تور تابستان 91 : تور تابستان 91 تور تابستان 91 تور تابستان 91-با شروع فصل ...



تابستان , بهترین شهر ایران برای مسافرت در تابستان , عکس تابستان

تور تابستان 91

تور تابستان 91

تور تابستان 91-با شروع فصل تابستان، بازار تورهای تابستان هم داغ می شود و انتخاب این تورهای مسافرتی سخت و دشوار میشود،با توصیه‌های مفید به شما کمک می‌كنیم تا سفری ایمن‌، با قیمتی مناسب و مطمئن داشته باشید.

هنگامی که در تابستان تصمیم به یک سفر تجاری یا خانوادگی گرفته اید، استفاده از یک آژانس مسافرتی کاملاً آگاه، متخصص و با تجربه،می تواند سفر شما را بدون اینکه استرس زیادی را تحمل کنید، برایتان برنامه ریزی کند.


البته هر آژانسی نمی تواند، اینکار را به راحتی یا مطابق میل شما انجام دهد.در اینجا ترجیحاً بهتر است با آژانسی کار کنید که شهرت خوبی در این کار داشته و در تامین نیازها و خواسته های شما نیز، آن یک قدم ضروری و اضافه تر را برای شما بر دارد. بنابراین قبل از آنکه کار خود را با آژانس مسافرتی شروع کنید، پرس و جو از تایید شهرت آژانس ضروری است.


هر بازدید یا هر تور تابستان برنامه ریزی شده بستگی بسیار زیادی به راهنمای تور دارد و مطلوبیت نهایی تور انجام شده وابسته توانائیهای راهنمای تور است. هر راهنمای تور نماینده یک ملت – یک کشور وسازمان برگزار کننده تور به حساب می آید .امکان دارد اعضای تور اصلا فرصت ارتباط با مردم یک کشور را در مدت بازدید نیابند در نتیجه راهنما شخصیت – منش و اطلاعات او را محکی برای شناسایی کشور میزبان به عنوان فردی که در تمام مدت سفر با گروه است به شمار می آورند.

خصوصیات راهنمای تور(تور تابستان 91)
به طور کلی هر راهنمای تور باید دارای سه شرط مهم باشد :


1- دارا بودن معلومات جامع جهانگردی : هر راهنمای تور باید دارای اطلاعات و دانش کافی از تاریخ – سابقه صنعت جهانگردی ، اوضاع طبیعی و عوامل جغرافیایی ، شناخت تمدن و فرهنگ ملتها ، معماری ، مذهب ، جامعه شناسی  ، منطقه وملل ، قوانین و مقررات وابسته ، معلومات عمومی ، اقتصاد ، سیاست ، شناخت کافی نسبت به کشور میزبان و غیره باشد . احاطه کامل  راهنمای تور به معلومات فوق الذکر نه تنها سهولت اجرای برنامه های بازدید جهانگردی را فراهم می سازد بلکه اورا در نگاه جهانگردی یا افراد گروهی که اوراهنمایی آنها را به عهده دارد صاحب شخصیت و محبوبیت خاصی می کند .



شهریه ترم تابستان پیام نور , تابستان داغ , ترم تابستان 95 دانشگاه آزاد

تور تابستان 91

2- صلاحیت های تخصصی راهنمای تور: این نوع صلاحیت های تخصصی راهنمای تور به شرح زیر می باشد:
- دانش تخصصی زبان و آگاهی از واژه های گوناگون زبانی
- مهارت های ویژه ارتباطی و دانش و روش های مرتبط با هنر راهنمایی تور
-  تفسیر عمیق و بیان کلی محیط


3- خصوصیات اخلاقی و رقتاری مطلوب :
هر راهنمای تور علاوه بر اطلاعات جهانگردی و صلاحیت های تخصصی باید دارای یک رشته خصوصیات اخلاقی نیز باشد تا او را قادر به اجرای برنامه بازدید ها نماید.این خصوصیات اخلاقی را می توان شامل موارد زیر دانست :
-  قدرت راهبری و مدیریت
-  ادب و تواضع
-  رفتار صحیح و مناسب
-  آشنایی کامل  با آداب معاشرت و اصول روابط اجتمایی
- دارا بودن ظاهری آراسته ، تمیز ، مرتب
- قدرت بیان
- احساس مسئولیت – دقت کامل و توجه به خواسته های دیگران
- رعایت بهداشت فردی و محیطی
-  تلاش فراوان در جهت رفع مشکلات پیش آ مده
- وقت شناسی – سرعت عمل و سرعت انتقال

روندکلی وچهارچوب راهنمای تور(تور تابستان 91)
لازم است راهنمای تور اطلاعاتی از چار چوب و روند اجرایی کاری که به عهده اوست داشته باشد . اطلاع از نوع این وظایف هم برای راهنمایان تور و هم برای مسافران لازم است :


1 )در ارتباط با تورهای داخلی در هنگام شروع حرکت گروه ، راهنما ضمن معرفی خود ، ارائه خلاصه ای از روند مسافرت گروهی برنامه ریزی شده و آشنایی با مسافران می پردازد و راهبری گروه در طول مسافرت بر عهده راهنمای تور است .

درجه یخچال در تابستان , فصل تابستان , شعر در مورد تابستان

تور تابستان 91

2)در ارتباط با تورهای خارجی معمولا یک جلسه توجیهی در هتل ها یا سالنها یی که بوسیله آژانس مسافرتی در نظر گرفته شده است انجام میگیرد در این جلسه کلیه نکات ضروری در ارتباط با برنامه مسافرتی شامل بایدها و نبایدها و کلیه اطلاعات ضروری دیگر قبل از انجام سفر به اطلاع مسافران رسانده می شود ضمنا چند مورد بروشور اطلاع رسانی نیز در این جلسه می تواند در اختیار مسافران قرار گیرد .در فرودگاه جمع کردن افراد و ارائه کارت صندلی هواپیما به آنها و سپس به محض ورود به کشور مقصد و راهنمایی تور با همکاری راهنمای محلی به عهده راهنمایان تور است .


3 ) در تورهای ورودی معمولا خدمات راهنمایات تور ، آژانس میزبان در ایران از هنگام ورود گروه به کشور در فرودگاه بین المللی مهر آباد انجام می شود . بسیاری از تورهای ورودی را یک راهنمای خارجی از آژانسهای مرتبط همراهی می نماید که در طول انجام سفر تقسیم کار راهنمایان کشور مبدآ و مقصد با هماهنگی و همکاری یکدیگر انجام می شود .
راهنمای تور با اطلاع از زمان ورود گروه ترجیحآ با یک نفر همراه ساعتی قبل با تابلویی قابل دید که نام تور در آن ذکر شده در محل خروج اعضای تور بعد از مراحل اداری و تشریفاتی فرودگاه قرار گرفته و درخواست می نماید که در یک مکان خلوت تر دور یکدیگر جمع شوند .

ابتدا لازم است به اعضای تور در ارتباط با حفظ متعلقاتشان هشدار داده شود بعد ار حضور همه افراد چمدانها به ترتیب شمارش می شود . برای اینکه راهنما چندین بار در ارتباط با جا بجا یی چمدا نها در فرودگاهها یا هتلها رو به رو خواهد بود طی مراحل فوق الزامی است :

     

بهترین مکان برای مسافرت خارجی در تابستان , گرمای تابستان , میوه های تابستان

تور تابستان 91

1- روی چمدان ها برچسب مناسبی برای شناسایی گروه قرار داده شده ، برچسب باید حاوی آرم یا نشان آژانس -  نام گروه و نام صاحب چمدان باشد .
2- راهنما باید دقیقا تعداد چمدان های موجود در گروه را بداند .
3- در هنگام ورود به هتل ضمن نظارت بر تحویل چمدان ها شماره اتاق هر نفر روی آنها قید شود .
4- قبل از استفاده از هر وسیله نقلیه راهنما شخصا اقدام به شمارش چمدان ها نماید .
5- باید به اعضای گروه  یاد آوری نماید که در طول سفر بدون اطلاع قبلی اقدام به کم نمودن تعداد چمدان ها ننماید .
6- هر گونه صدمه و خسارت به چمدان ها در طول سفر باید به دفتر مرکزی گزارش شود همچنین مستلزم یک گزارش مکتوب برای شرکت بیمه است .

بعد از جا به جایی وسایل و ترک فرودگاه در هنگام حرکت تا هتل در اتوبوس راهنمای تور ضمن خوش آمد گویی به توجیه تور می پردازد و اطلاعاتی کلی و بسیار خلاصه شامل معرفی خود – تشریح وضعیت تور – اهداف تور – سرعت تور – نقش و وظیفه کلیه افراد مسئول تور اعم از مدیر تور – راهنمایی محلی – رانندگان و کمک راهنما – قوانین تور – امنیت محیطی – آداب موجود در کشور – غذا و نوشیدنی – استعمال دخانیت – هتل ها و انتظاراتی که از آنها می رود – برنامه صرف غذا – امکانات حمل و نقل – تعویض ارز – گردش های اختیاری – انعام و سوغاتی – دمای هوا و شرایط آب و هوایی و شمه ای از مسیری که قرار است حرکت صورت گیرد را به اطلاع جهانگرد یا مسافر می رساند .

کدام گزینه از جشن های چله تابستان است؟ , 1 تیر جشن آب پاشونک، جشن آغاز تابستان , شعر تابستان کودکانه

تور تابستان 91

گاهی اوقات راهنمایان تور در وقت های مناسبی  برای توجیه این موارد تهیه انجام ملاقاتی را در هتل می گذارند که در لابی هتل یا محل مناسب افراد جمع شده و اطلاعاتی را به همراه موارد ذکر شده در اختیار مسافران قرار می دهند .

دربدو ورود به هر هتل راهنمای تور باید اقدامات زیر را انجام دهد(تور تابستان 91)
1- قبل از ورود هماهنگی های لازم با مسئولین انجام شود .
2- لیست اتاق ها و تقاضا های ویژه آماده شود .
3- با اطلاع از امکانات موجود در هر هتل همراه با ارائه کلید به مسافران توضیحاتی در ارتباط با امکانات هتل ، زمان و محل صرف غذا ، چگونگی بیدار باش و غیره به آنها داده شود .
4- در صورت مواجه شدن با هر مشکلی در مورد اتاقها موارد با مدیر هتل هماهنگ شود .
منبع:tourism20.blogfa


ویدیو : تور تابستان 91