بــسته نجات بخش مادران از ویار صبـحگاهی : بیماری ویار صبح‌گاهی همان حالت تهوع ...


بیماری ویار صبح‌گاهی همان حالت تهوع و استفراغ خانم‌های باردار است كه ممكن است در هر ساعتی از شبانه روز ایجاد شود، وجه تسمیه آن هم به این دلیل است كه اكثر خانم‌ها صبح‌ها دچار آن می‌شوند و در طول روز وضعیت‌شان بهتر می‌شود. حالت تهوع مادر معمولا از هفته 6-4 بارداری شروع و تا حدود هفته 14 طول می‌كشد. متخصصان به هم خوردن تعادل هورمون‌ها، افزایش حساسیت مادر به بو، حساسیت شدید دستگاه گوارش، همچنین كمبود ویتامین B را علت این مشكل می‌دانند. از آن جا كه این مشكل ممكن است در هر ساعت از شبانه روز رخ دهد، بهتر است برای خودتان كیف كوچكی بردارید و چیزهایی كه در چنین شرایطی به آن‌ها نیاز دارید را جمع كنید.

ویار , نجات رایانه , نجات شگفت انگیز هواپیما توسط وانت عکس



1 - آب‌نبات زنجبیلی

مادران , بهشت زیر پای مادران است , ویار بارداری

هزاران سال است كه برای از بین بردن حالت تهوع از زنجبیل استفاده می‌شود؛ اگر آبنبات زنجبیلی پیدا نكردید سری به عطاری بزنید و كمی زنجبیل بخرید.



2 - لوسیون نعنایی یا لیمویی

نجات هواپیما با گرفتن عکس یادگاری , شبکه اجتماعی مادران , دندانپزشک چگونه می تواند قلبتان را نجات دهد؟

اسانس طبیعی نعنا و لیمو خاصیت آرامش بخش دارند، با استشمام این 2 رایحه حتی می‌توانید از بوی غذاهایی كه اذیت‌تان كرده هم خلاص شوید.



3 - بیسكویت‌های كوچك

افزایش شیر مادران شیرده , بو مادران , مادران شیرده

می‌توانید میان وعده مختصری به همراه داشته باشید تا بین 2 وعده اصلی غذا به‌مدت طولانی گرسنه نمانید؛ معده خالی حالت تهوع را بیدار می‌كند.



4 - دستمال مرطوب

مادران باردار , نجات دختر در خرم آباد , پژمان نجات پور

می‌توانید با دستمال مرطوب یا پنبه خیس صورت‌تان را پاك كنید، خنكی و تمیزی سبب بهبود حال‌تان می‌شود.



5 - كیسه پلاستیك

مادران بد , درمان ویار در طب سنتی , راه نجات

اگر می‌ترسید ناگهان جلوی جمع، حال‌تان به‌هم بخورد، همراه خودتان یك كیسه پلاستیك تقریبا بزرگ، به رنگ مات یا مشكی داشته باشید تا درصورت بروز این مشكل سردرگم، دستپاچه و خجالت زده نشوید.



6 - مسواك و خمیر دندان

توصیه‌های طب سنتی به مادران باردار , مادران معتاد به اینترنت , اوراق بدهی می‌تواند اقتصاد ایران را نجات بدهد؟

گاهی هنگام بیماری صبحگاهی، تنها شستن و تمیزی دهان حال‌تان را بهتر می‌كند.  به علاوه خوب است بعد از تخلیه معده، دهان‌تان را بشویید.



7 - آدامس یا قرص نعنا

نجات گوشی خیس شده , چتر نجات لوازم خانگی ایرانی کی باز خواهد شد؟ , ویار حاملگی

اگر همراه داشتن مسواك و خمیر‌دندان برای‌تان سخت است، می‌توانید با قرص نعنا یا آدامس نعنایی حال بهتری داشته باشید.



8 - یك بطری آب

ویار حاملگی چیست , ویار غذایی چیست , مادران جپان

كم آب شدن بدن سبب حالت تهوع می‌شود؛ بنابراین همیشه همراه خودتان یك بطری آب داشته باشید تا به محض احساس خشكی دهان از آن بنوشید.



9 - شیك‌های میوه
ویار هنگام حاملگی , ویار زن حامله , آموزش راه مناسب شیردهی به مادران


هنگامی كه بیماری صبح گاهی سراغ‌تان بیاید، میل‌تان را به خوردن خوراكی‌های جامد از دست خواهید داد. می‌توانید برای خودتان آبمیوه تازه بگیرید یا آبمیوه تازه را با یخ و كمی شیر مخلوط و شیك خوشمزه و سالمی تهیه كنید.  بهتر است در دوران بارداری این‌جور خوراكی‌ها را از آبمیوه‌فروشی‌ها و اغذیه‌فروشی‌ها نخرید تا خدا نكرده  مسموم نشوید.



10 - آجیل و میوه خشك

مشکل رایج مادران در دوران شیردهی , تبلیغات شرکت آرایشی برای مادران , تبلیغات شرکت برای مادران

بیماری صبح‌گاهی ممكن است پرخورتان كند. برای حل این مشكل و پیش‌گیری از اضافه وزن بیش از حد در دوران بارداری می‌توانید بین وعده‌های اصلی به جای هله‌هوله خوردن، از آجیل و انواع مغزها و میوه‌های خشك كه بدون شكر و نمك افزودنی خشك شده‌اند، میل كنید.



11 - دم نوش

زندگیم را نجات دهم , ویار صبحگاهی mamanam , ویار یعنی چه

می‌توانید به متخصص طب گیاهی مراجعه كنید و بخواهید برای‌تان دم‌نوش‌های مفیدی تجویز كند، سرخود به عطاری محل نروید و هر چه دل‌تان خواست بخرید؛ گیاهان دارویی اگرچه در صنعت تولید نشده‌اند اما در بدن سبب واكنش‌های مختلف و شدیدی می‌شوند درست مثل این است كه سر خود دارو بخورید.



12 - ویتامین

آبله مرغان در مادران باردار , خواص جعفری برای مادران شیرده , ویار چیست

احتمالا مصرف مكمل‌های دوران بارداری را شروع كرده‌اید اما اگر از بیماری صبح‌گاهی رنج می‌برید می‌توانید از پزشك‌تان بخواهید كمی مقدار ویتامین B6 مصرفی‌تان را افزایش دهید. تحقیقات ثابت كرده این ویتامین سبب كاهش نفخ، دل‌پیچه و ویار صبح‌گاهی می‌شود.



میان وعده‌های خوشمزه برای مادر باردار

برای مقابله با بیماری صبح‌گاهی بهتر است معده خالی نماند؛ میان وعده‌های پیشنهادی ما هم سبك و كم كالری‌اند هم تنوع در آن‌ها رعایت شده است.

مادران چگونه می‌توانند شیردهی مناسبی داشته باشند؟ , درد سینه مادران شیرده , درمان افسردگی و ویار در حامگی



تورتیلا با پنیر

در یك ظرف كوچك كمی چیپس ذرت(ترتیلا) بریزید سپس رویش را با پنیر رنده شده بپوشانید و در ماكروفر بگذارید تا پنیرش آب شود؛ می‌توانید این میان وعده را با سس  میل كنید.



سیریال پر فیبر، شیر و تكه‌های میوه

سیریال‌های شیرین و پر از خرده‌های میوه خشكی كه مزه شیرین دارند، پر از شكر هستند، بهتر است سیریال ساده و پرفیبری تهیه كنید و در یك كاسه شیر بریزید، سپس میوه‌هایی مثل موز، سیب یا آناناس را  در آن خرد كنید.



ماست میوه‌ای

ماست‌های میوه‌ای بازار، پر از شكر و قند‌اند و میوه‌ هم ندارند. رنگ و طعم آن‌ها ناشی از مواد افزودنی است. به همین دلیل در منزل یك كاسه كوچك ماست كم چرب را به همراه میوه دلخواه‌تان در مخلوط‌كن بریزید و تركیب حاصل را  نوش‌جان كنید.



سیب و پنیر

سیب هم فیبرهای نامحلول دارد كه برای یبوست دوران بارداری مناسب است و هم فیبر محلول كه كلسترول را پایین می‌آورد؛ این فیبرها احساس سیری به شما می‌دهند، بنابراین مدام به خوراكی‌ها  ناخنك نخواهید زد؛ برای اینكه پروتئین میان وعده‌تان هم تامین شود، یك تكه پنیر به سیب‌تان اضافه كنید.  به جای سیب می‌توانید از میوه‌های گوشتی دیگری مثل موز، انبه، هلو  و. . .  هم میل كنید.



پای سیب

یك‌بار در هفته برای تنوع، شیرینی ساده و بدون خامه مثل پای سیب كه خاك قندش را تكانده‌اید، میل كنید.



تخم مرغ آب پز

این غذای ساده، هم سرشار از پروتئین و ویتامین است، هم می‌توان راحت آن را همراه برد.
انواع برگه‌ها میوه‌های خشك حاوی انواع آنتی‌اكسیدان و ویتامین‌ها هستند و برای میان وعده خانم باردار مناسبند.



مغز خام

می‌توانید از انواع بادام‌ها، فندق، گردو، پسته و. . .  نوش جان كنید. منتهی به مقدار محدود. می‌توانید مخلوطی از این مغزها را به‌مدت كوتاهی در ماكروفر بگذارید تا گرم شوند و به همراه چند عدد كشمش میل كنید.



گوجه‌فرنگی‌های حبه‌ای

گوجه‌فرنگی سرشار از ویتامین C، A،  فولات و لیكوپن است. اگر در دوران بارداری مراقب وزن خود هستید این گوجه‌های كوچك و اشتهاآور انتخاب خوبی برای میان‌وعده‌تان محسوب می‌شود. می‌توانید برای تنوع آن‌ها را  با پنیر میل كنید.



سیب زمینی پخته

پوست سیب زمینی را تمیز كنید، سپس سیب زمینی را با پوست در فر یا ماكرووفر كباب كنید.  پوست سیب زمینی سرشار از فیبرهای نامحلول است و خود سیب زمینی هم پتاسیم، فولات و آهن دارد. بعد از این‌كه سیب‌زمینی خنك شد، می‌توانید آن را از وسط نصف و كمی داخلش را خالی كنید تا شبیه كاسه شود سپس داخلش را با مخلوط ماست كم چرب و سبزی و پیازچه پر كنید؛ نوش جان.

منبع : مجله شهرزاد


ویدیو : بــسته نجات بخش مادران از ویار صبـحگاهی