جاذبه های طبیعی ایسلند؛ جزیره اروپایی : ایسلند دارای بازاری آزاد است و میزان ...


ایسلند دارای بازاری آزاد است و میزان مالیات در این کشور نسبت به دیگر اعضای سازمان همکاری اقتصادی و توسعه نسبتاً پایین است. بنا به اعلام سازمان ملل، ایسلند در سال ۲۰۱۱ چهاردهمین کشور توسعه‌یافته در جهان بود.      
پادشا: ایسلند جزیره‌ای در شمال اقیانوس اطلس و شمالی‌ترین کشور اروپا است. کشور ایسلند در تاریخ ۱ دسامبر ۱۹۱۸ از دانمارک مستقل شده‌است. ایسلند که تا قرن بیستم از فقیرترین کشورهای جهان بود در سال‌های پس از جنگ جهانی دوم با صنعتی کردن ماهیگیری خود و دریافت کمک از طرح مارشال به رفاه دست یافت و توانست در دههٔ ۱۹۹۰ به یکی از مرفه‌ترین کشورهای جهان تبدیل شود. حتی از لحاظ شاخص توسعه انسانی در سال ۲۰۰۵ رتبهٔ اول را در میان کشورهای جهان به‌دست آورد.

دریاچه جوشان یکی از جاذبه های طبیعی جزیره دومنیکا , جاذبه های طبیعی ایران , جاذبه های طبیعی

ایسلند دارای بازاری آزاد است و میزان مالیات در این کشور نسبت به دیگر اعضای سازمان همکاری اقتصادی و توسعه نسبتاً پایین است. بنا به اعلام سازمان ملل، ایسلند در سال ۲۰۱۱ چهاردهمین کشور توسعه‌یافته در جهان بود.

مساحت ایسلند 103 هزار کیلومتر مربع است و کناره‌های حاشیه‌ای جزیره در جنوب غرب جزیره ایسلند، دوسوم جمعیت این کشور را در خود جای داده‌است. زمین این کشور از نظر آتشفشانی و زمین‌شناختی فعال است و در آن آبفشان‌های بسیار یافت می‌شود و انرژی زمین‌گرمایی نیز در بسیاری از نقاط آن در دسترس است.

جاذبه های گردشگری ایران برای اروپایی ها , 10 جاذبه طبیعی اندونزی , از مهمترین جاذبه های طبیعی امریکا

منطقه ایسلند که کمی پایین‌تر از مدار قطبی واقع شده آب‌وهوای سرد و قطبی دارد ولی حضور جبهه‌هایی از هوای معتدل از سرمای شدید این جزیره کاسته است. منطقه داخلی جزیره بیشتر از فلاتی تشکیل شده که با ماسه‌زارها، کوه‌ها و یخچال‌ها پوشیده شده‌است. شمار زیادی از رودخانه‌هایی که از این یخچال‌ها سرچشمه می‌گیرند نیز با گذر از زمین‌های پست‌تر به سوی دریا سرازیر می‌شوند.

اسکان دائمی انسان در ایسلند از سال ۸۷۴ آغاز شد یعنی زمانی که اینگولفور آرنارسون، یک رئیس قبیله از نروژ با افراد خود به این جزیره آمده و به طور دائمی در آن مستقر شد. پیش از او افراد دیگری به طور فصلی و موقت به جزیره ایسلند می‌آمدند.

ایسلند از سال ۱۲۶۲ تا ۱۹۱۸ جزئی از پادشاهی نروژ و پس از آن بخشی از پادشاهی دانمارک بود و در سال ۱۹۱۸ به استقلال رسید. هم‌اینک ایسلند کم‌جمعیت‌ترین کشور عضو پیمان ناتو است و تنها عضو این سازمان است که ارتش دائمی ندارد.

آشنایی با کشور اتریش و جاذبه های طبیعی و تاریخی آن , جاذبه های طبیعی ارژانتین , جاذبه های طبیعی چین

کشور ایسلند با ۱۰۲٫۸۱۹ کیلومتر مربع دومین جزیرهٔ بزرگ اروپاست.

این کشور شامل یک جزیرهٔ بزرگ و چند جزیرهٔ کوچک در اقیانوس اطلس شمالی است که اندکی پایین‌تر از مدار شمالگان قرار گرفته‌اند. فاصلهٔ ایسلند تا نروژ ۹۷۰ کیلومتر، تا اسکاتلند ۷۹۸ کیلومتر و تا گرینلند ۲۸۷ کیلومتر می‌باشد. ایسلند منطقه ای آتشفشانی است، که چشمه‌های آب گرم زیادی دارد و پوششی از یخ و خاکسترهای آتشفشانی، سطح جزیره را در برگرفته‌است.

بیش از نیمی از پهناوری جزیرهٔ اصلی ایسلند، فلاتی است که ۴۰۰ متر از سطح دریا بلندی دارد و فاقد پوشش گیاهی چشمگیر است. دوازده درصد پهنهٔ ایسلند پوشیده از یخ‌کوه‌هاست، که انباشته‌ای از بارش‌های زمستانی برف در ایسلند هستند.

جاذبه طبیعی کردستان , عجیب ترین جاذبه های طبیعی رم , عجیب ترین جاذبه های طبیعی جهان

یک دهم رویهٔ ایسلند پوشیده از بقایای فوران‌های آتشفشانی‌است که در حدود ده هزار سال گذشته روی داده‌اند. ۲۵ آتشفشان فعال در ایسلند وجود دارند که مهمترین آن‌ها عبارتند از: اورائِفا یوکُل (Oraefa Jokull) با بلندی ۲۱۱۹ متر، هِلکا (Helka) با ۱۵۲۰بلندی متر، و سنائِفِلس یوکُل (Snaefells Jokull) با بلندی ۱۱۴۶ متر. در حدود ۳۰۰ چاه بخار در کشور ایسلند پراکنده هستند که منابع بالقوهٔ زمین‌گرمایی به شمار می‌آیند و از آن‌ها برای تولید برق و انرژی گرمایی استفاده می‌شود.

ایسلند دارای نزدیک به ۱۸۰۰ دریاچه‌است که دریاچهٔ پینگوالاواتن (Pingvallavaten) با پهناوری ۸۴ کیلومتر مربع و ژرفای ۱۱۴ متر بزرگترین آن‌هاست. هم‌چنین بیش از ۲۵۰ رودخانه در سطح جزیره جریان دارد که طولانی‌ترین آن‌ها رودخانهٔ پیورسا (Pjorsa) با ۲۳۷ کیلومتر طول است.

ایسلند دارای آب و هوای سرد و قطبی است، اما تا حدی تحت تأثیر جبهه‌هایی از هوای معتدل قرار دارد. جریان‌های آب گرم گلف استریم در کرانه‌های جنوبی ایسلند سبب افزایش نسبی دما و جلوگیری از یخبندان‌های گسترده در زمستان می‌شود.

جاذبه های طبیعی اطراف تهران , جاذبه های طبیعی جهان شناخت دنیا , جاذبه های طبیعی تهرن

جاذبه های طبیعی استان تهران , زایمان طبیعی , فیلم زایمان طبیعی

ایسلند , ترمیم و کاشت موی طبیعی , لیگ جزیره

جزیره کیش , جاذبه های گردشگری , عسل طبیعی

جاذبه های گردشگری ایران , ترمیم و کاشت موی طبیعی با روش hrp , قصه های جزیره

جاذبه های گردشگری تهران , منابع طبیعی , جزیره هرمز

چرم طبیعی , جزیره قشم , جزیره هنگام

جزیره موریس , جاذبه های گردشگری گرجستان , جاذبه های گردشگری دبی

جزیره , جاذبه , کاشت موی طبیعی

جاذبه های گردشگری استرالیا , جاذبه های گردشگری استانبول , جاذبه های گردشگری مشهد

جاذبه های گردشگری تفلیس , بازاریابی جاذبه ای , جاذبه های اصفهان

جاذبه گردشگری , کشورهای اروپایی , زایمان طبیعی زن

جزیره بالی , جاذبه های دبی , جاذبه های گردشگری کیش

معرفی جاذبه های گردشگری ایران , جزیره برمودا , تشخیص عسل طبیعی

رنگ موی طبیعی , جاذبه های تهران , جاذبه های گردشگری مالزی

جاذبه های گردشگری آنتالیا , جاذبه های گردشگری اصفهان , جاذبه های باکو

ایسلند؛ جزیره اروپایی


ویدیو : جاذبه های طبیعی ایسلند؛ جزیره اروپایی