رئال مادرید پر درامد‌ترین باشگاه فوتبال شد : منچستر یونایتد بد‌ترین فصل خود ...


منچستر یونایتد بد‌ترین فصل خود در دو دهه اخیر رو پشت سر گذشت اما همچنان دومین باشگاه پر درامد فوتبال است. طرفداری: به نقل از اسکای اسپورتز، تنها رئال مادرید درامدی بالاتر از منچستر یونایتد دارد و در صدر جدول باشگاه‌های پر درامد فوتبال قرار دارد. این در حالی‌ است که بارسلونا رقیب آنها از نظر اقتصادی به رئال نمی‌‌رسند و پس از منچستر یونایتد و بایرن مونیخ، در رده چهارم قرار دارند.

رئال مادرید برای ۱۰ مین سال متوالی‌ است که پر درامد‌ترین باشگاه دنیا نام گرفته است. آنها درامدی ۴۵۹ میلیون پوندی ثبت کردند. یونایتد ۴۳۳، بایرن ۴۰۷ و بارسلونا ۴۰۵ میلیون پوند کسب کرده اند. سیتی پس از پاریس سن ژرمن در رده ششم جدول قرار دارد و پس از آنها چلسی و آرسنال رده ۷ و ۸ جدول را اشغال کرده اند. لیورپول هم نهم است.

سخنگو Delloitte که این تحقیق را انجام داده است می‌‌گوید:"در سالی‌ که یونایتد بد‌ترین نتیجه ۲ دهه اخیر را گرفته است، آنها در رده دوم قرار گرفتند. رشد تبلیغاتی آنها به شکستن این رکورد‌ها کمک کرده است. اگر آنها به چمپیونزلیگ سال بعد برساند، به احتمال زیاد باز هم در یکی‌ از رده‌های بالا قرار خواهند گرفت."

در واقع، نصف ۳۰ تیم برتر این لیست از لیگ برتر انگلستان هستند و این قضیه در حال پیشرفت است؛ نیوکاسل و اورتون برای اولین بار در بین ۲۰ تیم پر درامد فوتبال قرار گرفتند. آنها به ترتیب ۱۹ و ۲۰ هستند.

این گزارش همچنین از ضعف تیم‌های سری A هم پرده برداری می‌‌کند. در سال ۲۰۰۱ ایتالیا ۵ باشگاه در بین ۱۰ باشگاه پر درامد داشته است اما حالا تنها یوونتوس در در بین ۱۰ تیم اول قرار دارد. ساختن ورزشگاه و بردن جام‌های مختلف به آنها در این زمینه کمک کرده است.

این قضیه هم نباید ندیده گرفته شود که حق پخش تلویزیونی برای رئال مادرید و بارسلونا، دو برابر اتلتیکو مادرید است که به فینال چمپیونزلیگ رسید و قهرمان لالیگا شد.

چند نکته جالب لیگ برتری از این لیست:

- تمام باشگاه‌های لیگ برتری در سال گذشته از نظر درامد رکورد شکنی کرده اند.

- ۸ باشگاه لیگ برتری در بین ۲۰ باشگاه پر درامد قرار دارند.

- ۱۴ باشگاه لیگ برتری در بین ۳۰ تیم برتر قرار دارند.

- منچستر سیتی بیشترین رشد در آمد را بین ۱۰ باشگاه پر درآمد فوتبالی داشته است.

۲۰ باشگاه پر درامد فوتبال را در فصل ۲۰۱۳/۲۰۱۴ در لیست زیر می‌‌بینید:

با ارزش ترین باشگاه های فوتبال دنیا , باارزش‌ترین باشگاه فوتبال , درامد باشگاه های فوتبال


ویدیو : رئال مادرید پر درامد‌ترین باشگاه فوتبال شد