سفر به پایتخت نپال؛ چه هیجان انگیز... (2) : گردشگران برای بازدید از کاتماندو ...


گردشگران برای بازدید از کاتماندو دلایل مختلفی دارند؛ بعضی‌ها سودای صعود از هیمالیا را در سر دارند، عده‌ای شیفته فرهنگ و هنر نپال هستند و برخی هم به امید یافتن بیداری معنوی راهی این شهر می‌شوند. وب سایت همشهری شش و هفت - فاطمه عسگری آزاد: گردشگران برای بازدید از کاتماندو دلایل مختلفی دارند؛ بعضی‌ها سودای صعود از هیمالیا را در سر دارند، عده‌ای شیفته فرهنگ و هنر نپال هستند و برخی هم به امید یافتن بیداری معنوی راهی این شهر می‌شوند. سفر به کاتماندو می‌تواند یک ماجراجویی بی نظیر باشد برای تجربه‌ یک زندگی کاملا متفاوت و یک فرهنگ غنی. اکثر بازدید کنندگان به دنبال جاذبه‌های تاریخی و مقدس این شهر هستند، اما توصیه ما این است که چند روزی را برای تورهای خارج از شهر و تماشای طبیعت بکر اختصاص دهید تا کاتماندو را به معنای واقعی کلمه بشناسید.

مطلب مرتبط:

سفر به پایتخت نپال؛ چه هیجان انگیز... (1)



هیجان انگیز , نخود برشته تند هندی یک میان وعده هیجان انگیز , فیلم های هیجان انگیز سال 2014

معبد گردی

روز اول

پایتخت نپال مرکز مذهبی این سرزمین هم به شمار می‌رود؛ راه رفتن در معابدی که تاریخی طولانی دارند و کشف آیین‌های شگفت‌انگیز آنها از جذابیت‌های این سفر است.

نمادهای اسرار آمیز

مقبره گنبدی بودهانت(Boudhanath) یکی از شناخته شده‌ترین جاذبه‌های کاتماندوست که در سال 1979 در میراث جهانی یونسکو ثبت شد. گنبد روی یک پایه هشت ضلعی ساخته شده و پرچم‌های رنگارنگی از آن آویخته شده است. این معبد سرشار از نمادهاست؛ پنج مجسمه بودای آن نماد پنج عنصر اصلی جهان (‌زمین، آب، آتش، هوا و خاک) است، 9 طبقه آن برگرفته شده از کوه مرو که مرکز کیهان بودایی است و 13 حلقه آن بیانگر 13 پله برای رسیدن به اوج روشنگری و دانایی است. این معبد مرکز جامعه بودایی نپال محسوب می‌شود و 40 صومعه اطراف آن را احاطه کرده است. 

مکانهای هیجان انگیز تهران , صبحانه هیجان انگیز , trx؛ یک انقلاب هیجان انگیز در ورزش‌های انفرادی

بلندترین معبد

سفر به بوهاکتاپور(Bhaktapur) را که در 10 کیلومتری کاتماندو واقع شده نباید از دست بدهید. این منطقه به واسطه مجسمه‌های باستانی و معابد خیره کننده‌اش در بین توریست‌ها و مردم محلی بسیار محبوب است. بلندترین معبد نپال در سال 1702 در این منطقه ساخته شده است. بوهاکتاپور که در قرن 12 تحت نظر پادشاه آناندا مالا به عنوان یک شهر مستقل شناخته شد خود دارای یک میدان به نام دوربار است که در اطراف آن مجسمه‌های زیبا و معابد باستانی قرار دارد. بخش شمالی میدان مربوط به کاخ سلطنتی است که در داخل آن گالری هنر ملی وجود دارد.

یک روز هیجان انگیز با بایودنت دردربند , اخبار هیجان انگیز , گردشگری هیجان انگیز

معبد طلاکاری شده

معبد پاشوپاتینات (Pashupatinath) که در سال 1696 ساخته شده مهم‌ترین معبد هندو در نپال است. این معبد در سواحل رودخانه باگماتی ساخته شده و معماری عجیب آن هر بازدیدکننده‌ای را حیرت زده می‌کند. پشت بام این معبد طلاکاری‌های برجسته‌ای دارد و چارچوب در اصلی نقره توسط مجسمه‌های خدایان احاطه شده است. ارتفاع این معبد به حدود 24 متر می‌رسد. گرچه ورود غیر هندوها به داخل معبد مجاز نیست اما نگاه اجمالی به معماری این فضا و مجسمه‌های بیرونی آن می‌تواند برایتان جذاب باشد.

هیجان انگیز ترین نقاط دنیا , تصاویری از خطرناک ترین و هیجان انگیز ترین ورزش های دنیا , شما به سوی تغییراتی شدید و هیجان انگیز پیش می‌روید،



ماجراجویی در طبیعت بکر

روز دوم

شناسایی طبیعت بکر و زیبای دره کاتماندو که توسط کوه‌های سر به فلک کشیده احاطه شده بخش لذت بخش سفر به پایتخت نپال است.

پارک ملی

پارک ملی چیتوان در سال 1973 در مساحتی بیش از 900 کیلومتر احداث شده است. این پارک در سال 1984 جزو میراث جهانی محسوب شده و شامل چندین جنگل و تالاب طبیعی است.  چیتوان در لغت به معنای قلب جنگل است و این فرصت را به بازدیدکنندگان می‌دهد تا از گوزن شاخدار، میمون، گراز وحشی، کفتار ، تمساح و بیش از 450 گونه پرنده بازدید کنند. در سرشماری سال 2011 تعداد کرگدن‌های این پارک 501 و ببرهای آن 125 قلاده گزارش شده است.

داستان هیجان انگیز زناشویی , خبر هیجان انگیز , تفریح های هیجان انگیز در خارجی

منطقه اورست

نپال هشت قله هشت هزارتایی از اورست را در خود جای داده و بقیه قله‌ها در پاکستان، هند و چین قرار دارند. اگر سوار یک هواپیمای کوچک در فرودگاه لوکلا شوید در عرض 30 دقیقه به منطقه اورست خواهید رسید. از آنجا می‌توانید به صعود بر بلندترین قله‌های جهان فکر کنید و یا از تماشای کوهنوردان لذت ببرید. هیجان همراه شدن با تیم‌های کوهنوردی حرفه‌ای جهان و تنفس در منطقه‌ای که بسیاری از مشهورترین آدم‌های جهان در آن دمی آساییده‌اند می‌تواند برایتان لذت بخش باشد.

هیجان انگیز ترین غذاهای زندگی شما , تفریح های هیجان انگیز , تفریحات هیجان انگیز تهران

کوه مقدس

منطقه آناپورنا به واسطه کوه مقدس و طبیعت بکرش یکی از جاذبه‌های اصلی کاتماندوست. این کوه به نام دم ماهی شناخته می‌شود که این نام را از شکل یخبندان فلاتش وام گرفته است. اردوگاه اصلی آناپورنا در ارتفاع چهار هزار و 130 متری زمین واقع شده و نمای خیره کننده‌ای از یخچال‌های طبیعی و شهر را پیش چشم‌تان خواهد گذاشت. برای کسانی که انرژی بالارفتن و رسیدن به قله را ندارند بهتر است که در کافه دودل در منطقه تامل یک چای داغ بنوشند و از تماشای امضاهای نخستین افرادی که به اورست صعود کردند لذت ببرند.

تجربه یک روز هیجان انگیز , بهترین سریال های هیجان انگیز خارجی , بهترین فیلم های هیجان انگیز



تاریخ گردی

روز سوم

تاریخ سیاسی و فرهنگی منطقه کاتماندو که ارتباطات محدودی با سرزمین‌های اطرافش داشته نیز برای توریست‌ها جذاب است.  

قلب شهر

در مقابل کاخ سلطنتی پادشاه سابق کاتماندو میدان مربع شکلی قرار دارد که مشهورترین میدان نپال است و نامش در میان میراث جهانی یونسکو می‌درخشد. بسیاری از ساختمان‌های اطراف میدان بر اثر زلزله بزرگ سال 2015 ریزش کردند اما بخشی از معماری دیدنی و جذاب خود میدان که نمایانگر هنر و صنعت چندین قرن گذشته نپال است هنوز باقی مانده. دوربار هنوز هم قلب گردشگری کاتماندوست، قدمت برخی از ساختمان‌ها و معابد اطراف این میدان به قرن 12 باز می‌گردد.

5 پیشنهاد هیجان انگیز برای تعطیلات آخر هفته , مکان های گردشگری هیجان انگیز , تفریح هیجان انگیز

کاخ سلطنتی

 کاخ موزه نارایانهیتی(Narayanhiti) محل اقامت سلاطین اولیه نپال تا قبل از سال 2008 بوده است. در این قصر بود که در سال 2001 پادشاه بیرندرا، ملکه و شش عضو دیگر خاندان سلطنتی توسط گلوله ولیعهد کشته شدند. البته بعد از این ولیعهد به خود نیز شلیک کرد و کشته شد. گفته می‌شود انگیزه این قتل خانوادگی انتقام از ملکه و پادشاه به علت ممانعت پادشاه از ازدواج ولیعهد بوده است. جایگزین این پادشاه شاه گیانندرا (عموی ولیعهد) بود که به دلیل سیاست‌های سلطه جویانه به شدت در بین مردم نامحبوب بود و در سال 2008 به همراه اعتراضات مردمی نظام جمهوری جایگزین نظام پادشاهی چند صد ساله شد. این کاخ که بازدید از آن برای عموم آزاد است 52 اتاق دارد و بسیاری از وسایل اعضای خاندان سلطنتی سابق در آن نگهداری می‌شود.

تفریحات آبی هیجان انگیز در دریاچه فشافویه , درب و داغان کردن خودرو به روشی هیجان انگیز  , شعبده بازی های بسیار عجیب و هیجان انگیز مرد ژاپنی

 پاتان

پاتان در جنوب کاتماندو واقع شده و رودخانه باگماتی این منطقه را از شهر جدا کرده است. پاتان دارای تاریخی کهن است و بخشی از این تاریخ را می‌توان در بناهای گنبدی که مربوط به 250 سال قبل از میلاد مسیح است درک کرد. جذابترین نقاط این منطقه شامل معبد 5 طبقه طلایی، معبد کومبشوار (ساخته شده در سال 1392میلادی)، معبد قرمز ماپاندرانت (مربوط به قرن 17) است.

معرفی سریال های هیجان انگیز , سریال های هیجان انگیز سال 2015 , ورزش های هیجان انگیز


ویدیو : سفر به پایتخت نپال؛ چه هیجان انگیز... (2)