جذابیت‌های فتوشاپ CS6 برای عكاسان :   با ارائه آخرین نسخه فتوشاپ، در شماره‌های ...



 

با ارائه آخرین نسخه فتوشاپ، در شماره‌های قبل به بررسی این نرم‌افزار قدرتمند پرداختیم و با امكانات و ویژگی‌های جدید آن كم و بیش آشنا شدیم. یكی از مخاطبان اصلی نرم‌افزار فتوشاپ عكاسان هستند كه در این شماره قصد داریم قابلیت‌های نسخه جدید فتوشاپ برای استفاده عكاسان را با هم بررسی كرده و با آنها آشنا شویم.

 

دانلود فتوشاپ برای مک , فونت فارسی برای فتوشاپ , بک گراند برای فتوشاپ

 

برخی از این ویژگی‌ها كه در نسخه جدید فتوشاپ كامل‌تر شده حالت عمومی دارد و باعث سهولت كار همه كاربران خصوصا عكاسان می‌شود. امكاناتی چون تغییر رنگ محیط كاری و تیره‌ترشدن آن جهت انجام تمركز بیشتر روی پروژه یا ویژگی بسیار مهم ذخیره‌سازی اتوماتیك برای جلوگیری از حذف عكس‌ها، قبل از ذخیره‌سازی، كامل‌ترشدن پانل لایه‌بندی و امكان جستجو و فیلترسازی محتویات آن و ده‌ها ویژگی دیگر كه همه كاربران فتوشاپ را شگفت‌زده كرده است.

از امكاناتی كه برای عكاسان بسیار مفید است می‌توان به موارد زیر اشاره كرد:

1. Mini Bridge: مرور و مدیریت تصاویر

2.Camera Raw: مشاهده و ویرایش تصاویر خام دیجیتال

3. Contact Sheet: تولید پیش نمایش چاپی تصاویر روی یك كاغذ

4. Blur Gallery: ایجاد عمق در تصاویر در هر قسمت دلخواه با سه فیلتر جدید تغییر وضوح تصاویر

5. سهولت ویرایش فیلم در فتوشاپ

6. سهولت چاپ و تنظیمات حین چاپ

و...

 

Mini Bridge

یكی از مهم‌ترین ویژگی‌های عكاسی دیجیتال امكان ثبت تصاویر زیادی از صحنه مورد نظر و ویرایش و انتخاب بهترین تصویر از بین آنهاست كه این امر بخصوص برای عكاسان كار خیلی مهم به شمار می‌آید.

برای استفاده از این ویژگی در فتوشاپ بهترین حالت، استفاده از نرم‌افزار جانبی Bridge است كه همراه فتوشاپ نصب‌شده و امكان مدیریت كامل تصاویر را فراهم می‌آورد؛ اما در نسخه جدید برای سهولت كار، این نرم‌افزار در قالب یك پنجره به نام Mini Bridge داخل فضای كاری فتوشاپ اضافه شده و كاربر می‌تواند با كلیك روی آن وارد بخش مورد نظر رایانه ‌شده و از بین تصاویر موجود با مقایسه آنها بهترین تصویر را انتخاب و در محیط فتوشاپ باز كند. با تغییر اندازه این پنجره كه به صورت پیش‌فرض در قسمت پایینی فضای كاری فتوشاپ قرار گرفته، می‌توانیم اندازه تصاویر نمایش داده شده را در آن تغییر دهیم و با دقت بهتری آنها را مشاهده كنیم. همچنین در آن دستورهایی برای مرتب‌سازی تصاویر و نحوه نمایش آنها در پنجره تعریف شده است. از ویژگی‌های جالب این پنجره امكان مشاهده تمام صفحه تصویر مورد نظر با فشار دكمه Space و مشاهده سایر تصاویر با استفاده از كلیدهای نشان‌دهنده جهت صفحه كلید است.

 

 

دانلود فتوشاپ برای کامپیوتر , زمینه عکس برای فتوشاپ , حاشیه برای فتوشاپ

 

Camera Raw

عكاسان حرفه‌ای هنگام استفاده از دوربین‌های پیشرفته به جای استفاده از فرمت‌های Tiff و JPG در ثبت تصاویر، آنها را به صورت Raw ذخیره می‌كنند تا امكان تنظیم كامل آن تصاویر برایشان مهیا باشد. تصاویرRaw خام و پردازش نشده است كه توسط دوربین‌های حرفه‌ای ذخیره‌شده و امكان ثبت جزئیات بیشتری در مناطق روشن یا تیره تصویر را به وجود می‌آورد. البته این تصاویر پس از عكاسی، كاملا قابل بازیابی و استفاده بوده و به كمك نرم‌افزارهای خاص ویرایش این گونه تصاویر می‌توان بعدا تنظیماتی چون توازن سفیدی، اشباع رنگی، شارپنس، كنتراست و مواردی از این قبیل را روی آن پیاده كرد. در واقع این تصاویر دقیقا‌ مانند یك فیلم نگاتیو است كه هرقدر فرد با مهارت بیشتری آن را ظاهر كند، می‌تواند كیفیت بالاتری را از آن به دست آورد. با معرفی نسخه جدید فتوشاپ نرم‌افزار جانبی Camera Raw شركت ادوب نیز با نگارش جدید با آن همراه شده كه كمك بسیار شایانی به عكاسان در جهت تنظیم تصاویر خام و به دست آوردن بهترین كیفیت مطلوب از تصاویر ثبت شده را فراهم می‌آورد.

 

 

فیلتر برای فتوشاپ , فونت برای فتوشاپ , دانلود فونت فارسی گرافیکی برای فتوشاپ

 

Contact Sheet

معمولا برای تكرار چاپ عكس یا مرور كلی تصاویر بهتر است تصویر كوچكی از عكس‌ها را كنار هم چاپ كرد و در اختیار مشتری قرار داد تا انتخاب كند.

در نسخه جدید فتوشاپ با ویژگی جدید Contact Sheet، این كار به آسانی هرچه تمام‌تر قابل انجام است و براحتی با فراخوانی فرمان Contact Sheet از قسمت File\Automate و انتخاب پوشه تصاویر و تعیین اندازه صفحه كاغذ، تعداد سطر، ستون تصاویر كوچك و فشار دكمه تائید، می‌توان بقیه كارها را به فتوشاپ سپرد و نتیجه را به بهترین حالت ممكن از آن تحویل بگیریم.

 

Blur Gallery

یكی دیگر از بخش‌های بسیار جذاب برای عكاسان در نسخه جدید فتوشاپ، اضافه شدن گالری Blur به مجموعه فیلترهای فتوشاپ و معرفی سه فیلتر جدید Iris Blur ،Field Blur و Tilt Blur است كه در نهایت كیفیت و قدرت می‌توان از آنها برای ایجاد عمق میدان در تصاویر و عكس‌های خود استفاده كنیم و به كمك تنظیمات كاملی كه برای آنها در نظر گرفته شده، آنها را طبق خواسته خود تغییر داده و تصاویر جذابی را ایجاد كنیم.

 

 

پشت زمینه عکس برای فتوشاپ , براش برای فتوشاپ , تنظیمات رنگ فتوشاپ برای چاپ

 

TimeLine

بسیار لذت‌بخش است وقتی متوجه شویم تقریبا ‌بیشتر كارهایی را كه از نظر تنظیم نور، رنگ، تونالیته، اعمال فیلترها و... در فتوشاپ روی تصاویر انجام می‌دادیم، می‌توانیم روی فیلم‌ها نیز با همان سهولت و كیفیت اعمال كنیم. این امر بویژه در نسخه CS6 فتوشاپ بسیار كامل شده و با معرفی پنجره TimeLine در آن امكان مشاهده فریم به فریم، برش دادن و ویرایش فیلم، صداگذاری اعمال جلوه‌های تصویری، اضافه‌كردن متون و نوشته‌ها و ده‌ها امكان دیگر فراهم شده است. پس از اعمال همه این تغییرات می‌توانیم فیلم خود را در فرمت مورد نظر و از بین ده‌ها فرمت پشتیبانی شده توسط نرم‌افزار ذخیره و آن را برای پخش آماده كنیم.

علاوه بر موارد اشاره شده بخش‌های دیگری چون ویژگی Content-Aware جهت رتوش و ترمیم تصاویر به صورت آگاه از محتوا، پانل جدید Properties، ابزار تكمیل شده Crop، نورپردازی با فیلتر lighting Effect، قوی‌تر شدن فیلتر Liquefy و افزایش كارایی پنجره چاپ از مواردی است كه می‌تواند برای عكاسان جالب باشد و به بهترشدن نتیجه كار آنها، كمك بسیاری كند.

منبع:jamejamonline.ir


ویدیو : جذابیت‌های فتوشاپ CS6 برای عكاسان