جزییات دادگاه عامل حادثه خیابان مدنی+عکس : دادگاه جنایت خیابان مدنی که به مرگ ...


دادگاه جنایت خیابان مدنی که به مرگ یک شهروند و زخمی شدن 10 نفر دیگر منجر شد، امروز برگزار شد. خبرآنلاین/ خبرگزاری فارس: دادگاه جنایت خیابان مدنی که به مرگ یک شهروند و زخمی شدن 10 نفر دیگر منجر شد، امروز برگزار شد.

 حسین در تاریخ 24 مهرماه 91 در خیابان شهید مدنی تهران پس از خرید چاقو از مغازه قصابی 11 شهروند را مجروح کرد.

اما یکی از آن‌ها براثر شدت جراحات به قتل رسید. امروز دادگاه رسیدگی به پرونده قاتل و شرور خیابان شهید مدنی در شعبه 15 دادگاه انقلاب و به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد.


در دادخواست پرونده که دادستان قرائت کرد، آمده است: در این پرونده متهم به نام حسین متولد 1367، اهل و ساکن تهران، با سواد، شغل آزاد و مجرد و دارای سابقه کیفری است. در 26 مهرماه سال جاری وی به محاربه و فساد فی‌الارض متهم شده، وی در تاریخ 24 مهرماه 91 در خیابان شهید مدنی تهران پس از خرید چاقو از مغازه قصابی 11 شهروند را مجروح کرده که یکی از آن‌ها براثر شدت جراحات به قتل رسیده است.

 با عنایت به گزارش اولیه مرجع انتظامی و شهادت شهود وی منجر به ایجاد رعب و وحشت در میان مردم شده است. با توجه به نظر پزشکی قانونی، کشف آلت جرم، اقرار صریح متهم به جرم، بازسازی صحنه جرم و تأیید سلامت روانی از سوی پزشکی قانونی وی بزهکار است و تقاضای اشد مجازات را برای وی داریم.


متهم در این دادگاه چنین از خود دفاع کرد: من هیچ قصد قبلی نداشتم و حتی با کسانی که آن‌ها را مجروح کرده‌اند نه بحثی داشته‌ام و نه می‌خواستم از آن‌ها پولی بگیرم بنابراین مجروح کردن آن‌ها برای من سودی نداشت و لزومی ندارد که بخواهم دروغ بگویم.

 من یک لحظه حالت جنون پیدا کردم و پس از ارتکاب جرم بلافاصله به قم رفتم و در آنجا در روزهای آخری که ضریح امام حسین برای بازدید عمومی گذاشته شده بود نزد امام حسین توبه کردم و سپس خود را معرفی کردم.

 
دفاعیات متهم بخوانید؛

- من نه شرور بودم و نه چاقوکش اما انگار یک لحظه حالت جنون به من دست داد.

- من برای اینکه می‌خواستم منزل خود را عوض کنم مدتی در خانه پدربزرگم زندگی می‌کردم و چند وقت قبل از حادثه نیز حالت جنون به من دست می‌داد، مدت 6 سال بود که مشکلات روحی روانی داشتم و می‌خواستم خود را بستری کنم.

- صبح روز حادثه پس از خوردن صبحانه از عمویم خواستم تا مرا نزدیک یک مغازه چاقو فروشی پیدا کند اما چاقو فروشی بسته بود و من به سمت نظام‌آباد رفتم و از مغازه قصابی چاقویی تهیه کردم و پس از اینکه یک نفر را در قصابی مجروح کردم به سمت بازار روز حرکت کردم و پس از ایجاد ضرب و جراحات برای چند نفر دیگر سوار ماشین شدم و از محل حادثه فرار کردم.

- من به شدت ترسیده بودم، به خانه رفتم و پس از اینکه لباس‌هایم را عوض کردم به سمت شهر قم حرکت کردم.

- اقدام من ناشی از یک اختلال روانی بود و پس از ایجاد ضرب و جرح نزد امام حسین توبه کردم و خودم را به مأموران معرفی کردم.
- انگار من را جادو کرده بودند.
 
متهم می خواست قدرت نمایی کند


در ادامه رسیدگی به پرونده قاتل خیابان شهید مدنی نماینده دادستان تهران اظهار داشت: همانطور که متهم گفته هیچ یک از مجروحان را نمی‌شناخته بنابراین هیچ انگیزه‌ای جز ایجاد رعب و وحشت در میان مردم نداشته است.

او خطاب به متهم گفت: شما سوابق تبهکارانه و بزهکارانه زیادی داشتید و در محله‌ای زندگی کرده‌اید که تمام دوستانت شبیه خودت هستند. متهم به دنبال قدرت‌نمایی بوده و می‌خواسته نظر دوستان خود را جلب کند.

متهم در واکنش به این صحبت نماینده دادستان گفت: من سابقه ندارم، باید جلوی چه کسی قدرت‌نمایی کنم؟

در پایان دادگاه، متهم در آخرین دفاعیات خود بار دیگر جنون خود را علت وقوع این حادثه مطرح کرده و عنوان کرد از کارش پشیمان بوده و توبه کرده است.

قاضی صلواتی با اعلام ختم جلسه دادرسی گفت: دادگاه در وقت قانونی حکم پرونده را صادر خواهد کرد.

حادثه تیراندازی ظهر امروز خیابان اشراقی ا , عامل ریزش خیابان ها , عامل اسیدپاشی شبانه خیابان 24 متری شناسایی شد

عامل تیراندازی خیابان اشراقی اعتراف کرد , جزییات انفجار مدرسه در خیابان 17 شهریور تهران , آخرین جزییات مفقودین حادثه منطقه شهران

جزییات حادثه نشست زمین در اتوبان ستاری تهران عکس , جزییات حادثه قطار تبریز مشهد , جزییات حادثه تصادف پدر و مادر بهادر عبدی

جزییات حادثه انفجار گاز تهران , پدافند غیر عامل , حادثه

حادثه قطار سمنان , حادثه قطار , دادگاه


ویدیو : جزییات دادگاه عامل حادثه خیابان مدنی+عکس