وزیر ارتباطات خبر داد:افزایش سرعت اینترنت تا سال آینده : اخبار اجتماعی - وزیر ...



افزایش سرعت اینترنت , افزایش سرعت اینترنت مخابرات , آموزش افزایش سرعت اینترنت

اخبار اجتماعی - وزیر ارتباطات خبر داد:افزایش سرعت اینترنت تا سال آینده

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: با آغاز ساماندهی شبکه ملی اطلاعات امیدواریم حداکثر تا سال آینده مردم از خدمات اینترنت پرسرعت بهره مند شوند.

محمود واعظی در حاشیه تودیع و معارفه مدیرعامل جدید شرکت خدمات هوایی و منطقه ویژه اقتصادی پیام کرج اظهار کرد: شبکه‌ ملی اطلاعات متشکل از زیرساخت‌های ارتباطی، مراکز داده‌ی توسعه یافته داخلی دولتی و غیردولتی و همچنین زیرساخت‌های نرم‌افزاری است که در سراسر کشور گسترده شده است و از دو بخش اختصاصی و عمومی تشکیل می‌شود.

وی افزود: این شبکه ظرفیت لازم برای نگهداری و تبادل امن اطلاعات داخلی در کشور به منظور توسعه‌ی خدمات الکترونیکی و دسترسی به اینترنت پرسرعت را برای کاربران خانگی، کسب‌وکارها و دستگاه‌های اجرایی را فراهم می‌کند.

او بیان کرد: براساس تصمیم هیات دولت مقرر شده است با ساماندهی شبکه ملی طی یک سال آینده اینترنت پر سرعت به مردم واگذار شود و کاربران بتوانند از خدمات آن بهره مند شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به افزایش پهنای باند اینترنت اشاره کرد و گفت: زمان تحویل وزارتخانه پهنای باند اینترنت 71 گیگابایت در ثانیه بود که امروز به بیش از 90 گیگابایت در ثانیه افزایش یافته است که با همکاری بخش خصوصی درصددیم این رقم را تا اواسط سال آینده به دو برابر افزایش دهیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پایان سخنان خود ابراز کرد: به زودی نسل سوم و چهارم تلفن همراه نیز به بازار عرضه خواهد شد و مردم می توانند از مزایای آن بهره مند شوند.

اخبار اجتماعی - ایسنا

 


ویدیو : وزیر ارتباطات خبر داد:افزایش سرعت اینترنت تا سال آینده