وقتی حوصله روحانی از جلسه رأی اعتماد سر می‌رود : جلسه امروز رأی اعتماد به گودرزی:وقتی ...



جلسه رای اعتماد , وقتی دانشجو حوصله اش سر میرود , نماینده ورامین جلسه رای اعتماد وزیر آموزش و پرورش

جلسه امروز رأی اعتماد به گودرزی:وقتی حوصله روحانی از جلسه رأی اعتماد سر می‌رود

جلسه امروز رأی اعتماد وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان با حاشیه‌هایی همراه بود که خواندن آن برای خوانندگان خالی از لطف نیست.

 امروز مجلس شورای اسلامی برای چهارمین بار میهمان حسن روحانی رئیس جمهور اسلامی ایران برای بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی بود البته روحانی ابراز امیدواری کرد که جلسه پیشین مجلس شورای اسلامی در روز یکشنبه پایانی بر حضور وی برای معرفی و گرفتن رأی اعتماد برای وزرای پیشنهادی باشد اما مثل اینکه مجلس دلش روز به روز برای روحانی تنگ می‌شود و می‌خواست تا یکبار دیگر هم روحانی از وزیر پیشنهادی دیگر خود حمید گودرزی دفاع کند. جلسه‌ای که این بار توانست وزارتخانه ورزش و جوانان را صاحب وزیر کند.

* سخنرانی کوتاه روحانی سهم سیاست خارجی بیشتر از وزیر پیشنهادی
جلسه امروز به روال سابق با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و قرائت اسامی غایبان و البته تلاوت آیاتی چند از کلام‌الله مجید آغاز شد اندکی بعد حسن روحانی رئیس جمهور اسلامی ایران با استقبال علی لاریجانی رئیس مجلس وارد صحن علنی شد تا این بار بتواند وزارتخانه بی‌وزیر خود را صاحب مدیری در دولت کند.

 

رشته کلام جلسه را به روحانی داده شد تا بتواند از وزیر خود دفاع کند و روحانی هم البته وقت سخنرانی خود را بیشتر به مسائل بین‌المللی و تلاش دولت برای حل مشکلات اقتصادی داد و در پایان هم کمی راجع به وزیر پیشنهادی خود صحبت کرد چرا که شاید دیگر لازم نمی‌دانست وقت مجلسی‌ها را بیش از درباره اهمیت وزارت ورزش و جوانان بگیرد بعد از پایان سخنرانی روحانی به میان همراهان خود از جمله اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و مجید انصاری معاون پارلمانی رفت تا نمایندگان موافق و مخالفان وزیر به ارائه نظرات بپردازند البته در این میان هم مثل همیشه نمایندگانی بودند که فرصت را مغتنم شمرده و درخواست‌های خود را به دولتی‌ها ارائه می‌کردند تا بتوانند پاسخ مثبت را در همین مجلس بگیرند البته در این میان سر روحانی از همه شلوغ‌تر بود.

* نیم ساعت بیشتر وقت نداریم
اولین نماینده‌ای که در پشت تریبون برای بیان دلایل مخالفت خود قرار گرفت آنقدر درباره سؤالات خود از وزیر پیشنهادی ورزش صحبت کرد که در نهایت لاریجانی هم از وی خواست تا به عنوان مخالف صحبت کند و نه اینکه صرفاً نظرات خود را درباره وزیر بیان کند.

نماینده سخنران هم زمانی که دید فضای مجلس هم بیش از همیشه شلوغ است و او هم حرف تازه‌ای برای بیان کردن ندارد نطق خود را کوتاه‌تر از همیشه بیان کرد.

نمایندگان بعدی نیز به فراخور وقت خود به بیان برخی از مطالب می‌پرداختند و تلاش می‌کردند که نمایندگان را برای بیان رأی موافق و یا مخالف جلب کنند در این میان حسن روحانی رئیس جمهور اسلامی ایران نیز صحن علنی را ترک کرد گر چه این بار زمان حضور روحانی نسبت به 5 بار گذشته کمتر بود و شاید نشان از این مسئله داشت که حتی حوصله روحانی هم از این جلسات گاهی مواقع سر می‌رود.

پس از پایان سخنان موافق و مخالف، نوبت به سخنرانی حمید گودرزی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان می‌رسد البته گودرزی به نظر می‌رسید که چندان حواسش به جریان مجلس نبود و لاریجانی مجبور شد چند بار از وی درخواست کند که برای سخنرانی پشت تریبون بیاید در این بین پرونده بسیار قطوری در دستان گودرزی توجه لاریجانی را به خود جلب می‌کند و خطاب به وزیر پیشنهادی می‌گوید آقای گودرزی شما می‌خواهید تمام این پرونده را پشت تریبون بگویید ، شما بیشتر از نیم ساعت وقت ندارید و پاسخ گودرزی به این اخطار لاریجانی تنها لبخندی ساده بود.

* رأی خود را فقط در قلاب بیندازید
بعد از سخنرانی گودرزی نوبت به توزیع کارت‌های رأی‌گیری در بین نمایندگان مجلس می‌شود البته لاریجانی هم در این میان با اخطارهای پیاپی تلاش می‌کند نمایندگان را سر جای خود بنشاند تا رأی‌گیری هر چه سریعتر انجام شود.

 

در این بین برخی از نمایندگان به شدت به دنبال جلب نظر نمایندگان دیگر برای رأی مثبت به وزیر پیشنهادی هستند که لاریجانی هم از آنان می‌خواهد نظرات خود را تنها به روی کارت‌ها بنویسند و نه اینکه آن را بین نمایندگان تبلیغ کنند در نهایت پس از پایان رأی‌گیری گودرزی با 199 رأی به عنوان وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان منصوب می‌شود البته در این میان کسی از حال گودرزی خبر ندارد شاید هنوز خود وی هم رأی اعتماد مجلس به خود را به آسانی باور نمی‌کند.

/فارس

 


ویدیو : وقتی حوصله روحانی از جلسه رأی اعتماد سر می‌رود