جاذبه های تهران به قلم روزنامه معتبر مصری : روزنامه مصری Egypt independent ...


روزنامه مصری Egypt independent مقاله جالبی درباره جاذبه های گردشگری ایران نوشته است که در ادامه ترجمه این مقاله را مشاهده می کنید. وب‌سایت توریسم آنلاین - ترجمه از سامان شافعی*: روزنامه مصری Egypt independent مقاله جالبی درباره جاذبه های گردشگری ایران نوشته است که در ادامه ترجمه این مقاله را مشاهده می کنید:

بعد از توافقات هسته ای حاصل شده برای ایران در مذاکرات با شش قدرت جهانی، ایران درب هایش را به سوی تجارت جهانی گردشگری باز کرده است؛با خطوط هواپیمایی اصلی جهان مانند خطوط هوایی کره، فرانسه و لوفت هانزا که مسیرهای خود را به ایران افتتاح ، باز یا گسترش داده اند و گروه های هتل های زنجیره ای مانند آکورهتل (نووتل، ایبیس)، آن گونه که به نظر می آید ایران را بعنوان مقصدی جدید درنظر گرفته اند .

جاذبه های گردشگری تهران , جاذبه های تهران , جاذبه های گردشگری اطراف تهران

این موج جدید گردشگران می تواند تهران را بعنوان قطب اصلی تبدیل کند ، و همچنین با مقاصد محبوب تاریخی از شهر اصفهان .

در پایتخت ایران جاذبه های گردشگری اصلی وجود دارند که به گردشگر پیشنهاد می شوند .

موزه ملی ایران

روزنامه های تهران , روزنامه تهران , روزنامه همشهری امروز صبح تهران

برای عاشقان هنر و تاریخ پیشنهادات بسیاری در موزه های تهران وجود دارد . اما جایی که حتما باید در این پایتخت تماشا کنید موزه ملی است که این موزه بازدیدکنندگانش را به اعماق تاریخ سرزمین پارس می برد از اشیایی متعلق به عصر باستان و پیش از اسلام . ویژگی های این موزه آثاری بجای مانده از عهد پارینه سنگی ، نوسنگی ، و عصر برنز است که در معرض نمایش قرار دارد . ساختمان دوم این مجموعه متعلق به اشیای دوره اسلامی است . ساختمان اصلی این موزه توسط معمار فرانسوی آندره گدار طراحی شده است و در قلب تهران قرار گرفته .



بازار بزرگ تهران

روزنامه حوادث در تهران , ساعت فروشی های معتبر تهران , تیتر روزنامه های صبح تهران

فرش و قالیچه های معروف ایرانی در هر شکل ، سایز و رنگی را می توانید در بازار بزرگ تهران پیدا کنید . این بازار تاریخی موقعیت بسیار خوبی برای عکاسی عکاسان است . به همان خوبی فرش هایشان ، صنعتگران نیز به فروش سرامیک ، ظروف لعابی ، قلاب دوزی و سفالگری همه در بازار تهران مشغول هستند . ایران قطب بیش از 9 میلیون صنعتگر است .



برج آزادی

جاذبه های گردشی و تفریحی تهران , روزنامه های محلی تهران , جاذبه های تاریخی شهر تهران

ساخت برج آزادی به سال 1971 (1349) باز می گردد ، برج به صورت دو پا به بالا منتهی می شود و شکل بسیار زیبایی را بوجود آورده است . در درون بزرگترین میدان شهر این برج سفید با سنگ های مرمر که از استان اصفهان تهیه شده اند یک هیجانی است برای گردشگران . این بنای یادبود هم اکنون به موزه تغییر کاربری داده است .



کاخ گلستان

جاذبه های تهران آتالند , روزنامه های امروز تهران , پیشخوان روزنامه های تهران

این بنا که به معنای کاخ گلها است که در یونسکو ثبت جهانی شده است . موقعیت آن در مرکز تاریخی پایتخت قرار گرفته است این کاخ مجلل یکی از مکان های اقامت دربار و پادشاهان سلسله قاجار بوده است ، خاندانی که از اواخر قرن 18 تا اوایل قرن 20 بر ایران حکومت می کردند و همچنین تهران را به پایتختی برگزیدند . این کاخ باشکوه شاهکاری است خیره کننده که شامل هنر و معماری ایرانی است . در مجموع کاخ گلستان شامل 8 بنای مختلف است که در یک باغ قرار گرفته اند . به نظر یونسکو ادغام موفق هنر اروپایی با هنر ایرانی در این بنا بسیار چشم گیر بوده است .



برج میلاد

جاذبه توریستی تهران تجارت فردا , جاذبه های طبیعی اطراف تهران , روزنامه های خرداد 5 تهران

عنوان بلندترین برج ایران ، این یکی از ویژگی های این آسمان خراش است . ارتفاع آن به 435 متری می رسد و همچنین یکی از برج های بلند مخابراتی در جهان است . ساخت این برج به 11 سال پیش می رسد و در سال 2008 درب هایش به روی بازدیدکنندگان باز شد . در بالای برج رستورانی با چشم انداز وسیع وجود دارد ، که در نوع خود بلندترین رستوران جهان است .



خیابان ولیعصر

روزنامه جام جم تهران , بهترین جاذبه های گردشگری اطراف تهران در تابستان , مشکلات تهران روزنامه هفت صبح

مردان و زنان همگی در طول این خیابان برای مغازه ها و رستورانهایش قدم می زنند. طول آن 18 کیلومتر است، خیابانی اصلی و شاهراه اساسی که شهر را به شرقی ترین و غربی ترین بخش ها تقسیم می کند . همچنین جایی محبوب است برای گذران اوقات فراغت ، پارک های متعددی در این خیابان وجود دارد ، شامل پارک ملت؛ بزرگترین پارک در خاورمیانه . خیابان ولیعصر مکان بزرگی است برای درک تهران مدرن.



خزانه جواهرات ملی

صفحه اول روزنامه همشهری تهران امروز صبح , جاذبه های تهران رمانتیک , بهترین جاذبه های گردشگری اطراف تهران

علاقه مندان موزه جواهرات را بعنوان محلی می شناسند که تاریخ گنجینه جواهرات آن به قرن 14 می رسد . موزه در داخل بانک مرکزی ایران قرار گرفته است . اشیای برجسته این موزه شامل تاج مجلل از قرن 19 و گوی جواهرات 40 کیلوگرمی که با بیش از 50 هزار سنگ گرانبها تزیین شده اند . اما ستاره همه اینها الماس 182 قیراطی دریای نور است ، بزرگترین الماس جهان همراه با الماس کوه نور که اکنون آنرا در برج لندن می توانید تماشا کنید.

*کارشناس گردشگری


ویدیو : جاذبه های تهران به قلم روزنامه معتبر مصری