مستندی واقعی از شیطان‌ پرستی در تلویزیون : مستند «خدا و دیگر هیچ» با موضوع ...


مستند «خدا و دیگر هیچ» با موضوع بررسی فرقه‌های شیطان‌گرا و رابطه آنها با موسیقی‌های زیرزمینی به مرحله تدوین رسید و به زودی از شبکه مستند سیما پخش می‌شود. خبرگزاری ایسنا: مستند «خدا و دیگر هیچ» با موضوع بررسی فرقه‌های شیطان‌گرا و رابطه آنها با موسیقی‌های زیرزمینی به مرحله تدوین رسید و به زودی از شبکه مستند سیما پخش می‌شود.

 اسماعیل حاج حیدری - تهیه کننده و کارگردان این مستند - ضمن اعلام این خبر افزود: کار ساخت این مستند در دو شهر اصفهان، تهران و اطراف آن انجام شده است، ساخت آن در سال 84 آغاز و به مدت شش ماه به طول انجامید و مضمون آن نیز شیطان‌گرایی و بررسی تاثیر موسیقی‌های مخرب و ارتباط آن با این گروه‌هاست.

کارگردان مستند «خدا و دیگر هیچ » گفت: این مستند که تاکنون اکران عمومی نداشته و تنها برای مسؤولان و دانشگاهیان نمایش داده شده، سعی کرده است با نفوذ در میان فرقه های شیطان گرا تصاویری واقعی از اعمال و مناسک و عقاید آنها ثبت کند. در این مستند تصویری واقعی از جوانانی که با فاصله گرفتن از دین و جذب شدن به این فرقه ها آلوده اعمال شنیعی چون خونخواری، خودزنی و خودکشی شده اند ارائه می شود. ضمن این که سعی کرده‌ایم رابطه این فرقه ها را با موسیقی‌های زیرزمینی به تصویر بکشیم.

حاج حیدری که چندی قبل مستند «فرقه‌های سری» او از شبکه مستند سیما پخش شد و به دلیل استقبال زیاد مخاطبان، در حال حاضر از شبکه یک نیز به روی آنتن می‌رود، ادامه داد: «خدا و دیگر هیچ» از آنجا که برخی واقعیت‌های خشن و تند را ضبط کرده است، تاکنون تنها برای برخی نهادهای فرهنگی اکران شده است و حالا پس از مدت‌ها که به دنبال پخش این مستند برای عموم مردم کشورمان بودیم با مساعدت شبکه مستند سیما قرار است نسخه ای تلویزیونی از آن را آماده کنیم. امیدوارم مدیران شبکه مستند به من این فرصت را بدهند تا با افزودن بحث‌های کارشناسی به این برنامه و بخصوص کارشناسان حوزه موسیقی، غنای بیشتری به برنامه دهم. زیرا قصد ما تنها طرح مساله نیست و امیدواریم پاسخی نیز به سوالاتی که برای مخاطبان پیش می آید بدهیم.

حاج حیدری درباره مستندهای مشابهی که تاکنون در زمینه شیطان پرستی ساخته و پخش شده است و تفاوت آن با « خدا و دیگر هیچ » گفت : هدف ما این است تا این جریان را که تاکنون با شایعات و بحث های غیر کارشناسی پیرامونش به نتیجه نرسیده را به طور صریح و جدی مطرح کنیم. متاسفانه در برخی مستندهای مشابهی که در این زمینه ساخته و پخش شده‌اند، چند نابازیگر در نقش شیطان‌گراها به بازسازی صحنه‌ها پرداخته‌اند اما من به مخاطبان این قول را می‌دهم که تصاویر ما کاملا واقعی و مستند است.

این کارگردان حوزه مستند با اشاره به مشکلات مستندسازی در زمینه فرقه‌های سری و جریان‌های ضد دینی اضافه کرد: تهیه این تصاویر بسیار دشوار بود. حتی گاهی من و گروهم تهدید شدیم و حال پس از گذشت شش سال می‌توانیم به پشت پرده برخی از جریان‌های ضد فرهنگی کشور اشاره کنیم. امیدواریم این مستند بتواند به طور جدی به نهادهای فرهنگی ما تذکر دهد و حتی عملکرد برخی از آنها را نقد کند.

در پایان حاج حیدری اظهار امیدواری کرد تا با همکاری شبکه مستند سیما «خدا و دیگر هیچ» در چهار قسمت آماده و پخش شود.


ویدیو : مستندی واقعی از شیطان‌ پرستی در تلویزیون