مراسم اختتامیه سومین نمایشگاه کتاب کودک و نوجوان :   مراسم اختتامیه سومین ...



 

معرفی کتاب روانشناسی کودک و نوجوان , نمایشگاه کتاب کودک شریعتی , نمایشگاه کتاب


مراسم اختتامیه سومین نمایشگاه کتاب کودک و نوجوان تهران با حضور معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از ناشران و پدید آورندگان آثار عصر پنج شنبه ۵ اسفند ماه در مصلای بزرگ تهران برگزار شد.

محسن یگانه کاری، مدیر اجرایی سومین نمایشگاه کتاب کودک و نوجوان در حاشیه برگزاری این مراسم با اعلام این که امید می رود با حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آینده نزدیک شاهد گسترش برپایی اینگونه نمایشگاه های کتاب کودک و نوجوان در سراسر کشور باشیم گفت: راه اندازی فروشگاه های دائمی کتاب کودک و نوجوان در تهران و شهرستان ها یک ضرورت است و با این اقدام می توان نقش مؤثری در توسعه فرهنگ کتابخوانی میان نسل آینده ایفا کرد.

وی افزود: در حال حاضر نمایشگاه و کتابفروشی دائمی در شهر تهران و برخی استان ها وجود دارد ولی این کتابفروشی ها ویژه عرضه کتاب کودکان و نوجوانان نیست و با رفع این خلاء می توان برنامه های بلند ارزشمندی را اجرایی کرد.

مدیر اجرایی سومین نمایشگاه کتاب کودک و نوجوان گفت: در صورت برگزاری نمایشگاه کتاب کودک و نوجوان بصورت دوره ای در سایر استانهای کشور به طور حتم فرصت برای شناسایی افرادی که قصد مشارکت و سرمایه گذاری دارند بیشتر خواهد شد .

وی که در حضور آقای دری معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سخن می گفت از این مقام مسئول درخواست کرد تا با حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شرایطی محیا شود تا بازار مبادله حق چاپ کتاب کودکان و نوجوانان بین ناشران و پدید آورندگان داخلی ، برای نمایشگاه چهارم (سال آینده) راه اندازی شود .

یگانه کاری در ادامه افزود : این مسأله موجب می شود تا فرهنگ مبادله حق چاپ کتاب و گسترش نشر آن میان ناشران داخلی توسعه یافته که از این طریق منافع آن برای مخاطبان نیز خواهد بود.

در ادامه مراسم اختتامیه برگزیدگان طرح ملی رویش دوباره نیز معرفی شده و از سوی انتشارات تیرا و انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک مورد تقدیر قرار گرفتند .... / آفتاب


ویدیو : مراسم اختتامیه سومین نمایشگاه کتاب کودک و نوجوان