مخالف وزیر صنعت: پیکان تحویل گرفت پیکان هم تحویل داد/پایان سومین روز بررسی صلاحیت کابینه پیشنهادی :



تاکسی پیکان پایان امسال حذف می شود , نتیجه بازی پیکان صنعت نفت , پیکان

مخالف وزیر پیشنهادی صنعت:عملکردنعمت زاده در صنعت خودرو موثر بود/پیکان تحویل گرفت پیکان هم تحویل داد

- عبداله تمیمی، نماینده شادگان سن بالای وزیر پیشنهادی وزیر صنعت، معدن و تجارت را اصلی ترین دلیل عدم موافقت خود با او عنوان کرد.

تمیمی گفت: « زمانیکه آقای نعمت زاده وزیر صنایع بود سن و سال کمتری داشت در حالیکه الان نزدیک به 70 سال سن دارد. » 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین این نماینده مجلس ادامه داد: « آیا آقای نعمت زاده توانایی وزارت عریض و طویل صنعت، معدن و تجارت را دارد؟ ایشان نزدیک به 70 سال سن و سال دارد. توانایی ایشان به دلیل بالا رفتن سن و سال کاهش پیدا کرده است.»

او با اشاره به عملکرد مثبت نعمت زاده در حوزه صنعت خودرو گفت: « آقای نعمت زاده در صنعت خودرو عملکرد مناسبی داشته است اما پیکان گرفته و پیکان هم تحویل داده است. برنامه ارائه شده برنامه های آنچنانی در رابطه با معدن و تجارت نیست. ما مشکلات زیادی در تجارت داریم. چرا در این حوزه برنامه مدونی ارائه نشده است؟ »

عطا الله حکیمی دیگر نماینده ای بود که به مخالفت با وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت پرداخت.

حکیمی در توضیح دلایل مخالفت خود با وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت گفت: « عقد قرارداد های گران قیمت با کشور های خارجی صورت گرفته است که در دولت نهم خوشبختانه لغو شد. »

او ادامه داد: « هرگونه قراردادی که با خارجی ها منعقد می شود با مبالغ بالا صورت گرفته است و هربار قرار بوده صادر شود متاسفانه با رقم های پایین انجام شده است. واگذاری های پتروشیمی به صروت غیر کارشناسی صورت گرفته است. »
=======================
سومین روز بررسی صلاحیت کابینه پیشنهادی روحانی در مجلس پایان یافت

سومین روز و ششمین جلسه علنی مجلس که برای بررسی صلاحیت و برنامه‌های کابینه پیشنهادی رئیس‌جمهور تشکیل شده بود، ‌دقایقی قبل با اعلام باهنر به پایان رسید.

به گزارش  خبرگزاری فارس، سومین روز بررسی صلاحیت و برنامه‌های کابینه پیشنهادی رئیس‌جمهور در مجلس شورای اسلامی دقایقی قبل با اعلام محمدرضا باهنر نائب رئیس دوم مجلس که در غیاب لاریجانی، ریاست ساعتی از صحن علنی را بر عهده داشت، پایان یافت.

باهنر پیش از پایان جلسه علنی اعلام کرد که جلسه بعدی مجلس صبح فردا (پنجشنبه) راس ساعت 8 صبح با ادامه دستور کار بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی و رای اعتماد به کابینه تشکیل می‌شود.

مجلسی‌ها از صبح روز دوشنبه تا به امروز در دو شیفت کاری صبح و عصر با تشکیل جلساتی صلاحیت 12 وزیر پیشنهادی روحانی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

بهارستان‌نشینان تاکنون برنامه‌ها و صلاحیت وزرای پیشنهادی آموزش و پرورش، ارتباطات، اطلاعات، امور خارجه، اقتصاد، بهداشت، جهاد کشاورزی، دادگستری، دفاع، راه و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت، و کار،‌تعاون و رفاه اجتماعی را بررسی کردند.

به گزارش فارس، احتمالا مجلس فردا در دو شیف کاری صبح و عصر صلاحیت و برنامه‌های 6 وزیر پیشنهادی باقیمانده را نیز بررسی و در پایان جلسه نوبت عصر هم درباره تک تک هر یک از وزرای پیشنهادی از نمایندگان مجلس رای‌ گیری می‌شود./فارس

 


ویدیو : مخالف وزیر صنعت: پیکان تحویل گرفت پیکان هم تحویل داد/پایان سومین روز بررسی صلاحیت کابینه پیشنهادی