رازهای شیك‌پوشی از زبان امیرمحمد زند : این روزها بازیگران ایرانی مثل همتایان ...


این روزها بازیگران ایرانی مثل همتایان خارجی‌شان زیر ذره‌بین خوش‌پوشی قرار گرفته‌اند و سلیقه‌شان در انتخاب لباس محك می‌خورد. در این میان از ستاره‌ای كه سابقه‌ای در عرصه مادلینگ دارد، انتظار می‌رود، اصولی‌تر از بقیه عمل كند مثل امیرمحمد زند. مجله زندگی ایده آل - محمد حسین‌زاده، مصطفی رفعت: این روزها بازیگران ایرانی مثل همتایان خارجی‌شان زیر ذره‌بین خوش‌پوشی قرار گرفته‌اند و سلیقه‌شان در انتخاب لباس محك می‌خورد. در این میان از ستاره‌ای كه سابقه‌ای در عرصه مادلینگ دارد، انتظار می‌رود، اصولی‌تر از بقیه عمل كند مثل امیرمحمد زند. او مدتی را هم به كار مدلینگ مشغول بوده و چندسالی از زندگی‌اش را برای تحصیل در كشور ایتالیا كه مهد مد و لباس است، گذرانده؛ قطعا زندگی در آنجا روی ذائقه و سلیقه او تاثیرگذاشته است. با این حال او سادگی و راحتی را در پوشش خود، به عنوان یك اصل قرار داده است و ایده‌آل‌های او درباره مد و لباس بسیار خواندنی است...

اهمیت خوش‌پوشی برای همه

خوش‌پوشی و شیك‌پوشی یكی از چیزهایی است كه در زندگی همه ما اهمیت دارد. در عین حال كه این ضرب‌المثل وجود دارد:«نه همین لباس زیباست نشان آدمیت » ولی در فرهنگ و حتی دین ما نسبت به این موضوع تاكید شده است و حضرت رسول‌اكرم (ص) همیشه لباس پاك و زیبا می‌پوشیدند و عطر می‌زدند و همین نشان‌دهنده این است كه خوش‌پوشی اهمیت زیادی در زندگی همه ما دارد. من هم بالطبع سعی می‌كنم این موضوع را رعایت كنم و خوش‌پوشی و شیك‌پوشی سال‌هاست كه برایم یك اصل مهم بوده و هست.

رازهای زندگی مهران مدیری از زبان فرهاد مدیری , آموزش زبان انگلیسی , آموزش زبان

وقتی پوشش جدی شد

فكر كنم از حدود 20 سالگی لباس خوب پوشیدن برایم خیلی جدی و مهم شد ولی تا قبل از آن در انتخاب لباس دقت خوبی نداشتم. در واقع از آن زمان بود كه سعی كردم بحث پوشش را جدی‌تر دنبال كنم و در انتخاب لباس دقت بیشتری داشته باشم.

ایتالیا، مهد مد و لباس

من چند سالی را برای تحصیل در كشور ایتالیا سپری كردم و وقتی شما چندین سال در كشوری زندگی كنید كه خود را مدعی اصلی در مد و لباس می‌داند و حتی بدعت‌گذار صنعت مد است، قطعا تاثیر زیادی روی شما خواهد گذاشت ولی یك نكته جالب در آنجا وجود دارد و آن‌ هم این است كه مردم آنجا در عین شیك‌پوشی، خیلی راحت لباس می‌پوشند و در واقع شیك بودن را با سادگی تركیب كرده‌اند كه فوق‌العاده است؛ مسلما این موضوع در نگاه من تاثیرگذار بوده است.

پوشش بر اساس كاراكتر

ایتالیایی‌ها یك ضرب‌المثل دارند كه می‌گویند "مد آن چیزی است كه به شما بیاید " یعنی مهم نیست كه مد چیست؟ چه رنگی مد شده است؟ چه لباسی مد شده است؟ بلكه مهم این است كه لباسی كه می‌پوشید به شما بیاید و برازنده شخصیت و كاراكتر شما باشد و با شما همخوانی داشته باشد. درواقع آنجا اینطور نیست كه اگر یك مدل لباس مد شد، همه مردم از فردا آن لباس را برتن كنند بلكه آنجا سعی می‌كنند براساس شغل، شخصیت اجتماعی و فردی و كاراكتری كه دارند، لباس خود را انتخاب كنند.

لباس‌هایی برای راحتی من

یكی از فاكتورهایی كه در انتخاب و خرید لباس برای من خیلی مهم است و همیشه در نظر می‌گیریم، این است كه در ابتدا باید در آن لباس راحت باشم. من حتی هنگام فیلمبرداری كارهایم هم همیشه با طراحان لباس این موضوع را مطرح می‌كنم كه لباس‌هایی را برای من درنظر بگیرند كه در عین حال كه در راستای آن نقش و شخصیت است، من هم در آن لباس‌ها احساس راحتی داشته باشم.

همخوانی با اندام و استایل

وقتی قرار است یك لباس را انتخاب كنم، اول کپ لباس و قواره آن را درنظر می‌گیریم كه چطور روی تن آدم بنشیند چون این نكته خیلی برایم اهمیت دارد. هر انسانی استایل و سایز خاص خودش را دارد و قطعا اندازه اندام‌های مختلف مثل كشیدگی دست ،پا و اندام‌دیگر، در همه افراد متفاوت است؛ برای من مهم است، لباسی را كه انتخاب می‌كنم، درست و خوب روی تن بنشیند و درواقع با اندام من متناسب باشد. قطعا لباسی كه برای اندام من مناسب است، برای دیگری مناسب نیست و به همین دلیل این موضوع برایم اهمیت ویژه‌ای دارد. ممكن است لباسی را ببینم كه هم خوش‌رنگ باشد و هم خوش‌دوخت و زیبا ولی کپ آن لباس روی استایل و بدن من ننشیند؛ قطعا آن لباس را انتخاب نمی‌كنم!

ریسك انتخاب مدل‌های جدید

یك مقدار در این زمینه مشكل دارم كه سمت مدل‌های جدید در زمینه مد بروم و مدل‌ها و رنگ‌هایی را امتحان كنم كه در اصول پوششی من نبوده است؛ با این حال، گاهی این كار را انجام داده‌ام. از طرفی هرچه سن بالاتر می‌رود، سلیقه انسان هم تغییر می‌كند. مثلا زمانی‌كه 17-18 ساله بودم همیشه یك كت اسپرت با شلوار جین برتن داشتم و بعدها این سلیقه تغییر كرد. در حال حاضر مدتی است كه در كل در حالت عادی لباس‌های اسپرت می‌پوشم مگر اینكه مراسم یا محفل خاصی باشد و آن‌زمان قطعا لباسی در شان آن مراسم می‌پوشم. در واقع اینكه كجا باشم و كجا بروم هم تاثیر زیادی در نوع پوشش من دارد.

خریدكردن برای خوشحالی

در كل با خرید كردن خیلی حال می‌كنم و به این موضوع معتقد هستم كه یكی از كارهایی كه باعث ایجاد شادی و خوشحالی در انسان می‌شود، خرید كردن است؛ این خریدكردن شامل همه‌چیز می‌شود. من حتی گاهی با خریدكردن به خودم كادو می‌دهم (باخنده) و بارها شده كه به یکباره تصمیم گرفته‌ام برای خودم خرید كنم و تمام تهران را زیرپا گذاشته‌ام كه به خودم هدیه خوبی بدهم ولی اینكه دغدغه‌ام باشد كه هر زمان لباس جدیدی برای خودم بخرم، نه؛ واقعا اینطور نیست و به‌نظرم یك لباس تا زمانی‌كه قابل پوشیدن باشد باید مورد استفاده قرار بگیرد. البته این را هم بگویم كه گاهی شده خیلی ولخرجی كرده‌ام و همزمان چنددست لباس برای خودم خریده‌ام ولی خیلی‌كم این اتفاق رخ داده است.

زبان بدن , زبان انگلیسی , آموزش زبان آلمانی

از برندها خرید می‌كنم چون. . .

اهل مارك و برند هستم و حتی سعی می‌كنم لباس‌های ساده‌ام را هم از برندهای معتبر تهیه كنم. البته نه به این دلیل كه بگویند فلانی مارك‌باز است؛ بلكه چون دوست دارم از كیفیت و كارایی لباسی كه می‌خرم، مطمئن باشم. بنابراین ترجیح می‌دهم از برندهایی خرید كنم كه این فاكتورها را داشته باشند تا رضایتم از خریدی كه كرده‌ام، بیشتر باشد. دوست ندارم لباسی را كه خریداری كرده‌ام به راحتی با یك‌بار پوشیدن یا یك‌بار شست‌وشو، از بین برود و به همین دلیل سعی می‌كنم لباس‌هایم را از برندهای معتبر تهیه كنم.

تقسیم لباس‌ها به دو بخش!

اینكه من یك بازیگر هستم و باید لباس‌هایم در عرف جامعه باشد، یك نكته مهم است ولی سلیقه من خیلی خارج از عرف جامعه نبوده و نیست. من لباس پوشیدنم به دو بخش اصلی تقسیم می‌شود؛ یك بخش زمانی است كه درگیر كارهای حرفه‌ای خودم هستم؛ مثل حضور در برنامه‌های تلویزیونی، مراسم سینمایی، حضور در خیریه‌ها و. . . كه سعی می‌كنم به فراخور جایی‌كه قرار است بروم، لباس مناسب آنجا را انتخاب كنم.

یك بخش دیگر زمانی است ‌كه در زندگی شخصی خودم هستم كه شامل زندگی روزمره‌ام می‌شود؛ مثل بیرون رفتن، خرید كردن، گردش و. . . كه اتفاقا در این قسمت از زندگی‌ام خیلی دوست دارم مردم من را همان‌طور كه هستم، ببینند و خیلی ساده با لباس‌های عادی و معمولی و دقیقا با چیزی كه سلیقه شخصی‌ام است، بین مردم حضور دارم.

در واقع در اینجا دقیقا به ضرب‌المثل «نه همین لباس زیباست نشان آدمیت» اعتقاد دارم و این را مشكلی نمی‌بینم كه مردم من را با یك لباس ساده ولی شكیل و مرتب و منظم ببینند. در واقع دوست ندارم مردم این فكر را درباره بازیگرها داشته باشند كه چون ما بازیگر هستیم باید حتما لباس‌هایی با مدل‌های عجیب و غریب برتن داشته باشیم یا موهای‌مان را عجیب و غریب آرایش كنیم و اساسا از نظر ذهنی با این موضوع مشكل دارم.


ویدیو : رازهای شیك‌پوشی از زبان امیرمحمد زند