۷۸۰ هزارمسكن مهر... :         وزیر مسكن و شهرسازی گفت: در بخش مسكن مهر از ...



 

 

۷۸۰ هزارمسكن مهر. !

 

 

وزیر مسكن و شهرسازی گفت: در بخش مسكن مهر از میان ۹۴۰ هزار نفر از واجدان شرایط در سراسر كشور، بیش از ۷۸۰ هزار واحد مسكونی پروانه ساخت دریافت كرده اند.

علی نیكزاد سه شنبه شب در جلسه شورای مسكن استان قم كه در تالار امام رضا(ع) استانداری قم برگزار شد، با اشاره به ضرورت ایجاد زیرساخت های لازم در بخش مسكن مهر در سخنانی اظهار داشت: اعتبارات لازم برای ایجاد امكانات و زیرساخت های لازم اعم از آب، برق، گاز و تلفن در پروژه مسكن مهر اختصاص می یابد.

وی افزود: شركت های تابعه وزارت نیرو باید آمادگی لازم برای انجام كارها و انتقال امكانات و واگذاری انشعابات را داشته باشند و با تأمین اعتبارات لازم به سرعت این مهم را انجام دهند.

وزیر مسكن و شهرسازی خاطرنشان كرد: حضور انبوه سازان در بخش مسكن نیز می تواند در تسریع ساخت و ساز واحدهای مسكونی نقش بسزایی داشته باشد، اما قرارداد با پیمانكاران باید بر اساس مترمربع و یكساله منعقد شده و همه شرایط فنی در احداث واحدها رعایت شود.

وی همچنین تصریح كرد: پرونده ساخت واحدهای مسكونی پروژه مسكن مهر باید كاملا روشن و شفاف بوده و مسئولان همه مسائل مرتبط با این موضوع را با جدیت و حساسیت ویژه دنبال كنند.

نیكزاد با اشاره به نقش مردم در پیشرفت ساخت و سازهای واحدهای مسكونی مهر اظهار داشت: مسئولان همه روش های لازم برای خانه دار شدن مردم را اعم از تعاونی ها، انبوه سازان و مهر گروهی دنبال می كنند و تسهیلات و اعتبارات لازم در این خصوص را فراهم آورده اند.

وی در ادامه افزود: در اجرای پروژه مسكن مهر باید امكانات رفاهی و مراكز تجاری لازم نیز پیش بینی شود تا در آینده شهروندان در تهیه اقلام مورد نیاز در سختی قرار نگیرند.

وزیر مسكن و شهرسازی با بیان اینكه منطقه پردیسان قم در تعریف شهرك و یا شهر جدید قرار نمی گیرد، خاطرنشان كرد: شهرداری قم برای گسترش خدمات و اجرای مدیریت شهری باید این محدوده را به عنوان یكی از مناطق شهرداری محسوب كرده و برای ایجاد ساختمان های مورد نیاز، سازمان مسكن زمین مناسب را به شهرداری اختصاص می دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود فعالیت در بخش مسكن و تلاش برای خانه دار شدن مردم را یك كار معنوی و ارزشمند دانست و گفت: عوامل اجرایی و دست اندركاران بخش مسكن امروز در راستای یكی از بنیادی ترین سیاست های نظام كه مورد تأیید رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز است گام برمی دارند و این كار بسیار ارزشمند است.

نیكزاد تصریح كرد: رونق در بخش مسكن بی تردید در پویایی سایر بخش های اقتصادی و تولیدی نقش بسزایی داشته و اساس نظام و دولت و همچنین بنیان خانواده ها را تقویت می كند.

وی با بیان اینكه در چند سال اخیر با حمایت های دولت خدمتگزار خدمات بسیار ارزشمند و موثری در بخش مسكن ارائه شده است، اظهار داشت: در بخش مسكن مهر از میان ۹۴۰ هزار نفر از واجدین شرایط در سراسر كشور، بیش از ۷۸۰ هزار واحد مسكونی پروانه ساخت دریافت كرده و بیش از ۵۶۰ هزار فونداسیون ریخته شده است.

وزیر مسكن و شهرسازی خانه دار شدن مردم را از دغدغه های جدی مسؤلان و دولت دانست و گفت: امیدواریم در استان قم تا شهریورماه ۹۰ معضلات بخش مسكن و بی سرپناهی شهروندان تا حدود زیادی برطرف شده و همه خانواده ها از خانه مستقل بهره مند شوند.

وی در پایان با اشاره به اینكه در فرهنگ و هنجارهای ایرانیان اجاره نشینی وجود نداشته و مسؤلان باید در اندیشه تأمین خانه مستقل برای خانواده های ایرانی باشند، تصریح كرد: برای سربلندی در پیشگاه خداوند متعال و شهدای گرانقدرمان باید موانع و مشكلات نظام اسلامی را با همه توان برطرف كرده و در راه خدمتگزاری به مردم لحظه ای از پا ننشینیم...../تحلیل:فارس


ویدیو : ۷۸۰ هزارمسكن مهر...