پرفروش‌ ترین فیلم سینمای جهان معرفی شد : انیمیشن «عصر یخی؛ جابجایی قاره‌ای» ...


انیمیشن «عصر یخی؛ جابجایی قاره‌ای» دو هفته قبل از شروع نمایش در آمریكا و كانادا، در صدر فهرست پرفروش‌ترین‌های سینمای جهان قرار گرفت. خبرگزاری ایسنا: انیمیشن «عصر یخی؛ جابجایی قاره‌ای» دو هفته قبل از شروع نمایش در آمریكا و كانادا، در صدر فهرست پرفروش‌ترین‌های سینمای جهان قرار گرفت.

 انیمیشن «عصر یخی؛ جابجایی قاره‌ای» محصول كمپانی فاكس با نمایش در 9500 سینما در 34 كشور، رتبه‌ی اول پرفروش‌ترین فیلم‌های در حال اكران سینمای جهان را به دست آورد.

سری فیلم‌های «عصریخی» از زمان اكران در 10 سال اخیر به فروش جهانی یك میلیارد و 918 میلیون دلار رسیده‌اند و در همه كشورهای نمایش دهنده پرفروش‌ترین فیلم بوده است.

انیمیشن «عصر یخی» فروش خیره‌كننده‌ای در آمریكای لاتین داشته است. به طوری كه ركورد فروش آغازین را در مكزیك، برزیل، آرژانتین، كلمبیا، پرو، آمریكای مركزی و شیلی شكست.

پرفروش ترین فیلم تاریخ سینمای جهان , پرفروش ترین فیلم های تاریخ سینمای جهان , پرفروش ترین فیلم تاریخ سینمای ایران

«جابجایی قاره‌ای» با نمایش اولیه در مكزیك در 2500 سینما توانست 8/13 میلیون دلار فروش داشته باشد. برزیل با نمایش این انیمیشن در هزار سینما توانست 9/6 میلیون دلار بفروشد.

در فرانسه، «جابجایی قاره‌ای» عنوان پرفروش‌ترین اكران اول سال را با فروش 8/11 میلیون دلار داشته است، در حالیكه استرالیا توانست 4/6 میلیون دلار برای «عصر یخی» فروش داشته باشد.

نسخه اولیه‌ی «عصر یخی» در سال 2012 توانست به مجموع فروش جهانی 381 میلیون دلار دست یابد كه 207 میلیون از فروش آن از محل اكران خارجی به دست آمد.

موفق‌ترین سری انیمیشن‌های «عصر یخی» تاكنون مربوط به نسخه‌ی سال 2009 با عنوان «ظهور دایناسورها» است كه توانست به مجموع فروش 887 میلیون دلار دست یابد كه 693 میلیون دلار آن مربوط به فروش خارجی بود.

در مكان دوم پرفروش‌ترین فیلم‌ها «مرد عنكبوتی شگفت‌انگیز» قرار دارد كه با نمایش در 6 هزار سینما در 13 كشور، توانست در آخر هفته 52 میلیون دلار بفروشد. مجموع فروش سری فیلم‌های «مرد عنكبوتی» تا امروز به 5/2 میلیارد دلار می‌رسد. این فیلم در هفته‌ی جاری در آمریكا اكران خواهد شد.

شركت تولیدكننده فیلم «مرد عنكبوتی» تصمیم گرفته است تا پایان رقابت‌های فوتبال جام ملت‌های اروپا این فیلم را در بسیاری از كشورهای اروپایی اكران نكند، با وجود اینكه آلمان با نمایش این فیلم در 755 سینما فروش 2/4 میلیون دلاری را برای این فیلم رقم زد.

در مكان سوم پرفروش‌ترین‌های آخر هفته انیمیشن «ماداگاسكار 3» قرار دارد كه با فروش آخر هفته 2/16 میلیون دلار مجموع فروش 244 میلیون دلار را برای خود رقم زد.    


ویدیو : پرفروش‌ ترین فیلم سینمای جهان معرفی شد