یک زندگی ساده :       زندگی شهری؛ صبح با صدای زنگ دیجیتال تلفن همراه یا ساعت ...



 

 

زندگی نامه سعدی به زبان ساده , زندگی ساده , ساده تر زندگی کردن

 

زندگی شهری؛ صبح با صدای زنگ دیجیتال تلفن همراه یا ساعت کنار دست مان بیدار می شویم، خیلی فرقی نمی کند کارمند باشیم یا تاجر. اگر کارمند باشیم دائم در اندیشه مدیریت کردن چالش های اداری هستیم. چگونه سلام کنیم، چگونه پاسخ بگیریم، چگونه پاسخ های درشت یا ملایم به یکدیگر بدهیم و... و اگر هم تاجر باشیم در اندیشه این که فلان معامله بهتر است یا فلان؟ آیا به طرف معامله می توان اعتماد کرد یا خیر؟ آیا کارهای اداری یا گمرکی خوب انجام شده است یا نه؟

و اینها کمترین چالش هایی هستند که با آن روبه رو هستیم، حرفی نیست که در شهر خودمان غذای مان چند رنگ است، تردیدی نیست که از بهترین امکانات آموزشی بهره داریم، خدای را شکر می کنیم که امکانات بهداشتی و درمانی در اختیارمان بهترین است و...

اما همه ما گاهی اوقات نیاز داریم که ذهن مان را خالی کنیم، به هیچ چیز فکر نکنیم، گویی یک فضای خلأ برای خودمان بسازیم؛ حتی اگر توانایی پرداخت هزینه های سنگین هتل های چند ستاره را نیز داریم، با خودمان عهد ببندیم که حداقل سالی یک بار در سال برای خودمان یک زندگی ساده رقم بزنیم. سفر تنها یک تغییر موقعیت فیزیکی نیست؛ بلکه می تواند سفر از بیرون به درون خود باشد، کاستن از مولفه هایی که در زندگی شهری دائم مجبوریم آنها را کنترل کنیم. آنچه یک سفر ساده و سالم می تواند به ارمغان بیاورد، فرار از یکنواختی و در کنار آن تجربه کردن یک زندگی ساده است.

حال اگر این سفر به دل طبیعت باشد که چه بهتر، جای ساعت دیجیتالی با خوشخوان سحری می توان برخاست؛ جای غذای چرب و فست فود می توان از نان و دوغ محلی بهره گرفت و جای دود می توان ریه ها را پر از احساس هوای کوهستان، جنگل یا حتی سکوت کویر کرد. سفر برای ما ره آوردهای مختلفی دارد؛ ره آوردهایی که کمتر به آن اندیشیده ایم که یکی از مهم ترین این ره آوردها می تواند تجربه یک زندگی ساده باشد. اگر تجربه یک زندگی ساده را بپذیریم آن گاه مطمئن باشید که سفر آسان تر می شود و برای بسیاری از خانواده ها که مشکلات زندگی و هزینه های غذا و اسکان آنها را از سفر کردن بازداشته است، می تواند شرایط بهتری را فراهم بیاورد. تجربه یک زندگی ساده هم برای ما مفید است و هم برای اهل خانه و خانواده مان؛ بویژه برای کودکانی که بیش از حد با زندگی شهری خو گرفته اند و بلند کردن آنها از پشت بازی های کامپیوتری تقریبا به امری غیرممکن تبدیل شده است و این ره آوردی است که سفر می تواند به آسانی برای ما فراهم بیاورد.

منبع:jamejamonline.ir


ویدیو : یک زندگی ساده