انتقاد از نگاه فمنیستی مشاور رییس جمهور : عضو کمیسیون اجتماعی مجلس طی یادداشتی ...


عضو کمیسیون اجتماعی مجلس طی یادداشتی داشتن بیش از دو فرزند با توجه به شرایط کنونی جامعه را عقلانی دانست. پایگاه خبری اعتدال: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس طی یادداشتی داشتن بیش از دو فرزند با توجه به شرایط کنونی جامعه را عقلانی دانست.

مجتبی رحماندوست، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی طی یادداشتی به اهمیت فرزندآوری تأکید کرد. متن یادداشت وی به شرح زیر است:

در نشست علنی مجلس شورای اسلامی صبح روز چهارشنبه 30 مهر اینجانب در تذکر به رییس جمهور خواستار همصدایی و هماهنگی میان دو قوه مقننه و مجریه شدم و به گفته معاون امور زنان و خانواده ایشان که گفته بود داشتن بیش از یک یا دو فرزند عقلانی نیست اعتراض کردم و با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت در این خصوص مصاحبه کرده و اینگونه اظهارات را مخالف سیاست های کلی جمعیت که از سوی رهبر معظم انقلاب در سال جاری ابلاغ شده است دانستم.

معاون رییس جمهور در پاسخ به این تذکر اظهار داشته اند که «عده ای دیگر حتی زحمت مراجعه به متن و مطالعه آن را هم به خود نمی دهند و بر اساس همان تیترهای پیش گفته شروع به پیش داوری می کنند و بعضا حکم صادر کردن و حتی تذکر به رییس جمهور و...

نمونه آن درخواست آقای مجتبی رحماندوست نماینده محترم مجلس از رییس جمهور در تذکر به اینجانب در خصوص عقلانی نبودن داشتن بیش از یک یا دو فرزند است و مطمئناً اگر ایشان مروری بر متن مصاحبه داشتند نظرشان غیر از این بود.»

به متن اصلی مصاحبه وی مراجعه کردم و آن را که بسیار مفصل بود خواندم و باز روح مخالفت با همین سیاست های ابلاغی برای افزایش جمعیت را در آن مشاهده کردم.

معتقدم مشکلات اجتماعی و اقتصادی همیشه بوده و به صورت کامل هیچوقت رفع نخواهد شد و با استناد به آیه کریمه وَلاَ تَقْتُلُواْ أَوْلادَکُمْ خَشْیَةَ إِمْلاقٍ نَّحْنُ نَرْزُقُهُمْ وَإِیَّاکُم إنَّ قَتْلَهُمْ کَانَ خِطْءًا کَبِیرًا بر این باورم که روزی و مسکن و هزینه های فرزندان را خداوند تامین می کند و از این بابت نباید نگرانی وجود داشته باشد.

حال که مصاحبه معاون رئیس جمهور را به صورت مفصل مطالعه کردم می گویم که این مصاحبه جای تذکر داشته و دارد.

ضمنا با مطالعه مصاحبه کامل ایشان دریافتم که به عنوان یک شخصیت، کاملا با نگاه فیمینیستی تلاش می کند که به هر شکل ممکن مدافع خانم ها باشد و لو اینکه خلاف شرع و عرف جامعه اسلامی موضع گیری کند. چه کسی گفته که خانم ها مزاحم اشتغال آقایان در اتاق های کار مختلط هستند؟

اصل این است که اتاق کارهای اداری که در بسیاری از اوقات که هیچ مراجعه کننده ای ندارد به شکل اتاق خصوصی در می آید و به تعبیر قران کریم ان النّفس لامارة بالسوء... نفس انسان (چه مرد و چه زن) به سوء و خلاف فرمان می دهد. لذا جدا کردن این گونه اتاق های کاری با مبانی شرع و همچنین عرف جامعه اسلامی سازگار است و هیچ کس این موضوع را حذف زنان از محیط کار مردان تلقی نمی کند.

طرح تکریم جنسیتی نیز که چند مدت پیش مطرح بود در راستای همین مسئله بود و نباید هیچ مسئولی به این طرح به چشم جداسازی و منفک نمودن زن از جامعه نگاه کند چرا که این طرح برای تعالی فضاهای اداری و سالم سازی آن مطرح بود و نه چیز دیگر.


ویدیو : انتقاد از نگاه فمنیستی مشاور رییس جمهور