مهران غفوریان فیملنامه ای از خشایار الوند را کارگردانی می کند : مهران غفوریان ...



مهران غفوریان فیملنامه ای از خشایار الوند را کارگردانی می کند

من نمی‌فهمم که چرا باید باج داد! آقا ما کار را شروع نکنیم تا متون خوب در اختیارمان باشد. من با کسی تعارف ندارم تا متن خوب دستم نباشد کلید نمی‌زنم.

 

کارگردانی مهران غفوریان , تصاویر سریال همسایه ها به کارگردانی مهران غفوریان , ماجرای سیگار کشیدن مهران مدیری از زبان خشایار الوند

 

مهران غفوریان که این روزها سریال طنز "خانه اجاره‌ای" را در مقام بازیگر روی آنتن شبکه 3 سیما دارد در تازه‌ترین گفت‌وگوی خود که با «بانی فیلم» انجام شده ضمن اعلام خبر ساخت سریالی به نویسندگی خشایار الوند در آینده نزدیک،‌از کیفیت سریال "خانه اجاره‌ای" انتقاد ضمنی کرده و گفته است: شاهد (احمدلو) معتقد است کار خوب شده است اما توقع من چیز دیگری است.

در واقع توقعات ما با هم فرق دارد! من توقع دارم کاری که می‌کنم سروصدا کند و مسئله روز بشود ولی شاهد با یک رضایت نسبی از سوی مخاطب راضی است و اعتقاد دارد کار جواب داده است. وی در این گفت‌وگو در پاسخ به این سوال که آیا از نتیجه کار راضی است گفته است: خیلی نه! ضمن این‌که خسته شده‌ام. در هر حال پنج ماه کار کم نیست.

آنچه دلم می‌خواهد نمی‌شود!

غفوریان در بخش دیگر این مصاحبه افزوده است: علت این است که آنچه دلم می‌خواهد نمی‌شود! کلی انرژی می‌گذارم و وقت صرف می‌کنم اما نمی‌شود. می‌روم و می‌آیم خودم راضی نمی‌شوم و آنچه دلم می‌خواهد نمی‌شود. دوست ندارم قضاوت کنم و بگویم کارها قوی است یا ضعیف! یک زمان خودم هم کارگردانی می‌کردم و هم بازی، هم مردم راضی بودند و هم خودم، فکر کنم دوباره باید به همان مسیر برگردم.

نویسنده‌ای که کف‌گیرش به ته دیگ خورده نمی‌تواند یک یک کار قوی بنویسد

کارگردان و بازیگر "زیرآسمان شهر" عمده دلیل ضعف آثار را ضعف فیلمنامه عنوان کرده و توضیح داده است: ما نمی‌توانیم نویسنده ضعیف بیاوریم و از آن طرف بگوییم متن ضعیف است. خوب معلوم است که یک نویسنده ضعیف متون ضعیف می‌نویسد. قطعا نویسنده ضعیف یا نویسنده‌ای که کف‌گیرش به ته دیگ خورده نمی‌تواند یک کار قوی بنویسد و قطعا ایراد از خودمان است که او را آورده‌ایم.برای همین است که دوست دارم کارگردانی کنم. به دلیل این که نمی‌خواهم به این مسائل باج بدهم. من نمی‌فهمم که چرا باید باج داد! آقا ما کار را شروع نکنیم تا متون خوب در اختیارمان باشد. من با کسی تعارف ندارم تا متن خوب دستم نباشد کلید نمی‌زنم.

دکتر اجازه نداد پشت دوربین این سریال بایستم

غفوریان در بخش پایانی این گفت‌وگو ضمن بیان این نکته که در ابتدا پیشنهاد کارگردانی "خانه اجاره‌ای" به او شده بود افزوده است: من دو بار پای کار رفتم که هر دو بار خدا را شکر نشد! اصل کار برمی‌گردد به این‌که خودم یک مقدار کسالت داشتم و دکتر هم اجازه نمی‌داد به عنوان کارگردان پشت دوربین این سریال بایستم.الان اگر متن خوب دستم برسد در هر شرایطی که باشم خودم کارگردانی می‌کنم.

کارگردانی می کنم

بعد از «خانه اجاره ای» که سرم خلوت شد سعی می کنم به سراغ کارگردانی سریالی بروم که فیلمنامه آن را خشایار الوند می نویسد. فعلا برای کسی بازی نخواهم کرد و تمام هم و غم ام را بر روی کار خودم می گذارم./شبکه ایران

 


ویدیو : مهران غفوریان فیملنامه ای از خشایار الوند را کارگردانی می کند