بیوتروریست ها در بازار ایران/ روغنی که شیره جان را می‌مکد! :   اخبار اجتماعی ...



بازار موبایل ایران , بازار مبل ایران , آخرین نرخ ارز در بازار ایران

 

اخبار اجتماعی - بیوتروریست ها در بازار ایران/ روغنی که شیره جان را می‌مکد!

هزینه های مصرف روغن پالم در جامعه 3برابر میزان درآمدی است که ازخرید پایین این روغن ایجاد شده، این امرباعث ایجاد بیماری های زیادی از قبیل سرطانهای سینه به صورت مستقیم وهمچنین کبد چرب،سرطان روده، چاقی، ناراحتی های قلبی و یبوست مزمن شده است.

سلامت شهروندان در همه جای دنیا برای حاکمیت اولویت اول است، پایش فضای سلامت در شقوق مختلف و با استفاده از ابزارهای گوناگون مانند موسسات استاندارد، کنترل کیفیت و... کاری است روزمره، اما مشکل از جایی اغاز می شود که عده ای به راحتی خود مرجع استاندارد سازی می شوند و با بازی با سلامت مردم،کسب درامد می کنند.

به گزارش عصرایران به نقل از پایگاه خبری مرکز اقتصاد دانش بنیان ایران "ماد"، واردات روغن کم کیفیت "پالم" بخشی از این قصه است، 40000000 کیلوگرم واردات این نوع روغن به ایران در سال گذشته میلادی،علامت سووال بزرگی جلوی برنامه های دولت برای سلامت مردم است، از یک سو مردم را بیمه می کنند و از سوی دیگر بیمار، این سلسله تا کجا سر دراز دارد؟ نقش وزارت خانه های صنعت،معدن و تجارت و نیز بهداشت در این قضیه چیست،اعضای کمیسیون ماده یک چه می کنند؟ و...

برای بررسی واردات این نوع محصول، دست های پشت پرده حامی، بررسی اثرات آن بر سلامت مردم در تاریخ 20خرداد میزگردی با حضور آقایان آریایی نژاد عضو کمیسیون بهداشت مجلس، قاسم پورمشاورسازمان استاندارد، مهندس شاکری کارشناس زیتون ودانه های روغنی، مهندس جلالت عضو هیات مدیره شورای عالی زیتون و تولید کننده روغن زیتون در محل دفتر این پایگاه خبری برگزارشد که مشروح آن در پی می آید:

ماد: جناب آقای شاکری در صورت امکان درباره میزان واردات و نقش روغن پالم بر سلامت جامعه توضیحی ارایه بفرمایید.
واردات روغن پالم در سال گذشته 750 هزارتن بوده است که ما از سال 2003 به بعد، واردات  روغنهای نسبتا خوب را حذف و به واردات روغن پالم که نوعی روغن صنعتی وخطرناک برای سلامتی است روی آورده ایم.

واردات روغن پالم در سال 2003، 4000هزارتن بود که این میزان در2013به 40هزارتن درسال رسید این در صورتی است که واردات روغنهای سالم روغنی مانند سویا، کلزا، و آفتاب گردان کاهش پیدا کرد.

ماد: مگر منابع کافی در کشور برای تامین نیاز روغن داخلی وجود ندارد؟ یا صنایع روغن کشی ما قادر به تامین نیاز داخل نیستند؟
شاکری: هم ما منابع کافی برای تولید روغن مورد نیاز داشته و هم در کشور 3 میلیون تن صنایع روغن کشی و 2میلیون تن صنایع تصفیه روغن داریم ولی عده ای به بهانه سود جویی یا رانت خواری اقتصادی دست به واردات چنین روغنهای بی کیفیتی میروند.

با واردات روغن پالم هم صنایع خود را فلج و هم وابستگی بسیار شدید و جدی به کنجاله پیدا کرده ایم و متاسفانه وارد کننده مستقیم کنجاله شده ایم.

هزینه های مصرف روغن پالم در جامعه 3برابر میزان درآمدی است که ازخرید پایین این روغن ایجاد شده، این امرباعث ایجاد بیماری های زیادی از قبیل سرطانهای سینه به صورت مستقیم وهمچنین کبد چرب،سرطان روده، چاقی، ناراحتی های قلبی و یبوست مزمن شده است.

حال با این ویژگی ها چگونه وزارت بهداشت مجوز واردات این روغن را صادر کرده که سلامت مردم را به مخاطره می اندازد نمی دانم، بنده در طی گزارشی که از روابط عمومی وزارت بهداشت مشاهده کردم استفاده از این روغن در لبنیات را به جای چربی استخراج شده از آنها بلا مانع دانسته اند.

ماد:جناب آقای جلالت،چرا دولت با موانع تعرفه ای دسترسی مردم را به این نوع از روغن محدود نمی کند؟
ما به جای وارد کردن روغن های سالمی مثل زیتون روغنهای ناسالمی مثل پالم را وارد می کنیم که سلامت مردم را به مخاطره اندازیم.

جای تاسف است که تعرفه واردات روغن پالم 4درصد ولی تعرفه واردات روغن زیتون ازتعرفه واردات ماشین های لوکس بالاتراست، با این بی عدالتی وتوزیع روغن پالم بر سرسفره های مردم افزایش بیماریها وسرطانها را به آنان هدیه می دهیم.!

آیا ما مجازیم که برای تامین روغن داخلی، مردم را مریض کنیم اگر بدین روش پیش رویم حتی اگر پول باشد ولی آگاهی لازم و کافی در دسترس همگان نباشد سونامی ای از سرطان ناشی از مصرف روغن پالم را در کشور شاهد خواهیم بود.

ماد: به نظر شما تاثیرروغن پالم بر روده ها و کبدانسان چگونه خواهد بود؟
جلالت جواب داد: با استفاده از این روغنها در تمامی خانواده ها اگر کمی دقیقتر به لوازم آشپزخانه به خصوص هودهایمان نگاه کنیم میزان چسبندگی را خواهیم فهمید این چسبندگی روغن به قدری زیاد است که برای پاک کردن آن از سطوح باید از مواد شوینده قوی استفاده کنیم، حال ببینید این روغن خطرناک با روده و کبد و دیگر اعضای بدن ما چه می کند.

نمی دانم در کشور ما چرا بهداشت را رها کرده و به فکر درمان هستند در صورتیکه در دنیا به این نتیجه رسیده اند که پیش گیری بهتر از درمان است.

ماد: سالانه چه میزان واردات روغن داریم و چه مقدار آن به پالم اختصاص دارد؟
جلالت: سالانه  تقریبا یک میلیون و سیصد هزارتن واردات داریم که 750 هزارتن آن به پالم اختصاص دارد که جای تاسف است.

با استفاده از روغنهای پالم شاهد افزایش روز افزون چربی خون، کبد چرب، سرطان سینه و روده در بین جوانها هستیم همچنین یبوست های مزمن گریبانگیر بسیاری از هموطنان شده است.

چرا نباید تعرفه واردات روغن های سالمی مانند زیتون اصل را کم کرده و این ماده مغذی که در قرآن هم به خاصیت های آن اشاره شده را بر سر سفره مردم بیاوریم و به جای گسترش بیماریها و افزایش واردات دارو و ساخت بیمارستانهای بیشتر،بهداشت جامعه را تقویت تا ناچار به درمان نباشیم.

کاش مردم ما روزی به این باور برسند که اگر هزینه بیشتری برای کالایی سالم پرداخت می کنند پس انداری است برای زندگی وافزایش طول عمر سلامتیشان تا دیگر پولهای هنگفت بابت درمان بیماریهایشان نپردازند.

ماد: آقای آریایی نژاد، شما به عنوان نماینده و امین مردم بفرمایید مجلس چگونه می تواند در کنترل واردات چنین کالاهایی نقش ایفا کند ؟
در این راه ما چاره ای جز روشن کردن فضا برای مردم نداریم کسانیکه می خواهند انسانیت را نابود کنند خواسته یا ناخواسته خود نیز نابود می شوند.

اینگونه افراد دوستدار تاریکی هستند و دوست ندارند فضا روشن باشد حال این وظیفه ما و اصحاب رسانه است که فضاها را روشن کنیم گاه روشن شدن فضاها احتیاج به موج شکنی یا موج افرینی دارد باید موج باطل را شکست و موج حق ایجاد کنیم.

انسان سالم، محور توسعه پایدار است تمامی کارها به این دلیل است که انسان از بعد مادی و معنوی در سلامت به سر برد.

نمی دانم چرا بعضی افراد از مسائلی که با سلامت مردم در ارتباط است گریزان هستند زیرا آقازاده ها و سلطان ها و عده ای قلیل افزون طلب که عده ای کثیری را نادیده می گیرند وبه فکر سود اقتصادی خود هستند و نه سلامت مردم، بدین نحو بستر سوء استفاده ها فراهم می شود که این موضوع بحثی است داخلی، حال اگر از بعد خارجی یا بیوتروریسم به آن بپردازیم بعضی به علت افزون طلبی مانند خفاش در شب حرکت می کنند و نمی خواهند منابع موجود در جهان را به طور عادلانه استفاده شود.

تنها راه مبارزه با این افراد و سودجوئیهای آنان آگاه کردن جامعه و مردم است بنده با توجه به مدارکی که دوستان در اختیارم قرار خواهند داد این موضوع را در کمیسیون مطرح و از حاضرین در جلسه در ادامه روند جلسات تا به نتیجه رسیدن این موضوع دعوت به عمل می آورم تا در پیگیری واردات این روغن وکنترل آن تدابیر لازم اندیشیده شود و همکاری لازم به عمل آید.

ماد: آقای قاسم پوربفرمایی،آیا سازمان استاندارد نقش خود را در این زمینه به خوبی ایفا کرده است؟
وظیفه سازمان استاندارد تدوین استاندارد است که با وزارتخانه های ذی ربط به این امر می پردازد در نتیجه با واردات هر کالا با توجه به استاندارد ملی آن کالا اگر در ان رعایت شود موافقت می کند سازمان استاندارد نقش خود را به خوبی ایفا کرده است.

وظیفه وزرات بهداشت است که ببیند چه مواد غذایی در سبد خانوارها جا خوش می کند و چه اثری بر سلامت و بهداشت آنها دارد ،حتی اگر کالا با هر نشانی تائید شده باشد چه نشان استاندارد چه سلامت.!

وزرات بهداشت به عنوان مسئول بهداشت وسلامتی مردم باید از ورود کالاهایی که سلامت مردم را به مخاطره می اندازد جلوگیری کند زیرا این وزارت خانه است که پول درمان را می دهد در نتیجه باید مردم را به این آگاهی برساند که چه غذایی مصرف کنند یا نکنند تا مریض نشوند و با این امر باعث کم شدن هزینه های درمان در کشور شوند . 

اخبار اجتماعی - عصر ایران

 


ویدیو : بیوتروریست ها در بازار ایران/ روغنی که شیره جان را می‌مکد!