مثلث برمودا در فضا + تصاویر : اخبار علمی - مثلث برمودا در فضا + تصاویر منطقه‌ی ...



اخبار علمی - مثلث برمودا در فضا + تصاویر

منطقه‌ی ناهنجاری برای ماهواره‌های نجومی و سایر فضاپیماهایی که در ارتفاع چند صد کیلومتری به دور زمین در حال چرخش هستند حائز اهمیت است.

دانشمندان اروپایی منطقه‌ی تشعشعاتی عجیبی را شناسایی و بررسی کرده‌اند که در ارتفاع چند صد کیلومتری سواحل برزیل قرار دارد. این منطقه فضایی با نام مثلث برمودا شناخته می‌شود و یکی از خطرناکترین مناطق تشعشعاتی زمین است.

 

مثلث برمودا , مثلث برمودا در قران , فیلم مثلث برمودا


این ناحیه که ناهنجاری اطلس جنوبی (SAA) نام دارد، خطرات تابشی را برای ماهواره‌ها در مدار ایجاد کرده است.
 
در نزدیکترین فاصله به سطح زمین قرار دارد. زمانی‌که این کمربند در سال ۱۹۵۰ کشف شد دانشمندان گمان می‌کردند که منطقه‌ی ناهنجاری (SAA) ممکن است خطراتی را در پی داشته باشد.
 
فضانوردان در شاتل فضایی از خراب شدن کامپیوتر ها به هنگام عبور از این ناهنجاری شکایت می‌کردند. برخی فضاپیماها نظیر تلسکوپ فضایی هابل، طوری برنامه ریزی شده‌اند که دستگاههای حساس‌شان به هنگام عبور از بالای این منطقه به منظور جلوگیری از آسیب دیدگی خاموش می‌شوند. ایستگاه فضایی بین المللی برای مقابله با این مشکل به تجهیزات حفاظتی بیشتری مجهز شده است.

ریکاردو کامپانا در موسسه‌ی ملی اختر فیزیک در بولگنا ایتالیا گفت: اطلاعات تابشی از ماهواره‌ی نمایشگر اشعه‌ی X به نام beppoSAX را تجزیه و تحلیل کرده است،  این ماهواره از سال ۲۰۰۳-۱۹۹۶ فعال بوده است.

راز مثلث برمودا , مثلث برمودا چیست , اطلاعاتی در مورد مثلث برمودا


محققان گفتند: که سطح تشعشعات در لایه‌ی پایینی منطقه ناهنجاری بسیار کمتر از لایه‌های بالایی آن است و این ناهنجاری به سمت غرب در حال جابجایی است. این تیم در حال طراحی تلسکوپ فضایی‌ای است که در قسمت پایینی منطقه‌ی خطر بچرخد، جایی که به خوبی مطالعه نشده است. اکثر مدل‌های تابشی مورد استفاده در برنامه‌ریزی ماموریت‌های فضایی بر پایه‌ی برون یابی از مشاهدات انجام شده در ارتفاع بالا _شیب بالا می‌باشند.

ناهنجاری اطلس جنوبی شامل قسمتی از یک کمربند تابشی است، این کمربند حلقه‌ای از تشعشعات خورشیدی به دام افتاده در ارتفاع ۶۰۰۰ الی ۱۰۰۰ کیلومتری بالای سطح زمین است. این امر به دلیل نقاط ضعف موجود در میدان مغناطیسی زمین است که یکی از این نقاط ضعف دقیقا در جایی است که مثلث برمودا قرار گرفته است. منطقه‌ی ناهنجاری برای ماهواره‌های نجومی و سایر فضاپیماهایی که در ارتفاع چند صد کیلومتری به دور زمین در حال چرخش هستند حائز اهمیت است.

اخبار علمی - باشگاه خبرنگاران


ویدیو : مثلث برمودا در فضا + تصاویر