رای موسوی به احمدی نژاد در انتخابات 84 :     وزیر دولت اصلاحات با بیان اینكه ...



 

دلیل استقبال نزدیکان محمود احمدی‌نژاد از نتیجه انتخابات آمریکا , احمدی نژاد از ورود به انتخابات منع شد , احمدی نژاد

 

وزیر دولت اصلاحات با بیان اینكه كسانی كه تخلف كرده و مردم را به تجمع و راهپیمایی غیر قانونی دعوت كرده‌اند، باید پاسخگوی اقدامات خود باشند، تأكید كرد: دعوت مردم به تظاهرات غیرقانونی خیانت به همه آرمان‌ها بود.

محمد شریعتمداری وزیر دولت اصلاحات در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به دور دهم انتخابات ریاست جمهوری و حوادث پس از آن، گفت: در یك دوره‌ای، اقدامات سیاسی مربوط به انتخابات در نظام جمهوری اسلامی به وسیله همه عناصری كه در آن فعالیت می‌كردند، عبادت تلقی می‌شد چرا كه همه برای حضور حداكثری مردم در انتخابات فعالیت كرده و به مردم امید می‌دادند.

وی افزود: متأسفانه از یك دوره خاص به بعد، ما دچار شرایط نامطلوبی شدیم و براساس آن شرایط به نظر می‌رسد كه دو انتظار متضاد مقابل یكدیگر قرار گرفت؛ عده‌ای فكر می‌كردند كه چون حكومت، حاكم بوده و مقتدر است پس حكومت باید در قبال كسانی كه بنابر هر دلیلی معترض هستند، كوتاه بیاید؛ در مقابل این عده، حكومت و نظام هم معتقد بود، كسانی كه مدعی هستند كه همچنان برای استمرار انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی فعالیت می‌كنند، نباید به دروغی بزرگ علیه نظام متوسل شده و با دروغ و نشان دادن برخی شواهد كه در هر انتخاباتی احتمال وقوع آن هست، عده‌ای را فریب بدهند.

* امروز توده‌های مردم با نظام هستند

وزیر دولت خاتمی خاطرنشان كرد: نظام جمهوری اسلامی، نظامی بسیار مستحكم است و برای اداره آن احتیاجی نیست كه مسئولان به برخی لوازم تشبث كنند؛ نظام قوی‌تر از این حرف‌ها است كه برای تصمیم گیری‌ها نیازمند به تأیید دیگران باشد.

شریعتمداری با تاكید بر این نكته كه بنده به هیچ وجه اعتقاد ندارم كه هم اكنون در كشور یك بحران عمیق وجود دارد، اظهار داشت: در ماه‌های اخیر حوادثی در تهران و برخی شهرهای دیگر در مقیاس اندك اتفاق افتاد كه البته موجب تأسف و تأثر عمیق هم شد اما امروز كشور در شرایطی قرار ندارد كه حكومت رأی حداقلی داشته و مخالفان دارای رأی حداكثری باشند.

"شرایط امروز كشور در مقایسه با حوادث سه دهه گذشته به هیچ وجه این‌گونه نیست كه نگران آن باشیم، هر چند كه از هیچ تلاشی برای ایجاد از وحدت ملی نباید دریغ كرد. "

وی ادامه داد: امروز، توده‌های مردم با نظام هستند، توده‌هایی كه نه فقط شامل اقشار بسیار متدین و مذهبی جامعه، بلكه واقعاً اكثریت عامه مردم اعم از مسلمان و غیر مسلمان با نظام اسلامی همراه و همگام حركت می‌كنند.

* موسوی و اطرافیانش در انتخابات دولت نهم به محمود احمدی‌نژاد رأی داده بودند

وزیر بازرگانی دولت اصلاحات خاطرنشان كرد: به‌طور طبیعی در انتخابات ریاست جمهوری عده‌ای از مردم احساس كردند كه فلان فرد برایشان بهتر است، لذا به وی رأی دادند، بنده رأی به موسوی را به هیچ وجه رأی در مقابل نظام نداسته و نمی‌دانم؛ موسوی و اطرافیانش در انتخابات دولت نهم به محمود احمدی‌نژاد رأی داده بودند لذا وی حتی در شرایط شروع انتخابات دوره دهم نیز با سایر كاندیداهای احتمالی جناح اصلاح طلب تفاوت جدی داشت.

شریعتمداری افزود: نامزدهای انتخاباتی با قبول قوانین جمهوری اسلامی از جمله نظارت استصوابی شورای نگهبان، وارد صحنه انتخابات شده و در انتخابات ریاست جمهوری شركت كردند؛ آنها از چند و چون برگزاری انتخابات، نحوه نظارت و رسیدگی به اعتراضات بیش از همه آگاهی داشتند از این رو سخنان برخی پس از انتخابات دوره دهم ریاست جمهوری بی‌معناست.

وی در ادامه تاكید كرد: تا روز بیان خطبه‌های رهبر معظم انقلاب در نماز جمعه سال گذشته، كه ایشان در رابطه با انتخابات ریاست جمهوری صریحاً اظهارنظر فرمودند، تخلفاتی از سوی برخی كاندیداهای انتخاباتی از هر طرف صورت گرفته بود، اما از آن روز به بعد همه اقدامات غیرقانونی انجام شده از سوی افراد خلاف قطعی موازین قانون بود و چون به احتمال عقلی به درگیری و هدر رفت خون مؤمنین نیز منجر شد، شاید خلاف شرع و عقل هم بود.

وزیر بازرگانی دولت اصلاحات تصریح كرد: برخی در جریان اغتشاشات اخیر می‌گفتند كه چرا این همه نیروهای انتظامی در سطح شهر حضور داشته و چرا نظام چنین كاری را انجام می‌دهد؟ پاسخ سؤال مذكور این است كه اگر این نیروها در سطح شهر نباشند، با دعوتی كه به‌طور غیر قانونی و متأسفانه بدون هرگونه دلسوزی برای برخی مردم كوچه و بازار از سوی نامزدهای انتخابات سال گذشته صورت می‌گرفت، قطعی بود كه با هدایت تبلیغاتی و عملیاتی بیگانگان، عده‌ای ضد انقلاب هم از موضوع سوء استفاده كرده و به اموال عمومی آسیب خواهند زد.

شریعتمداری با اشاره به حوادث 25 بهمن نیز تأكید كرد: روز 25 بهمن یعنی 3 روز پس از راهپیمایی عظیم 22 بهمن، دعوت مردم به تظاهرات غیرقانونی، شكل بارزی از خیانت به همه آرمان‌های ملت ایران بود چرا كه مراسم 22 بهمن امسال همچون سال‌های گذشته به خوبی برگزار شده و هر كسی كه قصد حمایت از مردم مصر را داشت، می‌توانست در آن شركت كند.

* موسوی و كروبی چرا قاطعانه مواضع ضد فلسطینی را محكوم نكردند

وی در ادامه خاطر نشان كرد: دعوت به راهپیمایی 25 بهمن در شرایطی صورت گرفت كه همگان می‌دانستند كه موضع لبیك‌گویان به این دعوت در قبال فلسطین چه بوده است؛ البته بنده نمی‌گویم كه آن مواضع، قطعاً مواضع موسوی و یا كروبی بوده است، اما چرا آنها در آن زمان قاطعانه این مواضع را محكوم نكردند؟

"چطور آن زمان كه شعار "نه غزه، نه لبنان " توسط عده‌ای سر داده شد، افراد آنرا محكوم نكردند؟ اما امروز برای همان عده، قیام ملت مصر اینگونه مهم شده است؟ "

* دعوت كنندگان به تجمعات غیرقانونی باید پاسخگوی اقدامات خود باشند

وزیر دولت خاتمی همچنین گفت: اگر به محض آغاز اولین اعتراضات، در یك حركت گسترده و روشنگرانه به تبیین منصفانه موضوع برای مردم تهران كه اكثریت آنها به موسوی رأی داده بودند، پرداخته و همزمان در مقابل هر اقدام خارج از چارچوب قانون از جمله دعوت به تجمع و راهپیمایی غیر قانونی می‌ایستادیم، این هزینه‌ها ایجاد نمی‌شد؛ دروغ بزرگ تحت عنوان تقلب بزرگ و برخی تخلفات انتخاباتی باید به‌درستی در همان آغاز برای مردم، به‌خصوص در تهران تشریح می‌شد.

شریعتمداری در پایان، نظام جمهوری اسلامی را نظامی مقتدر خواند و اظهار داشت: امروز هم نباید گره‌‌ای را كه با دست می‌توان باز كرد، با دندان باز كنیم؛ هر چند كسانی كه تخلف كرده و مردم را دعوت به تجمع و یا راهپیمایی غیر قانونی كرده‌اند، باید پاسخگوی اقدامات خود باشند...../تحلیل:عصرایران


ویدیو : رای موسوی به احمدی نژاد در انتخابات 84