سفر به جنگلی که محل عبور فرشته ها است :   سفر به جنگلی که محل عبور فرشته ها ...




 

سفر به جنگلی که محل عبور فرشته ها است/غرق شدن در مه و زیبایی +عکس


درفک بی‌شک از زیباترین کوهستان‌های ایران و از زیست‌گاه‌های گیاهی و حیوانی مهم کشور است.

 

قله درفک بام استان گیلان و آتشفشان خاموشی است که بین دو شهرستان رودبار و سیاهکل بر بالای منطقه دیلمان، عمارلو و خرگام قرار دارد.

 

می‌گویند زلزله سال 1369 بخش‌هایی از این قله را در هم فرو ریخت و بعد از آن هر سال بر شدت فرسایش قله افزوده شده است؛ قله ای که اهالی معتقدند اسرار سالیان سال اقوام گیل و دیلمی‌را در خود نهفته دارد، رازهایی که هنوز در دل غارها و جنگل‌های انبوه سر به مهر باقی مانده اند.

 

 

فرشته , فرشته صدرعرفایی , خیابان فرشته

 

 

ارتفاع قله درفک 2700 متر است و از سمت جنوب به کوه‌های منجیل متصل و از مشرق و جنوب شرقی تا کوه‌های پیشکوه و رشته کوه‌های عظیم تخت سلیمان ادامه دارد و تا دره سه هزار تنکابن ادامه می‌یابد.

 

 

فرشته حسینی , فرشته کریمی , فرشته میرهاشمی

 

 

درفک بی شک از زیباترین کوهستان‌های ایران و از زیست‌گاه‌های گیاهی و حیوانی مهم کشور است. این کوه در شهرستان رودبار قرار دارد.

 

 

عزیز جنگلی , میرزا کوچک خان جنگلی , پارک جنگلی چیتگر

 

 

۲۰ کلبه‌ی سنگی پایین تر از قله قرار دارند که در فصل‌های بهار و تابستان مورد استفاده‌ی اهالی محلی و دام‌ها قرار می‌گیرد. دشت‌های سر سبز و کوهپایه‌های جنگلی پوشیده از انبوه درختان چشم هر بیننده ای را نوازش می‌دهد.

 

 

ما فرشته نیستیم , پارک جنگلی گیسوم , پارک جنگلی لویزان

 

 

یک غار یخی به طول ۱۰۰ متر هم در این منطقه وجود دارد که آب شرب هم تامین می‌کند. این غار روی قله قرار دارد و عشایر در داخل كاسه قله با سنگ خانه ساخته اند و از داخل این غار كه بر اثر جمع شدن برف در زمستان تبدیل به یخچال می‌شود یخ بیرون می‌آورند و برای سیراب كردن احشام خود از آن استفاده می‌کنند.

 

 

نه فرشته ام نه شیطان , خانه جنگلی , فرشته صدر عرفایی

 

 

البته اهالی می‌گویند این غار در تمام سال برف را در خود نگه می‌دارد و به همین دلیل منبع تأمین آب چوپانان منطقه است. دهانه این غار بسیار تنگ است و وارد شدن به آن بدون تجهیزات یخ نوردی شدنی نیست، بنابراین سعی نکنید وارد آن شوید.

 

 

فرشته حسینی بازیگر افغان , فرشته یغمایی , فرشته ها با هم می آیند

 

 

بهترین زمان برای رفتن به جنگل‌های زیبای درفک البته پاییز است . در پاییز درفک می‌شود در برگ‌های پاییزی غرق شد و شگفت زده از رنگارنگی برگ‌ها در جنگل قدم زد و زیباترین خاطره زندگی خود را رقم زد.

 

 

فرشته ها , فرشته میکاییل , پارک جنگلی

 

 

چادر زدن در جنگل درفک و سر کردن شب با صدای پارس سگ‌ها و گوسفندان و دیدار با چوپان‌های مهربان محلی و روشن کردن آتشی کوچک می‌شود گوشه ای از زیباترین سفر زندگی تان. مه غلیظ و ابرهایی که که در ارتفاعات به زیر پایتان می‌رسند سفرتان را رویایی تر می‌کنند.

 

 

فرشته میر هاشمی , فرشته ها باهم می آیند , جشن هالووین در خیابان فرشته

 

 

برای رفتن به درفک از تهران باید در اتوبان قزوین- رشت، بعد از عبور از رودبار از محلی به نام رستم آباد که در مقابل راهدارخانه رستم‏آباد قرار دارد، به سمت راست تغیر مسیر بدهید. پس از عبور از تنکابن و پل سپید رود ، به سمت روستای شیرکوه حرکت کنید. بعد از حرکت از شیرکوه وارد جنگل‌های زیبای درفک می‌شوید و تا چشمتان کار می‌کند جنگل است و جنگل.

 

 

پارک جنگلی لتمال کن , عبور از روحانی , پارک جنگلی کوهسار

 

 

راستی کوهنوردان زمان صعود به درفک با تابلویی چوبی مواجه می‌شوند که روی آن نوشته شده است: اینجا محل عبور فرشتگان است، زمین را آلوده نکنید! و بعد روی تابلو جهت فلشی به سوی قله است.



منبع: bornanews.ir


ویدیو : سفر به جنگلی که محل عبور فرشته ها است