خاطرات «پوراندخت مهیمن» از مادرانه‌هایش در تلویزیون : پوراندخت مهیمن که سابقه ...


پوراندخت مهیمن که سابقه ایفای نقش‌های مادرانه مختلفی در تلویزیون دارد، معتقد است ساخت سریال‌ها و آثاری با محوریت زنان می‌تواند بر جایگاه آنان در جامعه و نقش محوری‌شان در خانواده تاکید کند. خبرگزاری فارس: «پورانداخت مهیمن» بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون ایران که در سریال‌هایی نظیر نرگس و وضعیت سفید نقش مادر را ایفا کرده، در گفت‌وگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون فارس گفت: ساخت سریال‌ها و آثاری با محوریت زنان می‌تواند بر جایگاه آنان در جامعه و نقش محوری شان در خانواده تاکید کند.

بازیگر سریال «نرگس» درباره پرداخت و بازنمایی درست این مجموعه از زنان گفت: نرگس سریالی بود که در زمان پخش خود تاثیر زیادی داشت. از یک طرف داستان آن جذاب بود و از طرف دیگر کاراکتر نرگس، خواهر و مادر او ماجراهای جالبی را پشت سر می‌گذاشتند. به طور کلی مجموعه نرگس فضایی زنانه داشت و محور کلیدی آن هم نقش های زن قصه بودند.

این بازیگر ادامه داد: یکی دیگر از کارهایی که از شبکه سه سیما پخش شد و آن هم فضایی کاملا زنانه داشت فیلم‌های تلویزیونی «بیا از گذشته حرف بزنیم» بود که سری‌های مختلفی از آن در شهرهای مشهد، شاهرود و همدان ساخته شد. این تله فیلم‌ها فضاهای زن محوری داشتند و حرف‌های زیادی درباره دغدغه ها و مسائل زنان طی آن مطرح می شد. در واقع این تله فیلم ها داستان سه زن را در بر می گرفت که با هم به شهرهای مختلفی سفر می کردند. در طول این سفر درباره گذشته ای که داشتند با همدیگر صحبت می کردند و آنچه را که برایشان آزاردهنده بود مطرح می کردند.

پوراندخت مهیمن , تلویزیون , تلویزیون شهری

وی با اشاره به اینکه ساخت فیلم ها و مجموعه های زن محور می تواند تاثیر زیادی بر تکریم جایگاه آنان داشته باشد، افزود: به نظرم خیلی خوب است هرچند وقت یکبار سریال ها و آثاری که زنان در آن نقش محوری دارند، ساخته شود. این مساله بر جایگاه زنان در جامعه و نقش محوری شان در خانواده تاکید می کند.

مهیمن درباره ویژگی های نقش خود در سریال نرگس بیان داشت: مادر نرگس زن بسیار مسئولیت پذیری بود. زنی تنها که از بیماری قلبی هم رنج می برد اما تلاش می کرد تا دخترانش نبود پدر را احساس نکنند و در عین حال نگران اوضاع و احوال آنان بود. این زن در خانواده نقش حساس و سختی داشت. خود سریال نرگس هم اولین سریال هر شبی تلویزیون با تعداد قسمت های زیاد بود که آقای مقدم آن را در تلویزیون باب کردند.

بازیگر سریال «وضعیت سفید» درباره فضای زنانه این مجموعه نیز توضیح داد: وضعیت سفید هم مجموعه دیگری بود که زنان در آن نقش کلیدی داشتند و اساسا آشتی و مسالمت اعضای خانواده با هم به خاطر خواست مادرشان بود.

وی در پایان به یکی از دغدغه های مهم مادران اشاره کرده و بیان داشت: به طور کلی یکی از دغدغه های مادران و زنان ایرانی در جامعه ما این است که آن ها در سنین میانسالی نیازمند آرامش و طیب خاطر هستند اما از آن ها انتظار می رود تا همیشه سنگ صبور دیگر اعضای خانواده باشند. خوشبختانه پسر من به آداب و رسوم اهمیت زیادی می دهد و همیشه اولین کسی است که روز مادر یا تولد و هر مناسبتی را به من تبریک می گوید و محبتش را به من ابراز می کند.


ویدیو : خاطرات «پوراندخت مهیمن» از مادرانه‌هایش در تلویزیون