چهره‌ها و فیلم های خبرساز سال 91 : چهره‌ها و فیلم های خبرساز سال 91می‌گویند ...



چهره‌ها و فیلم های خبرساز سال 91
می‌گویند «سالی كه نكوست از بهارش پیداست»، بیایید نگاهی به وضعیت سینما از ابتدای سال تا امروز بیندازیم. با یك حساب سرانگشتی و یك نگاه تمام قد، می‌بینیم كه سینما در این سالی كه داریم كم‌كم به پایانش نزدیك می‌شویم، سال خوبی را سپری نكرد.
 سالی كه شاید بتوان آن را بدترین سال سینمای ایران دانست. سالی كه باعث شد مخاطبان زیادی با سینما قهر(به اصطلاح) كنند و برسیم به وضعیتی نزدیك به گرای صفر! وضعیتی كه به گفته سینماگران برای درست كردنش نیاز به زمان زیادی است. سینمای امسال، هرچه كه بود، به روزهای پایانی‌اش نزدیك می‌شود. به روزهای آخر اسفند نزدیك می‌شویم و سینما یك سال دیگر را پشت سر گذاشت. مطلب پیش‌رو، گزارشی است از تمام اتفاقات این سال؛ از پرفروش‌ترین فیلم‌ها تا خبرسازترین افراد…
كسی نیست كه اكران نوروز امسال را به یاد نداشته باشد. همان اكران مشهوركه باعث شد به اعتراف بسیاری از سینماگران، سینما آسیب ببیند و تا آخر سال هم از جایش بلند نشود. در ابتدا اكران «خصوصی» و «گشت ارشاد» با مخالفت‌هایی روبه‌رو شد كه شورای صنفی نمایش مجبور شد در میانه‌های راه اكران، این دو فیلم را از پرده سینما‌ها پایین بیاورد. اصل ماجرا این است كه چیدمان اكران نوروز، یكی از جنجالی‌ترین موضوعات امسال بود. چیدمانی كه باعث شد فیلم‌هایی با مضمون سیاسی در زمان اكران نوروز قرار گیرند و تنش حاصل از آن باعث برخورد بعضی نهادها با این فیلم‌ها شد. طوری كه حتی اعتراضات به فیلم‌ها به صورت راهپیمایی، نمود بیرونی پیدا كرد.
بعد از آن مردم با فرار از سینماها، اعتراض خود را اعلام كردند. حتی بسیاری از صاحبان فیلم‌ها از ترس حضور فیلم‌شان در این شرایط و احتمال برخورد بد مردم و عدم استقبال از آنها، اجازه ندادند فیلم‌های‌شان اكران شود. تمام اتفاقات این یكساله باعث شد تعداد تماشاگران سینما، یك میلیون نفر كم شود. تماشاگرانی كه در سال گذشته 6 میلیون و 780 هزار نفر در تهران و 7 میلیون و 500 هزار نفر در شهرستان‌ها بودند.
 یعنی به‌طور كلی، در تمام طول سال، حدود 14 میلیون و 200هزار نفر به سینما رفته‌اند كه معادل 19 درصد از كل جمعیت كشور است و این به خودی خود فاجعه محسوب می‌شود چه برسد به اینكه بخواهد این درصد، كمتر هم بشود! اگر فروش تهران را در نظر بگیریم آن هم با متوسط قیمت بلیت، 5000 تومان، تعداد كسانی كه به سینما رفته‌اند كمی بیشتر از چهار میلیون نفر می‌شود. یعنی 4056340 نفر. در حالی كه در سال گذشته دو و نیم میلیون نفر، بیشتر به سینما رفته بودند! افزایش قیمت بلیت سینما، افزایش تورم در زندگی شهری، كم بودن درآمد خانوارها و چیدمان غلط اكران، دست به دست هم داده تا سینمای امسال، سینمای به گل نشسته‌ای باشد.
 نكته قابل تامل این است كه از میان 54 فیلمی كه امسال اكران شدند، نزدیك به چهل فیلم، كمتر از 500 میلیون تومان در گیشه فروخته‌اند! فیلم‌هایی كه برای ساخت‌شان حداقل نزدیك به 700 میلیون تومان هزینه شده است. همه این اتفاقات در حالی است كه امسال، 70 سینما هم از گردونه اكران فیلم‌ها خارج شدند و این خودش ضربه‌ای جبران‌ناپذیر‌ بدنه سینما بود.
پرفروش‌ترین فیلم‌ها
امسال فقط ۹ فیلم توانستند فروش بالای یك میلیارد داشته باشند كه شاید بشود گفت، همین فیلم‌ها بودند كه سینما را نجات دادند. با این وجود بسیاری از سینما‌ها دربیانیه‌ای اعلام كردند كه اگر روال فروش فیلم‌ها به همین صورت ادامه پیدا كند حتما دست به تعطیلی سینما می‌‌زنند و این یعنی آینده‌ای نامعلوم برای سینما! در جدول شماره یك به فیلم‌های پرفروش اشاره شده است.

عکس و فیلم تشییع جنازه عباس کیارستمی با حضور بازیگران و چهره‌های معروف , چهره حضرت عباس در فیلم رستاخیز , عکس های ماه چهره خلیلی در فیلم مختارنامه

كم فروش‌ترین فیلم‌ها
امسال را بدترین سال سینمای ایران معرفی می‌كنند. سالی كه در آن بیش از ۷۰ درصد فیلم‌ها فروش بسیار پایینی داشتند. در جدول شماره 2، فیلم‌هایی كه كمتر از ۱۰۰ میلیون فروش داشته‌اند معرفی شده‌اند. (جدول شماره 2)

فیلم چهره ها , نمایش چهره حضرت عباس در فیلم رستاخیز , عکس نفیسه روشن با چهره متفاوت در اکران خصوصی فیلم مایا


چهره‌های خبرساز ۹۱

عکس نفیسه روشن با چهره متفاوت و بی حجاب در اکران خصوصی فیلم مایا , تشییع جنازه عباس کیارستمی با حضور بازیگران و چهره‌ها عکس و فیلم , حاشیه های خبرساز فیلم اصغر فرهادی

پرستو صالحی: در اواسط فروردین ماه امسال، یادداشتی در رابطه با فساد در سینما در صفحه‌اش در یكی از شبكه‌های اجتماعی منتشر كرد كه باعث بازتاب گسترده‌ای شد. تا جایی‌كه حتی بهرام رادان در جواب آن، یادداشتی منتشر كرد و گفت صالحی می‌خواسته با این حرف‌ها خودش را مطرح كند. صالحی در مصاحبه‌ای كه انجام داده، گفته بود ۴۰ درصد از افراد سینمایی پشت دوربین فاسد هستند.

دانلود فیلم , ایران فیلم , دانلود فیلم ایرانی

مسعود بخشی: با ساخت اولین فیلم بلند سینمایی خود درباره خرمشهر، حسابی جنجال به پا كرد. این فیلم كه به تهیه‌كنندگی ایران و فرانسه با نام یك خانواده محترم ساخته شد، تنها نماینده ایران در جشنواره شصت و پنجم فیلم كن(خرداد ماه ۹۱) بود كه نظر منتقدان را به خود جلب كرد. این فیلم حتی جایزه بهترین فیلم در بخش افق‌های تازه را در جشنواره بین‌المللی فیلم ابوظبی گرفت و از همانجا جنجال‌ها به وجود آمد.

داستان فیلم درباره یكی از رزمندگان ایرانی است كه در جبهه بوده و بعد از پایان جنگ دچار تغییراتی می‌شود. اما این فیلم به خاطر مضمونش و آنچه كه آن را سیاه‌نمایی می‌خوانند، بازتاب‌های خوبی در ایران نداشت. آنقدر كه سید محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد درباره‌اش گفت: «تهیه‌كنندگان و كارگردانانی كه بدون مجوز فیلم می‌سازند و در جشنواره‌هایی كه سیاه‌نمایی می‌كنند حضور می‌یابند، تاوان آن را خواهند پرداخت.»

دانلود فیلم ابد و یک روز , فیلم , دانلود فیلم بادیگارد

لادن طباطبایی: اوایل شهریور ماه امسال برای همیشه از دنیای بازیگری خداحافظی كرد. انتشار نوشته‌ای درباره بخش هفتم مجموعه «شام ایرانی» ساخته بیژن بیرنگ با میزبانی لادن طباطبایی در شبكه ایران، واكنش شدید این بازیگر را به دنبال داشت. در این نوشته آمده بود كه طباطبایی آنقدر ثروتمند است كه در خانه‌اش كلفت(!) دارد و درباره زندگی او اظهارنظر شده بود. طباطبایی هم در یك روزنامه صبح كشور با چاپ جوابیه شدیداللحنی به این نوشته، به دلیل این شرایط و رنجش‌هایش از بازیگری خداحافظی كرد.

دانلود فیلم فروشنده , دانلود فیلم جدید , دانلود فیلم 2016

سیدمحمد حسینی: بعد از اینكه اواخر شهریور ماه، فیلم یه حبه قند به كارگردانی رضا میركریمی به عنوان نماینده ایران برای شركت در اسكار معرفی شد، وزیر فرهنگ و ارشاد به نشانه اعتراض به فیلمی موهن كه درباره پیامبر اعظم(ص) ساخته شده بود، اسكار را تحریم كرد. حسینی، اوایل مهرماه درباره این اتفاق گفت: «چندی پیش خبر اهانت یك فیلم‌ساز آمریكایی به ساحت مقدس پیامبر(ص) را شنیدیم كه متاسفانه ساخت این فیلم اهانت آمیز خشم همه مسلمانان را برانگیخت. با توافق حوزه هنری به عنوان تهیه‌كننده این اثر سینمایی و جناب میركریمی، تصمیم گرفته شد با عدم حضور این فیلم در اسكار، دنیا را از اعتراض سینماگران مسلمان ایران آگاه كنیم.»

فیلم ایرانی , دانلود فیلم من سالوادور نیستم , دانلود فیلم خارجی

علیرضا سجادپور: اواسط دی ماه، از سمت خود در معاونت آثار سینمایی استعفا داد و استعفایش توسط جواد شمقدری، رئیس سازمان سینمایی پذیرفته شد. در ابتدا گفته می‌شد این استعفا به خاطر توافقی است كه بین سازمان سینمایی و حوزه هنری بر سر سینما آزادی پیش آمده. اما بعدا سجادپور اعلام كرد اینها شایعه است و برای بازگشت به دنیای فیلم‌سازی استعفا داد‌ه است.

فیلم فروشنده , فیلم نت , فیلم 2016

جواد شمقدری: اوایل اسفند ماه، طی مصاحبه‌ای گفت سازمان سینمایی به سفارش رئیس‌جمهور، سال گذشته در فرآیند اسكار به شكلی لابی‌گری كرد كه «جدایی نادر از سیمین» اصغر فرهادی جایزه اسكار بهترین فیلم خارجی‌زبان را دریافت كند. این در حالی است كه او سال گذشته درباره اسكار گفته بود: «اسكار یك اتفاق سینمایی است كه در كشور آمریكا اتفاق می‌افتد و جنس آن شبیه به جشن سینمای گچساران است.»

دانلود فیلم لانتوری , آپلود فیلم , دانلود فیلم رزمی

مسعود فراستی: اواسط اسفند ماه امسال به ناگاه خبر كناره‌گیری فراستی از برنامه هفت در رسانه‌ها منتشر شد. او درباره این جدایی‌ گفت: «در زمان برگزاری جشنواره فیلم فجر، محمود گبرلو، مجری و تهیه‌كننده برنامه هفت اعلام كرد كه تصمیم دارد بعد از این در برنامه از نقد‌های نرم استفاده كند، به همین دلیل من دیگر با این برنامه همكاری نمی‌كنم.» او از هفت جدا شد و گفت اعتماد به گبرلو ساده‌لوحی بوده است.

فیلم جدید , دانلود فیلم زاپاس , دانلود فیلم محمد رسول الله

اسدالله نیك‌نژاد: كارگردان ایرانی ساكن هالیوود كه چند وقتی است نامش برای ساخت پروژه لاله بر سر زبان‌ها افتاده است. پروژه لاله كه درباره لاله صدیق، قهرمان ایرانی اتومبیلرانی است یكی از گران‌ترین پروژه‌های پیش روست. ساخت این فیلم با چون و چرای زیادی همراه بود و یكی از مخالفان سرسخت بر سر راهش، كمیسیون فرهنگی مجلس است.

اما این فیلم به تازگی و در اواسط اسفند، پروانه ساخت گرفته است. جدیدترین خبر درباره این پروژه جنجالی، جدا شدن علیرضا زرین‌دست، مدیر فیلم‌برداری كار از پروژه است..../روزنامه تهران امروز

 

 

 

 


ویدیو : چهره‌ها و فیلم های خبرساز سال 91