تشییع ۲۷۰ شهید دفاع مقدس با سخنرانی محسن رضایی + تصاویر : مراسم تشییع پیکرهای ...



مراسم تشییع پیکرهای ۲۷۰ شهید دفاع‌مقدس که به تازگی تفحص شده‌اند با حضور جمع کثیری از اقشار مختلف مردم و جمعی از مسئولان میدان بهارستان تهران برگزار شد.

در این مراسم باشکوه، سرلشکر محسن رضایی فرمانده اسبق کل سپاه و دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام که به عنوان سخنران حضور یافته بود،گفت: من به نمایندگی از همه رزمندگان اعلام می‌کنم کسی در دنیا از نجابت ملت ایران سوء استفاده نکند، چرا که اگر روزی خشم ملت ایران به جوشش دربیاید مطمئن باشید شما یک افسوس تاریخی خواهید خورد؛همان‌طور که در طول جنگ تحمیلی این افسوس را خوردید.

رضایی همچنین در سخنانش ضمن گرامیداشت یاد شهیدان بخارایی،امانی، صفارهرندی و نیک‌نژاد یادآور شد: ما امروز در نقطه‌ای جمع شده‌ایم که 50 سال پیش این عزیزان حسنعلی منصور را ترور کردند تا مانع اجرای کاپیتولاسیون آمریکایی در ایران بشوند.

وی یادآور شد:ما می‌خواهیم مانند همان جوان‌ها و غواص‌های دوران دفاع مقدس بر آرمان‌ها و راه شهدا پافشاری کنیم و بار دیگر سیلی محکمی به گوش دشمنان بزنیم. امروز در فضای بین‌المللی نیاز به این‌چنین جوشش و ترویج ارزش‌های انقلابی داشتیم، چرا که دولتمردان ما اکنون بر سر میز مذاکرات هستند و از طرفی نیز داعش در منطقه تحرکات خاصی دارد. همچنین در یمن نیز روزی نیست که عربستان سعودی انسان‌های بیگناه را نکشد، آنها حتی در ماه حرام نیز ملت بیگناه یمن را می‌کشند. فکر نکنید می‌توانید به این صورت به حیات ننگین خودتان ادامه دهید.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنان خود گفت شد: از میان این 270 شهید، 175 غواص و خط‌ کشن هستند، کارهای غواصان در دوران جنگ تحمیلی بسیار حساس بود و ماموریت آنها خط‌ شکنی و از کار انداختن تیربارهای دشمن بود تا در موج دوم قایق‌ها بتوانند وارد عمل شوند. در حقیقت ما سال سوم جنگ به یک بن‌بست رسیدیم و باید در دریا، رودخانه و هور عملیات انجام می‌دادیم. برای همین از غواص‌ها استفاده کردیم و نتیجه آن را در هم عملیات پیروز والفجر 8 با حضور 2000 غواص دیدیم. ‌در عملیات کربلای 4 نیز غواص‌ها وارد عمل شدند، اما تعداد‌شان کمتر بود. غواص‌ها در این عملیات یعنی والفجر 8، کربلای 4 و 5، خیبر و بدر به خوبی ماموریت خود را انجام دادند.

وی با اشاره به تفرقه‌افکنی شبکه‌های بیگانه یادآور شد:عده‌ای پس از اینکه خبر کاوش پیکرهای این شهدا منتشر شد،گفتند درست است که آنها با دستان بسته به شهادت رسیدند اما آنها در خاک عراق چه می‌خواستند؟ رادیوهای بیگانه صدا درآوردند که نباید آنها پس از فتح خرمشهر به خاک عراق می‌رفتند. پرسش من این است که آیا ملت ایران امنیت و آسایش نمی‌خواست؟ آن زمان صدام را اگر تنبیه نمی‌کردیم دولت‌های دیگر نیز همانند صدام ملت ایران را تحقیر می‌کردند و به کشورمان تجاوز می‌کردند و اگر بدون تنبیه متجاوز به بقای خود ادامه می‌دادیم امروز هر کسی جرأت می‌کرد که به ملت ایران حمله کند. در حقیقت تعقیب متجاوز درسی بود که غواص‌ها به دشمن دادند.

رضایی یادآور شد: استقلال، پیشرفت و آزادگی نتیجه جانفشانی و رشادت این شهداست. ملت ما نیز باید مقاومت کند، چرا که ملتی که شهادت نداشته باشد شکست خواهد خورد. ایمان و شهادت همواره شعار اصلی این غواص‌ها پیش از عملیات‌ها بوده است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: اخیرا گفتند که آنها در یک عملیات شکست خورده وارد عمل شده‌اند. من می‌پرسم اگر شکست خورده بود پس چگونه کمتر از 15 روز بعد مهم‌ترین عملیات ایران که «کربلای 5 » بود انجام شد؟ چرا می‌خواهید انقلاب را تخریب یا تحریف کنید؟ دشمن باید به این پرسش پاسخ بدهد؟ ما می‌دانیم که آنها می‌خواهند راهی که شهدا رفته‌اند را زیر سوال ببرند. راه شهدا راه ایستادگی، مقاومت، ولایت فقیه و راه آزادسازی خرمشهر و مبارزه با دشمنان انقلاب و اسلام بوده و هست.

وی تاکید کرد: اکنون خود دشمنان نیز عنوان می‌کنند که ایران لنگرگاه منطقه است. برای همین دشمن حساب شده دست به مقابله با ما می‌زند. آنها به این نتیجه رسیده‌اند اگر ایران نبود، این ناامنی گریبان‌گیر تمام 500 میلیون جمعیت منطقه می‌شد و ناامنی منطقه را فرامی‌گرفت. چرا دشمن می‌خواهد جلوی پیشرفت ملت ایران را بگیرد؟ ما می‌خواهیم با فرهنگ و تاریخی که داریم به جهان کمک کنیم اما آنها احساس می‌کنند که ما برای آنها مزاحمت ایجاد می‌کنیم.

به گزارش ایسنا،اقشار مختلف مردم از مسیرهای مختلف به محل برگزاری مراسم وارد شده‌اند.

پیکرهای 175 شهید خط‌ شکن و غواص عملیات کربلای 4 که به تازگی در خاک عراق کاوش شده‌اند، به سمت معراج‌الشهدای تهران در حال تشییع است.

حرکت تشییع‌کنندگان از میدان بهارستان آغاز و پس از گذر از خیابان جمهوری، خیابان فردوسی، خیابان امام خمینی (ره)، خیابان سی‌ تیر، خیابان فیاض‌بخش و خیابان وحدت اسلامی وارد خیابان بهشت، کوچه معراج، ستاد مرکزی معراج الشهدای تهران خواهد شد. 

 

سرداران شهید دفاع مقدس , شهید محسن خزایی کیست؟ تصاویر , دفاع مقدس

 

هفته دفاع مقدس , محسن رضایی , باغ موزه دفاع مقدس

 

شهید محسن خزایی , نمایشگاه دفاع مقدس , فیلم های دفاع مقدس

 

فیلم دفاع مقدس , هفته دفاع مقدس سال 95 , کتاب دفاع مقدس

 

متن هفته دفاع مقدس , نمایشگاه کتاب دفاع مقدس , آغاز هفته دفاع مقدس

 

نشریه هفته دفاع مقدس , نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس , هفتمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس

 

دفاع مقدس بیتوته , اغاز هفته ی دفاع مقدس , هفته دفاع مقدس چه روزی است

 

آغاز هقته دفاع مقدس , روزهای دفاع مقدس , زمان شروع هفته دفاع مقدس

 

آغاز هفته دفاع مقدس طرح , هقته دفاع مقدس , 31 شهریور آغاز هفته دفاع مقدس

 

شهریور ؛آغاز هفته دفاع مقدس 31 , چینمان هفته دفاع مقدس , آغاز جنگ تحمیلی و هفته دفاع مقدس

 

شهدا و دفاع مقدس , تصاویر روایات در مور مقدس بودن تلاش همسران در زندگی زناشویی , مراسم دفاع مقدس شهر قم

 

هفته دفاع مقدس هفته است , ایران یدک هفته دفاع مقدس , تاریخ هفته دفاع مقدس

 

هفته دفاع مقدس سال 1395 , هفته دفاع مقدس قم , پیکر داوود رشیدی تشییع شد مشایخی رشیدی استاد من بود تصاویر

 

تشییع جوان ترین شهید مدافع حرم , سینمای دفاع مقدس دهه سصت , سینمای دفاع مقدس دهه شصت

 

اخبار اجتماعی - ایسنا,مهر

 


ویدیو : تشییع ۲۷۰ شهید دفاع مقدس با سخنرانی محسن رضایی + تصاویر