رازگشایی قتل از زخم ۹ ساله یک انگشت :  اخبار  حوادث - رازگشایی قتل از زخم ۹ ...




 اخبار  حوادث - رازگشایی قتل از زخم ۹ ساله یک انگشت

 انگشت زخمی جوان ۲۶ ساله راز جنایت او در ۹ سال قبل را افشا کرد.

به گزارش خراسان، ماجرای این پرونده جنایی از آن جا وارد مرحله جدیدی از تحقیقات قضایی شد که قاضی شعبه ۸۰۲ مجتمع قضایی شهید قدوسی مشهد هنگام بررسی پرونده های مربوط به سال های گذشته، وارد تاریکخانه یک پرونده جنایی شد. او در پی سرنخی از کلاف پیچیده ماجرای قتل مرد ۳۹ ساله بود که افکارش او را به سوی پازل گمشده کشاند و چشمانش بر روی نامی به نام اسدا... خیره ماند. اگرچه اسدا... نیز به همراه تعداد دیگری از متهمان، در سال ۸۴ بازداشت شده بود اما به دلیل نبود ادله کافی و مستندات محکمه پسند به همراه پدر و دیگر بستگانش و با سپردن وثیقه سنگین به دادگاه آزاد شده بود.

«قاضی سبحانی» که به راز نهفته در این پرونده جنایی می اندیشید و احتمال می داد که اسدا... نقشی اساسی در وقوع قتل دارد، طی دستوری از کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی خواست تا با مروری دوباره، زوایای پنهان این پرونده جنایی را مورد بررسی قرار دهند.

گزارش خراسان حاکی است: با توجه به این که طی ماه های گذشته معمای چندین پرونده جنایی با هوشیاری کارآگاهان حل شده بود، این بار نیز سرهنگ غلامی ثانی (رئیس اداره جنایی آگاهی) دستور داد تا پرونده قتل مرد ۳۹ ساله توسط کارآگاه نریمانی پیگیری شود. در حالی که کارآگاه هنگام مطالعه پرونده، از کنار هرگونه اظهارات متهمان به راحتی عبور نمی کرد اما پیچیدگی خاص پرونده جنایی در هر نقطه ای به بن بست می رسید.

 

او که با راهنمایی و نظارت مستقیم مقام قضایی به تحقیقات پلیسی خود ادامه می داد روی گروه خونی آزمایش شده قاتل و مقتول متوقف شد. هر دو گروه خونی O داشتند و این احتمال قوت گرفت که تحقیقات از این جا منحرف شده است این در حالی بود که کارآگاه به اظهارات یکی از متهمان به نام اسدا... درباره انگشت زخمی خود که عنوان کرده بود «انگشت من لای در کمپرسی نیسان مانده!» نیز مشکوک شد.

در این هنگام کارآگاه با صدور دستوری از سوی قاضی سبحانی «اسدا...» را پس از ۹ سال دوباره به پلیس آگاهی احضار کرد و مورد بازجویی های فنی قرار داد. اسدا... که در ابتدا سعی داشت ارتکاب قتل را به پدر مرحومش که ۲سال قبل فوت کرده بود نسبت دهد، وقتی در برابر شواهد و دلایل مستند قرار گرفت چاره ای جز بیان حقیقت ندید و به ناچار وارد آوردن ضربات چاقو به مرد ۳۹ساله را پذیرفت. او که روز گذشته توسط کارآگاهان پلیس جنایی به محل وقوع قتل واقع در اطراف جاده آسیایی (باغون آباد) هدایت شده بود مقابل دوربین قوه قضاییه قرار گرفت تا در حضور قاضی شعبه ۸۰۲ مجتمع قضایی شهید قدوسی مشهد صحنه جنایت خود را بازسازی کند.

بنا به گزارش خراسان، ابتدا کارآگاه نریمانی خلاصه ای از ماجرای قتل و اعترافات متهم را شرح داد و سپس مقام قضایی با تفهیم مواد قانونی از متهم ۲۶ ساله این پرونده خواست تا مواظب اظهارات خود باشد و حقیقت ماجرا را بیان کند. او نیز پس از معرفی خود گفت: پدرم با مرد ۳۹ ساله (مقتول) چند بار به خاطر آب کشاورزی درگیر شده بود و این درگیری ها باعث کینه ای عمیق شده بود و همواره بین ما و آن ها مشاجره و دعوا رخ می داد. آن روز ساعت ۱۰ صبح بود که من از زمین های کشاورزی به طرف خانه عمویم که پشت باغ قرار داشت، می رفتم که ناگهان «رضا» (مقتول) با دیدن من از خودرو پرایدش پیاده شد و در حالی که فریاد می زد شما چه کار دارید که با فرزندان من درگیر می شوید؟! با چماق به سمت من حمله کرد وقتی او ضربه ای به سرم زد من هم چاقویم را بیرون کشیدم و ضربه ای به قفسه سینه و ضربه دیگری هم به پشت او وارد کردم که او خون آلود نقش بر زمین شد و من هم با دیدن این صحنه فرار کردم.

 متهم به قتل در پاسخ به سوال مقام قضایی درباره انگشت معیوب خود نیز گفت: هنگامی که ما با هم درگیر بودیم هر دو نفر روی زمین افتادیم و تیغه چاقویی که دستم بود بسته شد اما انگشت کوچکم لای تیغه و دسته چاقو قرار گرفت و تاندون آن پاره شد که خون زیادی هم از آن بیرون زد.

قاضی پرسید اما شما در تحقیقات اولیه پس از دستگیری عنوان کرده بودید که انگشتتان لای در خودرو گیر کرده است!؟ متهم پاسخ داد آن موقع دروغ گفتم! و اکنون بسیار پشیمانم! ۹سال قبل من جوان بودم و به عاقبت چنین نزاع هایی نمی اندیشیدم!

 این گزارش حاکی است: پس از آن که متهم همه جزئیات وقوع این جنایت هولناک را شرح داد «قاضی سبحانی» نیز طی دستوری، پایان بازسازی صحنه قتل را اعلام کرد و بدین ترتیب متهم به قتل ۲۶ساله برای سیر دیگر مراحل قانونی این پرونده روانه زندان شد.

سابقه خبر
بیست و چهارم بهمن سال ۸۴، دو جوان پیکر خون آلود مرد ۳۹ ساله ای را با خودرو پراید به مرکز درمانی سه راه فردوسی مشهد رساندند اما آن مرد که با ضربات چاقو مجروح شده بود جان سپرد و بدین ترتیب پرونده جنایی مقابل قاضی یحیایی (قاضی ویژه قتل عمد در زمان وقوع حادثه) گشوده شد.

 بررسی ها نشان داد: ۲ جوان مذکور که از ترس دستگیری از مرکز درمانی متواری شده اند ۲ رهگذر بودند که پس از دیدن مرد مجروح او را با خودروی مقتول که در محل روشن مانده بود به مرکز درمانی رسانده اند.

 در ادامه تحقیقات نیز اسدا... و چند تن از بستگان او به اتهام قتل عمدی دستگیر شدند اما به دلیل نبود اسناد کافی در پرونده و با سپردن وثیقه آزاد شدند تا این که قاضی سبحانی رسیدگی به این پرونده را به عهده گرفت و بدین ترتیب با احضار دوباره اسدا... راز این جنایت نیز فاش شد.

 اخبا ر حوادث - خراسان


ویدیو : رازگشایی قتل از زخم ۹ ساله یک انگشت