ادینبرگ، رازی که باید کشف شود (2) : در ادینبرگ مراکز خرید، موزه‌ها و بناهای ...


در ادینبرگ مراکز خرید، موزه‌ها و بناهای قدیمی، باغ‌ها و حیات وحش فوق‌العاده همه و همه شما را به اکتشاف فرا می‌خوانند. انعکاس نور بر تپه‌های سرسبز، صخره‌های قرمز و آبی دریای دور، ترکیبی رویایی از یک کوچه ساده برایتان می‌سازند. وب سایت همشهری شش و هفت - فاطمه عسگری‌آزاد: ادینبرگ رازی است که نیاز به کشف شدن دارد؛ دومین شهر بزرگ و پایتخت اسکاتلند سرزمینی مملو از سمبل‌هاست که جشنواره‌های بین المللی متعددی در آن برگزار می‌شود.

این شهر با حومه خوش منظره، خط ساحلی بی نظیر و تاریخ شگفت انگیز، هر گردشگری را مسحور خود می‌کند. اگر دنبال نشانه‌های تاریخی و فرهنگی هستید و علاوه بر آن دل‌تان برای گذراندن ساعاتی بی پایان در دامن طبیعت تنگ شده است این جا شهر شماست.

بخش شلوغ و پر هرج و مرج شهر قدیمی با خط ساحلی و حومه آرامش بخش پایتخت اسکاتلند چندان فاصله‌ای ندارد و در این میان می‌توانید از کافه‌ها و رستوران‌های هیجان‌انگیز شهر هم دیدن کنید.

مطلب مرتبط:

ادینبرگ، رازی که باید کشف شود (1)


بیمه رازی , زکریای رازی , رازی

ادینبرگ شهری با مخلوطی از جاذبه‌های توریستی است؛ مراکز خرید، موزه‌ها و بناهای قدیمی، باغ‌ها و حیات وحش فوق‌العاده همه و همه شما را به اکتشاف فرا می‌خوانند. در شهر که قدم بزنید هر گوشه خیابان تبدیل به یک منظره بدیع می‌شود؛ انعکاس نور بر تپه‌های سرسبز، صخره‌های قرمز و آبی دریای دور، ترکیبی رویایی از یک کوچه ساده برایتان می‌سازند. ادینبرگ خواب ندارد شب تا صبح صدای موسیقی از خانه‌های شهر به گوش می‌رسد و رستوران‌ها و کافه‌ها تا نزدیکی طلوع خورشید باز هستند.

گردشگرانی كه آن را در مرداد دیده‌اند باور دارند که نیمی از جمعیت جهان برای حضور در جشنواره سالانه این شهر راهی پایتخت اسکاتلند شده‌اند. جشنواره‌ تابستانی که از سال 1947 برپاست و هنرهای کلاسیک مردم شهر را به رخ گردشگران می‌کشد.

72 ساعت در پایتخت اسکاتلند

بیش از 500 سال است که ادینبرگ پایتخت و مرکز فرهنگی اسکاتلند است. شهری که «آتن شمال» توصیف می‌شود. در حقیقت ادینبرگ مخلوطی از دو شهر است؛ بخش قدیمی که شامل قلعه‌ها، کوچه‌های باریک و پر پیچ و خم و عمارت‌های تاریخی است و بخش دیگر خانه باغ‌های وسیع، راه‌های فراخ و معماری گرجستانی است که نمایانگر تغییرات برنامه شهرسازی از قرن 18 است.

 گردش تاریخی

ادینبرگ شهری است با تاریخی کهن؛ از هزاران سال پیش مردم در این شهر سکنی گزیدند و آثاری از تمدن اولیه آنها در آن هنوز مشهود است.

رویال مال

جاده ارتباطی برای اتصال به قلعه ادینبورگ و کاخ «هولی رود هوس» (Holyroodhouse) با خانه‌های جذاب و نشانه‌های تاریخی یکی از بهترین نقطه‌ها برای شروع اکتشاف جاذبه‌های شهر است.

بیمارستان رازی , چرا باید سایت داشته باشیم , چرا باید زن را بکنیم

این شاهراه پر زرق و برق با مغازه‌های تاریخی، مسافرخانه‌های متعدد و کافه‌ها و رستوران‌های هیجان انگیز برای چند ساعت شما را سرگرم خواهد کرد. بسیاری از ساختمان‌های این منطقه مرتفع، کوچه‌ها باریک و حیاط‌های پنهانی داخل خانه‌ها قرار دارد. قلعه هیل و کلیسای سنت جان در انتهای این مسیر قرار دارند.

ارواح قلعه تاریخی

قلعه ادینبرگ یکی از پربازدیدترین نقاط دیدنی بریتانیاست. قلعه‌ای که داستان‌های مختلفی از حضور ارواح در آن بر سر زبان‌هاست خانه جواهرات و افتخارات و موزه ملی جنگ اسکاتلند است.

باستان شناسان اعتقاد دارند که از عصر آهن تاکنون انسان‌هایی در این منطقه سکنی داشتند و اولین قلعه سلطنتی در اوایل قرن 12 در این محدوده ساخته شده است و تا قرن 17 متعلق به خانواده سلطنتی بوده اما از آن زمان تاکنون این قلعه تحت اختیار ارتش اسکاتلند بوده است و بر اساس مطالعات انجام شده بیشترین محاصره در بین قلعه‌های بریتانیا مربوط به این مکان است.

در برابر خشونت چگونه باید ایستادگی کرد , تا شقایق هست زندگی باید کرد , فیلم هایی که باید دید

 بسیاری از بازدیدکنندگان این قلعه از حضور ارواح سرگردان در سیاهچاله‌ها و راهروهای تاریک این مکان خبر داده‌اند، اما بازدید از این اثر تاریخی ارزش روبرو شدن با ارواح را هم دارد! هزینه بلیت ورودی برای بزرگسالان 10 پوند و کودکان چهار پوند است.

کاخ ملکه

کاخ هولی رود هوس محل اقامت رسمی ملکه ادینبرگ  و مرکز رویدادهای تاریخی اسکاتلند است.بسیاری از پادشاهان این سرزمین در این کاخ تاجگذاری کردند و مراسم ازدواج رسمی آنها هم در همین مکان برگزار شده است. زمانی که ملکه در کاخ حضور ندارد عموم مردم می‌توانند از ساختمان‌های تاریخی خیره کننده و عمارت دولت که برای مبلمان، گچ کاری و پرده‌های اصیل و شگفت‌انگیزش مشهور است بازدید کنند.

چشم ها را باید شست , چرا مرد باید زن را بکند , زکریا رازی

 موزه گردی

مردم اسکاتلند در نگهداری از مجموعه‌ها و آثار تاریخی وسواس بسیاری دارند. شما می‌توانید در ادینبرگ به موزه‌ها و گالری‌های هنری بروید و از تماشای سیر تاریخ هنر لذت ببرید.

گالری ملی

گالری ملی اسکاتلند مجموعه‌ای از نقاشی‌ها و آثار هنری حیرت انگیز از قرن 16 تاکنون اسکاتلند است. بیش از 65 هزار اثر از معروف‌ترین شخصیت‌های اسکاتلند از جمله رابی برنز، سر والتر اسکات، شون کانری، رابرت لوئیس استیونسون، ماری استوارت و بانی پرنس چارلی در این مجموعه نگهداری می شود.دومین مجموعه بزرگ این گالری شامل آثار هنری اعم از نقاشی و مجسمه از هنرمندان رنسانس و پست امپرسیونیست است.  

سه اشتباه بزرگ در بازاریابی که باید از آن ها اجتناب کنید , کتابهایی که باید خوانده شود , تحقیق در مورد زکریای رازی

کلیسای سنت جایلز

کلیسای جامع ادینبرگ در سال 1243 ساخته شده است. از بالای برج کلیسا که هشت ضلع دارد، می‌توانید نمای زیبایی از شهر را ببینید. داخل کلیسا روزهای تاریخی جنگ جهانی اول را برایتان زنده می‌کند؛ مجسمه‌ای از جان ناکس رهبر اصلاحات پروتستان و پنجره‌های رنگارنگ دوست داشتنی.

رازی کردن , ذکریای رازی , جور دیگر باید دید

 در گوشه‌ای از کلیسا مجموعه‌ای از مهرهای سلطنتی اسکاتلند نگهداری می‌شود. کلیسای کوچکی که توسط سر رابرت لوریمر در سال 1911 در این مجموعه ساخته شده نمونه‌ای عالی از سبک گوتیک مدرن است.

موزه ملی اسکاتلند

از سال 2011 که این موزه بازگشایی شد تاکنون، موزه ملی اسکاتلند یکی از محبوب‌ترین نقاط گردشگری شهر بوده است و سالانه بیش از دو میلیون بازدیدکننده داشته است.

چطور باید زن را کرد , زندگی باید کرد , بهترین کتابهایی که باید خواند

مجموعه‌های این موزه از سراسر اسکاتلند گردآوری شده و شامل تاریخ طبیعی، زمین شناسی، هنر، علم و فناوری است. این موزه شامل 16 گالری و بیش از هشت هزار اثر تاریخی است که گوسفند دالی اولین پستاندار شبیه سازی شده در جهان و فرم اولیه گیوتین از ارزشمندترین آنهاست.

ماجراجویی

ادینبرگ شهر ماجراجوهاست، برای کسانی که عاشق طبیعت هستند این سفر خاطره انگیز و فراموش نشدنی است.

باغ سلطنتی

باغ سلطنتی، دومین باغچه قدیمی انگلستان است. در این باغ وسیع انواع گیاهان از سراسر خاک بریتانیا و جهان گردآوری شده است. شما می‌توانید بزرگ‌ترین خانه نخل بریتانیا، یک خانه گرمسیری با ارکیده‌های عجیب، خانه کوهستانی و گونه‌های نادری از درختان هیمالیا، شمال آمریکا و چین را در این مجموعه از نزدیک ببینید. در این باغستان نمایشگاهی از گل‌های نادر هم برپاست.

زیر باران باید رفت , چرا باید وب سایت داشته باشیم , زیباترین نقاط اروپا که حتما باید در زندگیتان ببینید

خیابان پرنسس

خیابان شلوغ پرنسس شاهراه اصلی بخش مدرن شهر ادینبرگ است. این خیابان شامل مغازه‌های زیبا در کنار باغ‌های رنگارنگ است. قدیمی‌ترین فروشگاه مستقل جهان جنرز او ادینبرگ(Jenners of Edinburgh) در این خیابان قرار دارد.

فیلمهایی که باید دید , زندگینامه زکریای رازی , محمد بن زکریای رازی

این خیابان با مغازه‌ها و کافه‌های هیجان انگیزش مکان مناسبی برای درک زندگی روزمره مردم شهر است. خانه آرشیو ملی اسکاتلند که از قرن 13 تاکنون شجره‌نامه‌های مردم شهر را نگهداری می‌کند هم در همین خیابان قرار دارد.

پارک باستانی

پارک هولی رود یکی از دیدنی‌ترین نقاط شهر برای دوستداران طبیعت است. شما در این پارک می‌توانید برخی از بهترین نمونه‌های فعالیت‌های کشاورزی باستانی در اسکاتلند را از نزدیک ببینید و در خرابه‌های کلیسای قرون وسطی سنت آنتونی قدم بزنید.

آنچه مدیران خوب باید داشته باشند , شعر چشم ها را باید شست , بهترین فیلم هایی که باید دید

همچنین می‌توانید روی یک نیمکت بنشینید و ساعت‌ها از تماشای منظره فواره‌های این پارک لذت ببرید.


ویدیو : ادینبرگ، رازی که باید کشف شود (2)