محمدرضا لطفی: آن حرف ها خصوصی بود : پاییز 90 بود که محمدرضا لطفی در گفتگو با ...


پاییز 90 بود که محمدرضا لطفی در گفتگو با ماهنامه آسمان صحبت هایی را راجع به استاد شجریان بیان کرده بود که واکنش های زیادی را در پی داشت. استاد لطفی حالا و بعد از دو سال توضیحاتی را در این رابطه بیان کرده است که با هم می خوانیم. روزنامه تماشا: پاییز 90 بود که محمدرضا لطفی در گفتگو با ماهنامه آسمان صحبت هایی را راجع به استاد شجریان بیان کرده بود که واکنش های زیادی را در پی داشت. استاد لطفی حالا و بعد از دو سال توضیحاتی را در این رابطه بیان کرده است که با هم می خوانیم.

محمدرضا لطفی می گوید: «بخش عمده ای از دلخوری هایی که بین هنرمندان به وجود می آید، دلیلش عملکرد غلط مطبوعات و دیگر رسانه هاست. برای اینکه مجلات و روزنامه ها تعهد فرهنگی شون ضعیف شده و طبیعتا برای اینکه نشریه شان بیشتر به فروش برسد، هیاهوهای رسانه ای راه می اندازند. آنها از یکی بد می گویند و از دیگری خوب، بعد دو نفر را به جان هم می اندازند و می گویند آی بیایید و بخرید که دعوا شده است.»

محمدرضا لطفی , استاد محمدرضا لطفی , تشییع محمدرضا لطفی

وی ادامه می دهد: «من آدم صریحی هستم و اگر قرار باشد حرفی به کسی بزنم، مستقیما به خودش می گویم. آن گفت و گو 20 روز بود که در مجله آسمان چاپ شده بود و اتفاقی نیفتاده بود اما وقتی روزنامه شرق، پایین صفحه اش بخشی از آن را با تیتر «دعوای دو محمدرضا» منتشر کرد، همه آن را در بوق و کرنا کردند. از طرف دیگر، من آن حرف ها را به صورت خصوصی زدم. آنجا وقتی مصاحبه تمامشد، دوستان بحث را کشیدند به محمدرضا شجریان که من از پاسخ دادن طفره رفتم اما اصرار کردند که مصاحبه تمام شده و بحث خودمانی است که من هم نکاتی را گفتم. آن وقت آنان همان را برداشتند و گذاشتند و برای همین ته مصاحبه آمده است. اگر من در جمعی خصوصی، حرفی را که مستقیم به شخص مورد نظر هم گفته ام، بازگو می کنم، اخلاق رسانه ای اجازه نمی دهد آن را به عرصه عمومی بکشانیم و جنجال به پا کنیم.»


ویدیو : محمدرضا لطفی: آن حرف ها خصوصی بود