طرز تهیه ژله تزریقی : برای تهیه ژله تزریقی حتما باید از ظروف شفاف استفاده بشه ...


برای تهیه ژله تزریقی حتما باید از ظروف شفاف استفاده بشه که به نظر من بهتره از یک بار مصرف شفاف استفاده کنید تا راحت تر از قالب جدا بشه. سایت سوران:

طرز تهیه ژله تزریقی , طرز تهیه ژله تزریقی آپوراک , تهیه ژله تزریقی

مواد اولیه:

  • رنگ خوراکی       به میزان لازم
  • خامه                 به میزان لازم
  • پودر ژله            به میزان لازم

طرز تهیه ژله تزریقی ساده , طرز تهیه ی ژله ی تزریقی , فیلم طرز تهیه ژله تزریقی

دستور کار:

1. برای تهیه ژله تزریقی حتما باید از ظروف شفاف استفاده بشه که به نظر من بهتره از یک بار مصرف شفاف استفاده کنید تا راحت تر از قالب جدا بشه.

2. در ابتدا ظرفتون رو با آب سرد بشویید و 5 تا 10 دقیقه داخل فریزر قرار بدید. بعد خارجش کنید و کاملا با روغن مایع چربش کنید.

3. هر بسته ژله آلوئه ورا رو با 1 لیوان آب جوش مخلوط کنید و داخل مایکروویو بذارید یا به روش بن ماری کاملا مخلوط کنید تا ذره اضافی داخلش نباشه و بعد دو سوم لیوان آب سرد سرد بهش اضافه کنید و مخلوط کنید و 4-5 ساعت بذارید داخل یخچال .

4. اگه زمان کمتر باشه ژله موقع تزریق پاره میشه و اگه بیشتر باشه تزریق به خوبی انجام نمیشه.

5. چند ظرف کوچک انتخاب کنید و داخلش خامه بریزید و به هرکدوم چند قطره رنگ خوراکی اضافه کنید تا رنگی بشن. توجه کنید که خامه زیاد استفاده نمیشه پس زیاد رنگ نکنین.

تهیه غذا , طرز تهیه حلوا , طرز تهیه قورمه سبزی

6. حالا ژله رو از یخچال درمیاریم و باتوجه به تعداد گلامون شروع می کنیم به زدن پرچم های وسط گل. به این صورت که سر سوزنی سرنگ رو میاریم بیرون و خامه زرد می کشیم بعد تمیزش می کنیم و سر سوزن رو میذاریم و وارد ژله می کنیم تا ارتفاع دلخواه و به آرومی فشارش میدیم تا خامه ها تزریق بشه و همزمان از ژله خارجش می کنیم.

7. توجه کنید که برای زدن پرچم و همینطور گل اگه سعی کنیم سرنگ رو به دفعات از یک قسمت وارد کنیم کارمون قشنگ تر میشه. ولی باید مراقب باشیم که ژله پاره نشه.

8. نکته خیلی مهم اینه که اگه خامه اضافی زد بالا با حتما با دستمال تمیزش کنیم. شعاع پرچم هم نباید از یه سکه کوچیک بزرگتر باشه.

طرز تهیه فلافل , طرز تهیه خمیر پیتزا , تهیه غذای فارسی

9. حالا برای تزرییق گل رز، از قاشق چایخوری استفاده می کنیم به این صورت که قاشق رو از کنار قسمت پرچم ها به صورت مایل وارد می کنیم و سرنگ رو مماس بر پشت قاشق وارد می کنیم و تزریق تا اون قسمت ایجاد پر بشه.

10. اینجا هم مثل قبل توی دورهای بعد باید قاشق رو مایل تر وارد کنیم. میتونید اونها را با انگشت هم درست کنید که راحت تره ولی ممکنه دقیق نباشه به هرحال میتونید امتحانش کنید.

11. بعد از هر چند تزریق اون طرفش نگاه کنین ببینین اگه جایی خالی مونده خامه تزریق کنید.

ژله تزریقی , طرز تهیه , طرز تهیه شراب انگور

12. حالا شروع می کنیم به تزریق خامه با کارد میوه خوری. اون رو هم اول با شیم کم وارد ژله می کنیم و در دورهای بعد با شیب بیشتر و سرنگ رو مماس با کارد وارد ژله می کنیم و تزریق می کنیم.

طرز تهیه سمبوسه , طرز تهیه ته چین مرغ , طرز تهیه ذرت مکزیکی

13. حالا می رسیم به گل سوزنی که من اون رو به رنگ آبی کار کردم. مثل زدن پرچم هاست و ساده تر از گل های  دیگست.

طرز تهیه سالاد ماکارونی , طرز تهیه لازانیا , طرز تهیه آش رشته

14. بعد از اتمام کار و تمیز کردن خامه های اضافی، ژله رو حدود نیم ساعت میذاریم داخل یخچال تا خامه ها هم سفت بشن و بعد برای درآوردن ژله کناره های اون رو کارد میزنیم تا لبه هاش برگرده و راحتتر برگرده بعد اونو تو یه ظرف آب داغ می بریم.

15. برای اینکه گل ها بیشتر خودشونو نشون بدن بهتره که زیر ژله سفید باشه. یا اینکه یک بسته ژل آلوئه ورا رو با 200 سی سی آب جوش هم میزنید و به جای 200 سی سی آب سردش، بستنی آب شده میریزین.  میشه به جای بستنی از شیر یا خامه هم استفاده کرد.

طرز تهیه سرکه سیب , طرز تهیه سوپ جو , طرز تهیه پیتزا

طرز تهیه خورشت قورمه سبزی , طرز تهیه خیارشور , طرز تهیه فرنی


ویدیو : طرز تهیه ژله تزریقی