ستارگان والیبال ایران در فینال : دیدارهای نهایی و رده‌بندی رقابتهای لیگ برتر ...


دیدارهای نهایی و رده‌بندی رقابتهای لیگ برتر والیبال روز چهارشنبه برگزار می شود تا تکلیف قهرمان این دوره از مسابقات مشخص شود. خبرگزاری مهر: پرونده بیست و هشتمین دوره رقابتهای لیگ برتر والیبال ایران جام زنده یاد حسین معدنی فردا چهارشنبه با برگزاری دو بازی فینال و رده‌بندی در سالن فدراسیون والیبال بسته می‌شود تا تیم‌های برتر این فصل از رقابتها معرفی شوند.

به طور حتم اوج هیجان و حساسیت این فصل از مسابقات را در دیدار فینال خواهیم دید. جایی که ستاره‌های والیبال ایران در قالب دو تیم پیکان تهران و شهرداری ارومیه برابر هم صف آرایی خواهند کرد. پیش از این بازی البته تیم‌های میزان خراسان و شهرداری تبریز برگزار کننده مسابقه رده‌بندی خواهند بود که رویارویی آنها نیز هیجانات خاص خودش را دارد.

میزان خراسان و شهرداری تبریز در دور مقدماتی لیگ امسال دو بار به مصاف یکدیگر رفتند که مسابقه نخست در ۲۱ آبان ماه در تبریز برگزار شد و میزان سه بر یک به پیروزی رسید. در دومین مسابقه نیز که ۱۷ دی‌ماه در سالن مهران مشهد برگزار شد، باز هم میزانی‌ها سه بر یک به پیروزی رسیدند تا فاتح دو مسابقه دور مقدماتی باشند. از این نظر میزان برگ برنده این مسابقه است و در صورت پیروزی برابر نماینده تبریز یک پله صعود در عملکرد امسال خود نسبت به سال گذشته داشته است.

دیدار نهایی لیگ برتر والیبال سال ۹۳ نیز در دومین مسابقه ای است که روز چهارشنبه برگزار می‌شود و تیم‌های پیکان تهران و شهرداری ارومیه برای کسب قهرمانی به میدان می‌روند. پیکان تهران با تجربه یازده قهرمانی که آخرین بار آن در سال ۳۸۹ بوده است به مصاف شهرداری ارومیه می‌رود که تاکنون قهرمانی در لیگ برتر را تجربه نکرده است. هر دو تیم که در دور مقدماتی این رقابتها صدرنشین گروه خود بودند تمام تلاش خود را برای پیروزی در این مسابقه خواهند کرد.

نماینده ارومیه اگر قهرمان شود که نخستین قهرمانی نماینده این شهر خواهد بود و اگر مغلوب پیکان شود و به نایب قهرمانی اکتفا کند، مانند سال ۱۳۸۳ که پگاه ارومیه نایب قهرمان شد، تاریخ تکرار خواهد شد. شاید اگر بازی دو تیم به صورت رفت و برگشت برگزار می شد شانس شهرداری ارومیه بیشتر از حریف بود اما برگزاری مسابقه فینال در تهران به نوعی تاکید بر میزبانی پیکانی‌ها خواهد بود. حتی با وجود اینکه لیدرهای این تیم محروم هستند هم نیز میزبانی به سود پیکان خواهد بود.

برنامه مرحله نهایی لیگ برتر والیبال - چهارشنبه ۲۷ اسفندماه ؛

* میزان خراسان - شهرداری تبریز، ساعت 13

* پیکان تهران - شهرداری ارومیه، 15:30


ویدیو : ستارگان والیبال ایران در فینال