طراحی کلاه غواصی با نمایشگر HUD : محققان نیروی دریایی آمریکا یک نمایشگر فرانما ...


محققان نیروی دریایی آمریکا یک نمایشگر فرانما برای داخل کلاه غواصان طراحی کرده‌اند که اطلاعات بسیاری مهم و حساس را به غواص‌ها می‌رسند. خبرآنلاین: محققان نیروی دریایی آمریکا یک نمایشگر فرانما برای داخل کلاه غواصان طراحی کرده‌اند که اطلاعات بسیاری مهم و حساس را به غواص‌ها می‌رسند.

هاد(HUD) نمایشگری فرانما است که اطلاعات را در جلو دید و منظر بیننده، بدون اینکه بیننده مجبور باشد جایی دیگر را بنگرد، نمایش می‌دهد. نمایشگرهای سربالا در آغاز برای هواپیماهای نظامی طراحی شده بودند، ولی هم اکنون در هواپیماهای تجاری، خودروها و وسائل دیگر از جمله خودروها نیز استفاده می‌شوند.

طراحی سایت , طراحی وب سایت , آموزش طراحی سایت

 با ساخت نمایشگر "DAVD" كه یك نمایشگر واقعیت افزوده است  غواص می‌تواند تصاویر وضوح بالا از محیط اطراف خود را به همراه داده‌های دیگر از یک کشتی روی سطح آب نمایش دهد. روی این نمایشگر در حالی كه غواص مشغول فعالیت عادی خود است اطلاعاتی مانند نمودارهای وضعیتی،موقعیت جغرافیایی،نقشه دریایی و صدها مورد دیگر می‌تواند نمایش داده شود.

غواصان گاهی باید کار خود را در شرایط با دید کم مانند شبانگاه یا در آب‌های گل‌آلود انجام دهند، از این رو ابزارهای جایگزین دید، بسیار کاربردی هستند. این محصول اکنون یک نمونه اولیه  است اما محققان امیدوارند بتوانند آن را برای ماموران اورژانس دریایی و در نهایت غواصان دیگر در دسترس قرار دهند.


ویدیو : طراحی کلاه غواصی با نمایشگر HUD