادستان تهران در مورد مدیر مسوول روزنامه ایران، گفت: یك تغییر رویكرد جدی در قوه قضاییه می‌بینم. آیت‌الله آملی لاریجانی هم در انتصابات متفاوت است و هم مسیرش معلوم است.

وی در مورد سوال یكی از دانشجویان در مورد علی لاریجانی نیز، گفت: لاریجانی گفتن تبریك به میرحسین موسوی را تكذیب می‌كند. او در انتخابات سال گذشته ابتدا موضع نداشت و ما به این موضوع انتقاد داشتیم، ولی بعدها موضع گرفت.

عضو كمیسیون اصل نود مجلس، با تاكید بر این‌كه ما رویه مشخصی داریم، اظهار كرد: چون لاریجانی رییس مجلس است ما به او كمك كردیم، اما به این‌كه رییس فراكسیون شود، انتقاد داشتیم، چرا كه هم رییس مجلس و هم رییس فراكسیون بودن سازگار نیست.

وی خاطر نشان كرد: این حرف‌ها از سوی كسانی مطرح می‌شود كه خود متهمین حوادث پس از انتخاباتند و به نوعی عملیات روانی است؛ لذا باید جلوی هر آنچه كه مانع انسجام اصولگرایان می‌شود را بگیریم.

نماینده مردم تهران در خانه ملت، در مورد سخن لاریجانی درباره تظاهركنندگان در روز قدس، گفت: هاشمی در جلسه‌ای به حداد، باهنر، نبوی، مظفر و برخی دیگر گفته بود كه لاریجانی تعداد تظاهر كنندگان را برابر عنوان كرده بود ،ولی زمانی كه من از لاریجانی پرسیدم او توضیح داد كه من این خبر را به نقل از محسن رضایی به هاشمی گفتم، ولی بعد از این‌كه از بچه‌های صدا و سیما پرسیدم آنها تعداد را 40 تا 50 هزار نفر عنوان كردند و این را به هاشمی نیز گفتم ولی ایشان اصلاح نكردند.

وی در مورد بهبهانی وزیر راه نیز توضیح داد: من در مورد حرف‌هایم سند دارم و متاسفانه حرف‌هایم در مورد ایشان صحت دارد.

زاكانی دلیل مخالفت با ورود كواكبیان، علیخانی و قنبری به كمیسیون امنیت را اینطور عنوان كرد كه من با حضور اینها مخالف نبودم، بلكه روش انتخاب و ورود آنها را مخالف آیین‌نامه می‌دانستم.

این عضو فراكسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی، در پاسخ به سوالی در باره اتهاماتی كه به معاون اول رییس جمهور وارد شده، اظهار داشت: من و چند تن دیگر از ایشان شكایت كرده‌ایم و نسبت به او انتقاد جدی دارم و او باید پاسخگو باشد، اما نمی‌توانم در مورد شكایت توضیح دهم چون بیانش خلاف قانون و مصلحت نظام است.

وی در مورد انصار حزب‌الله همچنین گفت: اینها دوره‌های مختلفی داشته‌اند و افراد متفاوتی آمده و رفته‌اند، اما هم‌اكنون به عنوان یك مجموعه فرهنگی فعالیت می‌كنند.

عضو كمیسیون اصل نود مجلس، در مورد درج مطلبی مبنی بر عدم ولایت‌پذیری رییس جمهور در یكی از سایت‌ها نیز گفت: كسی كه وزیر خارجه را اینطور عوض می‌كند، باید علتی داشته باشد، ولی اگر كار اشتباهی می‌كنند، نیز باید بپذیرند. من چنین مطلبی را نگفته‌ام.

زاكانی در مورد مشایی و رابطه او با احمدی‌نژاد نیز، گفت: حب بیش از حد باعث توجه بیش از حد احمدی‌نژاد به مشایی شده است.

وی افزود: مشایی و برخی دیگر با كارگزاران پیوستگی جدی دارند و پای بعضی از این آقایان در نفت، خودروسازی و صنعت باز شده و ابایی از چیزی ندارند.

نماینده مردم تهران در خانه ملت، در مورد مهدی هاشمی و فائزه هاشمی نیز اظهار كرد: این افراد پرونده‌هایی دارند و باید از طریق قانون طی شود و باید منتظر نظر قوه قضاییه باشیم، اما مهدی هاشمی به محض ورود به كشور دستگیر خواهد شد.

زاكانی در پایان گفت: مقام معظم رهبری تمام راه‌هایی را كه جلوی لغزیدن پای دیگران را بگیرد رفتند، اما فتنه بزرگ‌تری در پیش است كه اتفاق افتادن یا نیفتادن آن به ما بستگی دارد.../فارس


ویدیو : زاكانی: خاتمی،موسوی و حسن خمینی به دنبال ابطال انتخابات بودند