۷ نکته درباره چیدمان آشپزخانه : آشپزخانه ای که جلوی چشم باشد، ساکنان خانه را ...


آشپزخانه ای که جلوی چشم باشد، ساکنان خانه را به وقت و بی وقت غذا خوردن تشویق می کند اما راه حل هایی وجود دارد که می توانند این مسأله را تعدیل کنند. سلامت: سیاری بر این باورند که آشپزخانه قلب خانه است و نخستین نکته ای که در این بین باید مورد توجه قرار گیرد، محل استقرار آن نسبت به کل خانه است. البته همیشه در این مورد تصمیم گیری با ما نیست اما اگر در حال ساختن خانه ای جدید یا نوسازی خانه قدیمی تان هستید، ایده آل ترین مکان برای آشپزخانه در انتهای خانه و یا حداقل پشت خط مرکزی ساختمان است. به هر حال بهتر است که در زمان ورود به خانه، آشپزخانه جلوی چشم نباشد چرا که این مساله می تواند موجب مشکلات سوء هاضمه و تغذیه شود. به علاوه آشپزخانه ای که جلوی چشم باشد، ساکنان خانه را به وقت و بی وقت غذا خوردن تشویق می کند اما راه حل هایی وجود دارد که می توانند این مسأله را تعدیل کنند.

چیدمان آشپزخانه , چیدمان کابینت آشپزخانه , چیدمان و دکوراسیون آشپزخانه به سبک اسکاندیناوی


۱) سعی کنید کمی ابتکار به خرج دهید و ورودی آشپزخانه را با پرده های چوبی یا لووردراپه بپوشانید و یا شیئی فوق العاده چشمگیر را در نزدیکی آن قرار دهید تا نظر را به سمت خود جلب و از سمت آشپزخانه منحرف کند.

۲) پنجره برای عبور و مرور نور و هوا تعبیه می شود و از ملزومات آشپزخانه است و طول استاندارد آن نباید کمتر از دو متر باشد اما با این حال برای تخلیه هوای داخل آشپزخانه باید از هواکش استفاده کنید.

۳) یکی از مهم ترین اجزایی که در چیدمان و طراحی دکوراسیون یک آشپزخانه نقش دارد، کابینت است. هم اکنون کابینت های متفاوتی از نظر رنگ و جنس در بازار موجود است و محدودیتی در انتخاب آن وجود ندارد. برای چیدمان مناسب آشپزخانه بهتر است رنگ دیوارها، کابینت، اجاق گاز و یخچال را مدنظر قرار دهید تا به ترکیب مناسب تری برسید.

بهترین مدل های چیدمان آشپزخانه سفید , نکته های ناب درباره صبر در مقابل سختی , چیدمان یک آشپزخانه رنگی و قشنگ

۴) نحوه چیدن وسایل آشپزخانه باید طوری باشد که فرد در هنگام کار از راست به چپ حرکت کند. اجاق گاز باید در وضعیت مسلط قرار گرفته باشد تا آشپز همیشه و به راحتی به ورودی تسلط داشته باشد.

۵) ایجاد مثلثی که سه گوشه آن اجاق گاز، سینک و یخچال در فاصله دو تا دو و نیم متری از هم باشند از مواردی است که بهتر است رعایت شود. این ترکیب بندی امکان حرکت و دسترسی راحت را در محیط فراهم می کند اما نزدیکی اجاق گاز به پنجره بسیار خطرآفرین است.

7 نکته درباره کاهش میل جنسی زنان , چیدمان آشپزخانه کوچک , نحوه چیدمان آشپزخانه

۶) ماشین ظرفشویی باید در طرف راست یا چپ سینک قرار گیرد.

۷ ) گل های تازه، ظرفی میوه و یا گلدانی بزرگ در آشپزخانه انرژی خوشایند و شادی بخشی را وارد محیط می کنند و سمبل سلامت و سرزندگی هستند.


ویدیو : ۷ نکته درباره چیدمان آشپزخانه