چرا چاق‌ها پس از سیری، به غذا خوردن ادامه می‌دهند؟ :       بر اساس یک تحقیق، ...



 

 

با این حال، آهسته غذا خوردن می تواند سبب افزایش سیری و ترویج کاهش وزن در شما شود  , ادامه مطلب , خوردن قهوه

 

بر اساس یک تحقیق، افراد چاق از حس بویایی بهتری در زمینه مواد غذایی برخوردار هستند.به گزارشسرویس پژوهشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه خوزستان، محققان دانشگاه پورتسموث انگلستان می‌گویند: نتایج اولیه تحقیقات به آن‌ها نشان می‌دهد كه چرا بعضی افراد برای لاغر ماندن، دچار مشکل هستند.

 

کارشناسان در حال حاضر از این نکته آگاهند که بخشی از مغز که مسوول به گردش درآوردن اطلاعات مربوط به بویایی است، با مراکز مربوط به تغذیه در مغز، مرتبط است.

 

در حالی که تغذیه فراوان و کم تحرکی، از دلایل اصلی چاقی محسوب می‌شود، دانشمندان مشغول تحقیق برای پی بردن به دلایل فراگیر شدن چاقی مفرط هستند.

 

دکتر لورنزو استفورد و گروه تحقیقاتی او به بررسی این موضوع پرداختند که آیا حس بویایی قوی می‌تواند در چاقی تاثیر داشته باشد یا خیر. در این تحقیق از 64 داوطلب خواسته شد در یک رشته آزمایش مربوط به توانایی بویایی، شرکت کنند.

 

بر اساس یافته‌های این پژوهش  مشخص شد: حس بویایی افراد پس از خوردن غذا، اندکی بهتر از زمان گرسنگی آن‌ها عمل می‌کند.

 

دانشمندان هنوز از دلیل اصلی این موضوع اطلاع ندارند، اما دکتر استفورد معتقد است احتمالا این شیوه‌ای است که از طریق آن بدن انسان غذایی را که دیگر به آن احتیاج ندارد، شناسایی و سپس رد می‌کند تا از طریق ایجاد توازن درست انرژی، مانع از مصرف بیش از اندازه غذا شود.

 

اعضای این گروه تحقیقاتی پی بردند: افراد چاق بخصوص پس از صرف غذا، نسبت به افراد لاغر، حس بویایی بسیار قوی‌تری در مورد مواد غذایی دارند.

 

دکتر استفورد معتقد است: این حس بویایی قوی‌تر موجب می‌شود فرد حتی پس از سیر شدن، به غذا خوردن ادامه دهد.

 

او می گوید: شاید بتوان گفت در افرادی که استعداد چاقی دارند، حس بویایی قوی‌تر در مورد مواد غذایی، نقش مهمی در مصرف بیشتر غذا دارد.

 

دانشمندان امیدوارند این تحقیق بتواند برای کسانی که سعی می‌کنند وزن خود را کم کنند، مفید باشد./ایسنا

 


ویدیو : چرا چاق‌ها پس از سیری، به غذا خوردن ادامه می‌دهند؟