هزار روز تا جام جهانی 2014 برزیل :         آغاز شمارش معکوس هزار روز تا جام ...



 

 

 

جام جهانی 2014 برزیل , جام جهانی 2014 , مقدماتی جام جهانی 2014 آسیا

 

آغاز شمارش معکوس

هزار روز تا جام جهانی 2014 برزیل

برزیل روز جمعه شمارش معکوس هزار روز تا جام جهانی 2014 را که قرار است مهمترین تورنمنت بین المللی فوتبال را میزبانی کند، آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه،''دیلما روسف'' رییس جمهور برزیل با اعلام سرمایه گذاری برای زیرساخت های جدید و تکرار تعهد خود مبنی بر آماده سازی کشورش برای میزبانی این رقابتها، در مراسمی در شهر ''بلو هوریزونته'' رسما شمارش معکوس تا برگزاری جام جهانی را آغاز کرد. این درحالی است که انبوهی از مشکلات پیش روی برزیل است و از برنامه نیز عقب است.

روسف گفت: سرمایه گذاری در زیرساخت ها راهی برای نه گفتن به بحران بین المللی است که کشورهای ناحیه یورو و آمریکا را گرفتار ساخته است.

در این مراسم په له اسطوره فوتبال جهان که به عنوان سفیر جام جهانی برزیل تعیین شده رییس جمهوری برزیل را همراهی می کرد.

روزنامه گلوب برزیل نوشت: در 1000 روز آینده این کشور باید 52 طرح مهم و 12 ورزشگاه را تکمیل کند، چندین قانون را تغییر دهد و بازیکنان تیم خود را انتخاب کند.

در همین حال فدراسیون بین المللی فوتبال فیفا بار دیگر نگرانی خود را در مورد وضعیت آماده سازی برزیل برای میزبانی جام جهانی تکرار کرد.

''جروم والکه'' دبیرکل فیفا گفت: کارهای زیادی باید انجام دهد که با هزار روز فرصت مانده تا 12 ژوئن 2014 عادی است.

وی افزود: ما باید به سرعت و با همکاری مسئولان و شهرهای میزبان برای جام جهانی آماده شویم. ما فقط در مورد ورزشگاهها سخن نمی گوییم، بلکه منظور تمام زیرساخت ها نظیر ظرفیت فرودگاهی، حمل و نقل عمومی و ظرفیت هتل هاست تا جام جهانی فیفا یک تجربه به یادماندنی برای تیم ها و طرفداران فوتبال باشد.

در همین حال یک قاضی برزیلی به کارگران اعتصابی در ورزشگاه ''ماراکانا'' که عملیات نوسازی جریان دارد، دستور داد به کار بازگردند.

دولت برزیل این هفته تضمین هایی ارایه داد که تمام ورزشگاهها به موقع حاضر خواهد شد. کار ساخت یا نوسازی 9 ورزشگاه از 12 ورزشگاه دسامبر 2012 تکمیل خواهد شد.

با این حال کار توسعه 13 فرودگاه که برای استقبال از میلیونها گردشگر نیازمند گسترش است، هنوز آغاز نشده است.

علاوه بر آن برزیل برای تعمیر جاده ها، افزایش ظرفیت هتل ها، تقویت امنیت و توسعه شبکه ارتباطات دوربرد خود به بیش از 11 میلیارد دلار سرمایه گذاری نیاز دارد.

از جنبه حقوقی، برزیل هنوز لایحه ای به کنگره که به فیفا قدرت دخالت در مسائلی نظیر حمایت از نشان های تجاری و نمادهای مرتبط با جام جهانی، حق پخش تلویزیونی و حمایت مالی را در ارتباط با جام جهانی می دهد، ارایه نداده است.


ویدیو : هزار روز تا جام جهانی 2014 برزیل