معجزات سرکه در پاکیزگی منزل +عکس : بسیاری از مردم دوست دارند خانه آنها فضا ...


بسیاری از مردم دوست دارند خانه آنها فضا و هوای پاکیزه داشته باشد. برای این منظور نیز انواع وسایل و دستگاه های تهویه هوا و پاک کننده هوا می خرند.         پادشا:  بسیاری از مردم دوست دارند خانه آنها فضا و هوای پاکیزه داشته باشد. برای این منظور نیز انواع وسایل و دستگاه های تهویه هوا و پاک کننده هوا می خرند. یا متریال خانه را از انواع دوستدار محیط انتخاب می کنند تا مسومیت و خطر کمتری داشته باشند. اما راه های ساده تر و ارزان تری نیز برای این منظور وجود دارد. یکی از آنها، سرکه است که در همه خانه ها می توان پیدایش کرد.

کار در منزل , نظافت منزل , دکوراسیون منزل


سرکه در پاکسازی بسیاری از قسمت های خانه استفاده می شود. در ضمن، بسیار هم ارزان تر از دیگر شوینده ها و ضدعفونی کننده ها است. برای این منظور، می توانید یک پیمانه آب و ¼ پیمانه سرکه سفید را داخل اسپری بریزید.

شاید هنگام اسپری کردن این مخلوط بوی بد آن شما را اذیت کند. اما خیالتان راحت باشد، این بو خیلی سریع می پرد و اثری از تندی آن باقی نمی ماند.

دستشویی

سرکه سیب , فیزیوتراپی در منزل , بسته بندی اثاثیه منزل

سرکه را می توان برای شستن از بالا تا پایین دستشویی استفاده کرد. مخلوط مذکور را روی کاسه دستشویی، دیوارها یا کف دستشویی بریزید و بشویید. این مخلوط برای پاک کردن لکه، لایه جرم گرفته و باقی مانده صابون معجزه می کند. نیازی هم نیست که خیلی بسابید و زحمت بکشید. فقط مخلوط آب و سرکه را روی سطح موردنظر اسپری کنید و با دستمال یا فرچه پاک کنید.

برای ساختن مخلوط غلیظ تر و موثرتر، دو قاشق غذاخوری آب لیموترش، ¼ پیمانه سرکه،  ¼ پیمانه آب گرم و دو قاشق غذاخوری بوره را با هم مخلوط کنید تا معجونی کارساز به دست بیاورید. این مخلوط را روی سطح موردنظر بریزید و چند دقیقه بگذارید بماند سپس با فرچه بکشید تا همه جرم و آلودگی ها از میان بروند.

نکته: برای پاک و تمیز کردن سردوشی حمام، آن را چند دقیقه در این مایع بخیسانید و سپس آبکشی کنید.

آشپزخانه

کسب درآمد در منزل , فیزیوتراپی در منزل مرکز توانبخشی ایرانیان , سرکه بالزامیک

آشپزخانه از دیگر اتاق های خانه است که می توان با سرکه آن را از هر نوع آلودگی پاک و تمیز کرد. مخلوط آب و سرکه را برای تمیز کردن سطح زمین و کاشی های استفاده کنید.

• از مخلوط سرکه و آب می توانید برای ضدعفونی کردن یخچال، کانتر آشپزخانه، کاشی های کف زمین و حتی تخته گوشت خوردکنی استفاده کنید.

• برای برق انداختن ظروف، دو پیمانه سرکه سفید را در مخزن پودر شوینده ماشین ظرفشویی بریزید و یک دور کامل همه ظرف ها را با آن بشویید.

•  برای پاک کردن و بوزدایی از چاه ظرفشویی، دو پیمانه آب داغ و سپس دو پیمانه سرکه سفید را داخل سوراخ های چاه بریزید.

ماشین لباسشویی

طراحی داخلی منزل , دکوراسیون داخلی منزل , منزل

برای از بین بردن لکه های لباس و نرم کردن آنها نیز می توانید از سرکه استفاده کنید.

• دو پیمانه سرکه سفید را در مرحله آبکشی ماشین لباسشویی اضافه کنید تا هرگونه لک یا باقی مانده پودر و صابون از روی لباس ها برداشته و نرم شوند.

• برای از بین بردن لکه آب میوه و شربت از روی لباس های نخی، اسنفجی را داخل سرکه بخیسانید و روی لکه بکشید. سپس آن را آبکشی کنید. البته فقط تا 24 ساعت پس از لک شدن، می توانید به این روش لکه را از بین ببرید. 

• برای ضدعفونی کردن ماشین لباسشویی، دو پیمانه سرکه سفید داخل دستگاه بریزید و بگذارید خالی، یک دور کامل کار کند.

• برای از بین بردن لک قهوه ای ایجاد شده روی فلز اتو هم می توانید از عصاره غلیظ سرکه و نمک استفاده کنید. این خمیر را روی اتو بکشید و با دستمال پاک کنید. دیگر اثری از لکه های قهوه ای نخواهد بود.

اتاق نشیمن، هال و اتاق خواب

کسب و کار اینترنتی در منزل , طرز تهیه سرکه سیب , سرکه

این اتاق ها اصولا برای استفاده زیادی که از آنها می شود بسیار آلوده هستند و باید ضدعفونی بشوند.

• کفپوش های چوبی، دیوار، در و کلیدهای برق را می توانید با مخلوط آب و سرکه تمیز کنید.

• برای برق انداختن شیشه هم می توانید به نسبت مساوی از آب گرم و سرکه استفاده کنید. این مخلوط را به شیشه اسپری کنید و با دستمال بکشید تا تمیز شود و برق بیفتد. 

• برای از بین بردن لکه مبل و فرش هم می توانید از مخلوط یک قاشق چایخوری مایع ظرفشویی، یک قاشق چایخوری سرکه و یک لیتر آب ولرم استفاده کنید. مخلوط را روی لکه موردنظر بریزید، با فرچه نرم روی آن بکشید و با حوله خشک کنید. این کار  را تا زمانی تکرار کنید که لکه از بین برود.

نکته: ابتدا باید جنس فرش یا پارچه رومبلی خود را بشناسید تا در اثر این مواد پوسیده نشوند. می توانید ابتدادر بخش کوچکی آن را امتحان کنید و اگر مشکلی نداشت، در محل موردنظر اعمال کنید. 


ویدیو : معجزات سرکه در پاکیزگی منزل +عکس